2022-10-21, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Du missförstår:
Sara har utsatt sina egna barn för omfattande trauma genom sin val i livet, tex missbruk.
Hon har dessutom utsatt barn (och vuxna) för potentiell livsfara genom flertalet konstaterade fall av drograttfylla och olovlig körning.

Hur väger man det mot de gäddor som hängts ut? Visst, vissa är dömda, men långt från alla.
I många fall finns inte ett enda bevis för att verkliga barn utsatts för någon fara.

I Saras fall finns otvetydiga bevis.

Ändå är hon ett helgon, men samtliga gäddor förtjänar att ruttna bort som hemlösa socialklienter?
Vad har hennes förflutna med Dumpens verksamhet att göra? Relaterar du tvivelaktiga livsval och saker du gjort i din ungdom till din nuvarande yrkesutövning?
Citera
2022-10-21, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nu börjar du veva desperat ser jag
Ännu ett intelligent svar...

Du menar alltså att mitt resonemang, mina fakta och påföljande fundering är komplett felaktig?
Sara har absolut inte begått de brott hon dömts för?
Det finns visst bevis för att samtliga gäddor utsatt verkliga barn för reell fara/övergrepp?

Kan du inte svara istället för att bara slänga ur dig förolämpningar?
Citera
2022-10-21, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Vad har hennes förflutna med Dumpens verksamhet att göra? Relaterar du tvivelaktiga livsval och saker du gjort i din ungdom till din nuvarande yrkesutövning?
Nej, har inget med hennes val av sysselsättning att göra.

Det har att göra med faktumet att Sara anses vara en hjälte värd en andra chans. Det gör inte gäddorna.
Jag tog därför fram och jämförde några faktapunkter knutna till barns säkerhet. Jag öppnade sedan frågan hur folk resonerar runt det.
Citera
2022-10-21, 14:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Ännu ett intelligent svar...

Du menar alltså att mitt resonemang, mina fakta och påföljande fundering är komplett felaktig?
Sara har absolut inte begått de brott hon dömts för?
Det finns visst bevis för att samtliga gäddor utsatt verkliga barn för reell fara/övergrepp?

Kan du inte svara istället för att bara slänga ur dig förolämpningar?
Ja, faktiskt är du helt ute och cyklar.

Dina påhopp på hennes föräldraförmåga hade varit relevanta om hon hade försökt ta över vårdnaden för de utsatta barnen. Det gör hon inte - hon stoppar förövare.

Och om du tror att folks fyllkörningar eller oförmåga som förälder på något sätt legitimerar pedofiler och hebefilers övergrepp på barn ... då är du långt mer än lovligt korkad.

Tillbaka till ritbordet nu och teckna på en ny attack på Sara ... men försök denna gång att använda någon hjärncell i processen när du ger utlopp för din kreativitet.

Jag väntar med spänning på resultatet. Detta är roligare än att gå konstrundan på förskolan faktiskt - barn är mycket mer begränsade i sitt målande.
Citera
2022-10-21, 14:42
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Alla som hamnar i Dumpens nät har lämnat stadiet som passiva pedofiler och blivit aktiva utlevande pedofiler.

Så vad babblar du om?
Läste en logg där det inte stämmer, har inte tid läsa mer, men denna enda logg talar för att han blev lockad.

Du har FEL!
Citera
2022-10-21, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Pedofiler som gromar barn begår en olaglig handling.
https://polisen.se/lagar-och-regler/lagar-och-fakta-om-brott/brott-mot-barn/sexualbrott-mot-barn-pa-natet/
Det är där Dumpen kommer genom att låtsas vara barn när gäddorna bland alla sina kontaktförsök med barn hamnar hos en fiskare som är villig att möta upp och dessutom till skillnad mot barn försökt ta reda på vem gäddan är .
Barnen gäddan försökt med lär i de flesta fall inte ens vara modig nog att visa sina föräldrar de bilder av könsorgan de fått av gamla gubbar eftersom barn ofta lever i föreställning att det de råkar ut för är deras eget fel
Citera
2022-10-21, 14:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Läste en logg där det inte stämmer, har inte tid läsa mer, men denna enda logg talar för att han blev lockad.

Du har FEL!
En vuxen kan inte lockas till sex av ett barn -- det är alltid den vuxens ansvar.

Så den kvasiursäkten går inte hem.
Citera
2022-10-21, 14:59
Medlem
Nu har lappar satts upp på bilar kring en skola i södra Sverige där det bland annat står
Vi är människor , vi är fler än ni tror , vi tänker inte vara tysta längre, vi finns bland er överallt osv

Avsändare ska vara virped - Stöd och information till och om pedofiler
Citera
2022-10-21, 15:00
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
En vuxen kan inte lockas till sex av ett barn -- det är alltid den vuxens ansvar.

Så den kvasiursäkten går inte hem.
En pedofil kan lockas, och att ha känningar till barn år i sig inte olagligt, och denne kan fungera bra i samhället ändå.

Tänk efter en 12 åring kan känna för en 12 åring, detta kan ligga kvar när denne är 22 år, men finns det 22 åring tillgänglig i dennes liv väljer denne 22 åringen före. Men när det erbjuds en 12 åring som verkar kåt på 22 åringen kan det slå fel. Just för att denne växt upp som oälskad.
Citera
2022-10-21, 15:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
En pedofil kan lockas, och att ha känningar till barn år i sig inte olagligt, och denne kan fungera bra i samhället ändå.

Tänk efter en 12 åring kan känna för en 12 åring, detta kan ligga kvar när denne är 22 år, men finns det 22 åring tillgänglig i dennes liv väljer denne 22 åringen före. Men när det erbjuds en 12 åring som verkar kåt på 22 åringen kan det slå fel. Just för att denne växt upp som oälskad.
Då skall givetvis föräldrar och barn varnas för 22-åringen. Helst via ett allmänt register -- och 22-åringen som inte kan motstå barn bör hållas inlåst, eftersom denne är en fara för barn.

Det är dessutom fortfarande den vuxen - 22 åringens ansvar = fel
Citera
2022-10-21, 15:07
Medlem
Rent hypotetiskt.. Skulle det inte vara möjligt för mig att sätta dit en oskyldig så att Dumpen hänger ut personen?

Exempelvis om jag har agg mot en person och låtsas vara en vuxen kvinna på nätet, flirtar och vill träffas i verkligheten med den här mannen.

Samtidigt chattar jag med Dumpen och låtsas vara en pedofil och skickar bilder på den oskyldige mannen och låtsas vara honom samtidigt som jag stämmer träff med båda på samma plats.

Låter långsökt, men det vore ju väldigt enkelt att ordna för en som vill förstöra livet för någon annan. Och ingen skulle ju tro på mannen om han säger att han var där för att träffa en annan kvinna.

Är det okej om någon enstaka oskyldig åker dit och får sitt liv förstört så länge de allra flesta är skyldiga?
Senast redigerad av Ny.Koala 2022-10-21 kl. 15:13.
Citera
2022-10-21, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Du skriver att "samhället måste lära sig en läxa, få sig en rejält kännbar näsbränna. Det måste stå samhället dyrt. Jag planerar och kommer i sinom tid göra mig hörd".

Du är alltså inte bara en äcklig pedofil utan även en äcklig terrorist.

En terrorist som inte vet vad ord betyder. Precis som alla andra terrorister (och pedofiler) så är du alltså korkad.

Om du inte har någon anledning att leva vidare finns det en uppenbar lösning på det problemet.
Tycker social terrorism passar riktigt bra på dumpen om inte annat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in