2022-10-21, 14:59
Medlem
Nu har lappar satts upp på bilar kring en skola i södra Sverige där det bland annat står
Vi är människor , vi är fler än ni tror , vi tänker inte vara tysta längre, vi finns bland er överallt osv

Avsändare ska vara virped - Stöd och information till och om pedofiler
Citera
2022-10-21, 15:00
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
En vuxen kan inte lockas till sex av ett barn -- det är alltid den vuxens ansvar.

Så den kvasiursäkten går inte hem.
En pedofil kan lockas, och att ha känningar till barn år i sig inte olagligt, och denne kan fungera bra i samhället ändå.

Tänk efter en 12 åring kan känna för en 12 åring, detta kan ligga kvar när denne är 22 år, men finns det 22 åring tillgänglig i dennes liv väljer denne 22 åringen före. Men när det erbjuds en 12 åring som verkar kåt på 22 åringen kan det slå fel. Just för att denne växt upp som oälskad.
Citera
2022-10-21, 15:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
En pedofil kan lockas, och att ha känningar till barn år i sig inte olagligt, och denne kan fungera bra i samhället ändå.

Tänk efter en 12 åring kan känna för en 12 åring, detta kan ligga kvar när denne är 22 år, men finns det 22 åring tillgänglig i dennes liv väljer denne 22 åringen före. Men när det erbjuds en 12 åring som verkar kåt på 22 åringen kan det slå fel. Just för att denne växt upp som oälskad.
Då skall givetvis föräldrar och barn varnas för 22-åringen. Helst via ett allmänt register -- och 22-åringen som inte kan motstå barn bör hållas inlåst, eftersom denne är en fara för barn.

Det är dessutom fortfarande den vuxen - 22 åringens ansvar = fel
Citera
2022-10-21, 15:07
Medlem
Rent hypotetiskt.. Skulle det inte vara möjligt för mig att sätta dit en oskyldig så att Dumpen hänger ut personen?

Exempelvis om jag har agg mot en person och låtsas vara en vuxen kvinna på nätet, flirtar och vill träffas i verkligheten med den här mannen.

Samtidigt chattar jag med Dumpen och låtsas vara en pedofil och skickar bilder på den oskyldige mannen och låtsas vara honom samtidigt som jag stämmer träff med båda på samma plats.

Låter långsökt, men det vore ju väldigt enkelt att ordna för en som vill förstöra livet för någon annan. Och ingen skulle ju tro på mannen om han säger att han var där för att träffa en annan kvinna.

Är det okej om någon enstaka oskyldig åker dit och får sitt liv förstört så länge de allra flesta är skyldiga?
Senast redigerad av Ny.Koala 2022-10-21 kl. 15:13.
Citera
2022-10-21, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Du skriver att "samhället måste lära sig en läxa, få sig en rejält kännbar näsbränna. Det måste stå samhället dyrt. Jag planerar och kommer i sinom tid göra mig hörd".

Du är alltså inte bara en äcklig pedofil utan även en äcklig terrorist.

En terrorist som inte vet vad ord betyder. Precis som alla andra terrorister (och pedofiler) så är du alltså korkad.

Om du inte har någon anledning att leva vidare finns det en uppenbar lösning på det problemet.
Tycker social terrorism passar riktigt bra på dumpen om inte annat...
Citera
2022-10-21, 15:16
Medlem
Relentlesslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala
Rent hypotetiskt.. Skulle det inte vara möjligt för mig att sätta dit en oskyldig så att Dumpen hänger ut personen?

Exempelvis om jag har agg mot en person och låtsas vara en vuxen kvinna på nätet, flirtar och vill träffas i verkligheten med den här mannen.

Samtidigt chattar jag med Dumpen och låtsas vara en pedofil och skickar bilder på den oskyldige mannen och låtsas vara honom samtidigt som jag stämmer träff med båda på samma plats.

Låter långsökt, men det vore ju väldigt enkelt att ordna för en som vill förstöra livet för någon annan. Och ingen skulle ju tro på mannen om han säger att han var där för att träffa en annan kvinna.

Är det okej om någon enstaka oskyldig åker dit och får sitt liv förstört så länge de allra flesta är skyldiga?
Plausibelt scenario, om man vill fucka upp någons liv
Citera
2022-10-21, 15:22
Medlem
Citat:

Nja för det första så skulle ju mannen ha kvar loggen med ”kvinnan” och dessutom så skulle IP-numren stämma dåligt.
Citera
2022-10-21, 15:28
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:

Hur är det möjligt att du tror du är först på de här 3000 sidorna med den här tanken? Det har nog avhandlats en 500 gånger iaf.
Citera
2022-10-21, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen

Du tycker incel -teorin stämmer in på gäddorna , de har levt oälskade och ensamma i hela sitt liv och därför söker de underåriga oskulder på 13-14 år?
Har visat sig att majoriteten av gäddorna inte är ensamstående utan sambo eller gifta , de flesta är fäder eller mor/farförälder
Citera
2022-10-21, 15:29
Medlem
Steven.badboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nu har lappar satts upp på bilar kring en skola i södra Sverige där det bland annat står
Vi är människor , vi är fler än ni tror , vi tänker inte vara tysta längre, vi finns bland er överallt osv

Avsändare ska vara virped - Stöd och information till och om pedofiler
Tror det var Lava som länkade och kom med information om den föreningen tidigare i tråden. Lite kusligt att dom sätter upp lappar kring skolor. Dessutom blir man lite orolig var detta skall sluta.
Citera
2022-10-21, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Hur är det möjligt att du tror du är först på de här 3000 sidorna med den här tanken? Det har nog avhandlats en 500 gånger iaf.

Menar du att jag ska behöva läsa igenom 3000 sidor? Det lär väl ta flera år såvida jag inte säger upp mig från arbetet.

Vad kom ni fram till då?
Senast redigerad av Ny.Koala 2022-10-21 kl. 15:38.
Citera
2022-10-21, 15:33
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Då skall givetvis föräldrar och barn varnas för 22-åringen. Helst via ett allmänt register -- och 22-åringen som inte kan motstå barn bör hållas inlåst, eftersom denne är en fara för barn.

Det är dessutom fortfarande den vuxen - 22 åringens ansvar = fel
Det är givetvis dåligt att att hen inte kan stå emot, men enligt lag är det den (en vuxen) som förlett som är skyldig till situationen.

Tänk det var en vuxen som verkat som hallik åt 12 åring, vem är mest skyldig. Då köp är olagligt så är pedot skyldig, men också halliken. Den som bjuder ut sex är skyldig, men inte ett barn, men i detta fall är det en vuxen P-S.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in