Flashback bygger pepparkakshus!
2022-08-23, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Han skrev det men det han skulle kunna driva i tinget faller inte under allmänt åtal så den processen får han driva själv utan åklagare. Det informerade jag honom noggrant om.

Det hade aldrig fallit under allmänt åtal eftersom Dumpen har ett utgivningsbeslut. Dock finns det möjligheter att få staten att driva det, hur stora vet jag inte, men långt från omöjligt, då Dumpen enbart arbetar via ett kryphål, som inte var tänkt att användas som det görs i det har fallet. Så hoppas att han anmäler.
Citera
2022-08-23, 20:59
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Han var mycket planerande. Byggde upp kontakt över lång tid, bokade hotellrum och dök upp på platsen. Om han hade haft andra värderingar i stunderna mellan sina sexuella upphetsningar så hade han många tillfällen att backa. Avboka hotellrummet och ta bort och blockera barnet från sin kontakt etc.

Mannen är mycket farlig. Han är manipulerande och söker sig till omgivningar där det finns barn. Denna var ett av dumpens viktigaste konfrontationer hittills.
Jag håller egentligen med dig i allt. Manipulativ och extremt farlig för barn. Men man kan ha dessa egenskaper samtidigt som man någonstans har ett samvete. Problemet är bara att frestelsen är hundra gånger starkare än samvetet. Jag kan t.ex. själv känna avsmak gentemot mig själv efter att ha kollat på porr. Innerst inne vet jag i vissa fall att även om kvinnan är vuxen och medverkar av "egen vilja" så lever hon ett ovärdigt liv och sörjer kanske någonstans att tillvaron ser ut som den gör. Jag känner att jag helst av allt hade velat hjälpa kvinnan till ett värdigare liv, samtidigt som jag kopplar bort samvetet och lever ut runkfantasin. Jag inser att jag lika gärna kan fortsätta titta eftersom jag inte kan påverka hennes tillvaro. Och även om jag personligen tar avstånd och aldrig mer kollar porr kommer branschen alltid att frodas.
Citera
2022-08-23, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Jag håller egentligen med dig i allt. Manipulativ och extremt farlig för barn. Men man kan ha dessa egenskaper samtidigt som man någonstans har ett samvete. Problemet är bara att frestelsen är hundra gånger starkare än samvetet. Jag kan t.ex. själv känna avsmak gentemot mig själv efter att ha kollat på porr. Innerst inne vet jag i vissa fall att även om kvinnan är vuxen och medverkar av "egen vilja" så lever hon ett ovärdigt liv och sörjer kanske någonstans att tillvaron ser ut som den gör. Jag känner att jag helst av allt hade velat hjälpa kvinnan till ett värdigare liv, samtidigt som jag kopplar bort samvetet och lever ut runkfantasin. Jag inser att jag lika gärna kan fortsätta titta eftersom jag inte kan påverka hennes tillvaro. Och även om jag personligen tar avstånd och aldrig mer kollar porr kommer branschen alltid att frodas.

Absolut. Intellektuellt kan mannen säkert förstå att det han gör är fel. Men mannen var beredd att träffa en 13-årig grabb på ett hotellrum och förgripa sig på honom analt.

Du kan inte tolka in dina egna normala känslor i denna man som uppenbarligen inte fungerar normalt. Den här mannen fungerar inte som dig utan är djupt störd. Det vore mer korrekt att jämföra honom med Jeffrey Dahmer eller Ted Bundy.
Citera
2022-08-23, 21:06
Medlem
okok1s avatar
Citat:

Många av dessa verkar ha väldigt lite samvete. Dem pedofilerna som inte begår våldtäkt på barn, det är nog dem som har ett samvete.
Citera
2022-08-23, 21:13
Medlem
Citat:
Samtidigt, och utan att försvara Jakob, måste man inse att en människa är komplex. Jag tror på det Jakob säger om att han OCKSÅ med oss normala delar en naturlig instinkt att vilja hjälpa, samt att det funnits många tillfällen då han upplevt ett välbehag av att ha hjälpt någon yngre som befunnit sig i en jobbig situation. Därmed tror jag inte att han saknar empati eller social kompetens, utan att han med tiden odlat, eller hela tiden samtidigt haft, ett starkt sexuellt begär efter en ung pojke. Det kan rent av vara så illa att han vid ett visst sinnestillstånd känner av en normal moral och tar starkt avstånd från sexuellt utnyttjande av minderåriga, så som han skriver att han gör. Men han är ett janusansikte, en dubbelnatur som när sexualdriften tar över kontrollen släpper på moralen.

Det är just denna dubbelnatur som gör honom särskilt svår att upptäcka. Han är en helt vanlig mammas pojke med sunda värderingar elva timmar av tolv. Men när sista timmen inleds har han gjort sina stora livsval. Valt att söka sig till barn och valt att gå över gränsen.

Det enda rätta i hans situation hade varit att erkänna sina begär och sätta sig själv i vård och terapi.

Att förneka det och hans historia i sms:et gör honom bara än mer löjlig. Nu framstår han inte bara som ett peddo utan dessutom som en lögnare.
Senast redigerad av Keus 2022-08-23 kl. 21:17.
Citera
2022-08-23, 21:18
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det hade aldrig fallit under allmänt åtal eftersom Dumpen har ett utgivningsbeslut. Dock finns det möjligheter att få staten att driva det, hur stora vet jag inte, men långt från omöjligt, då Dumpen enbart arbetar via ett kryphål, som inte var tänkt att användas som det görs i det har fallet. Så hoppas att han anmäler.

Det är ett civilt åtal han måste driva. Inte via polis o åklagare då detta inte är allmänt åtal.
Citera
2022-08-23, 21:19
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr13c
Haha han har inte svarat?

Jodå! Med så märklig dynga så det förslår
Citera
2022-08-23, 21:22
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Absolut. Intellektuellt kan mannen säkert förstå att det han gör är fel. Men mannen var beredd att träffa en 13-årig grabb på ett hotellrum och förgripa sig på honom analt.

Du kan inte tolka in dina egna normala känslor i denna man som uppenbarligen inte fungerar normalt. Den här mannen fungerar inte som dig utan är djupt störd. Det vore mer korrekt att jämföra honom med Jeffrey Dahmer eller Ted Bundy.

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Många av dessa verkar ha väldigt lite samvete. Dem pedofilerna som inte begår våldtäkt på barn, det är nog dem som har ett samvete.

Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Det enda rätta i hans situation hade varit att erkänna sina begär och sätta sig själv i vård och terapi.

Att förneka det och hans historia i sms:et gör honom bara än mer löjlig. Nu framstår han inte bara som ett peddo utan dessutom som en lögnare.

Ja, en del talar för att denna är allvarligt störd. Hans försvarstal och det totala förnekandet av bevis han uppvisar i t.ex. sitt mejlsvar till N0lltolerans är skrämmande. Att fortsätta förneka något som är så uppenbart fört i bevis kan bara innebära sjukdom. Och oavsett diagnos är han olämplig att vistas bland barn.
Citera
2022-08-23, 21:22
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Du är kung.

Kul att han svarade ju. Det lilla kräket
Citera
2022-08-23, 21:25
Medlem
Jag tror att en hel del av dessa pedofiler skulle ha kunnat skada ett barn mycket allvarligt om de väl fick tag på ett barn och fick fri tillgång till barnet. Mycket undanträngda känslor och plötsligt lössläppta hämningar.
Inte alla av dessa pedofiler. Men ganska många av dem.
Citera
2022-08-23, 21:32
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Citat:
Ja, och det tycker jag på ett sätt att vi ska fira. För det är inte varje dag vi ges möjlighet att skriva både för- och efternamn på den uthängde personen utan att riskera en varning. Eller ja, det finns i alla fall ett par inlägg som innehåller både för- och efternamn och som än så länge inte är borttagna. Så jag tänker faktiskt inte vara sämre. Det är dags att förlusta oss! Vad ska han ha för smeknamn tycker ni?

Och i den röda ringhörnan...

Jakob "HOTELLSPRINGAREN" Franzén!!!

Och vinnaren är...

Jakob "FOTBOLLSPEDERASTEN" Franzén!!!

Now how could you miss him...

Jakob "BARNSÄTTARBÖGEN" Franzén!!!

Mina damer och herrar...

Jakob "ELFSBORGS EGEN POJKRUMPSPUMPARE" Franzén!!!

Låt mig presentera...

Jakob "VÄRDEGRUNDSPEDOFILEN" Franzén!!!

Och vi känner honom alla som...

Jakob "DET HETEROSEXUELLA BÖGPEDDOT" Franzén!!!

Han är snobbig. Han är slug. Han är...

Jakob "SANNINGEN SITTER I DAJMKRYSSET" Franzén!!!

Eller vad sägs om...

Jakob "BOLLKALLEKNULLAREN" Franzén!!!

Egentligen kunde jag inte bry mig mindre men vad jag vet så är det den enda gäddan där dumpen har publicerat både förnamn och efternamn. Hur kommer det sig att namnet publiceras denna gång?

Jag har även sett att de under senaste månaden eller månaderna skrivit vilken stad konfrontationen sker i. Det tycker jag är mycket bra, underlättar arbetet för flashbackdetektiverna
Citera
2022-08-23, 21:33
Medlem
Lysturkens avatar
Elfsborg har ju bjudit in alla föräldrar till ett möte. (Även dam- och herrlagets föräldrar.) Jag tvivlar inte en sekund på att en så viktig förening i idrottssverige kommer göra allt man kan här. Hursomhelst vore det intressant om någon som medverkar på mötet på torsdag kan sammanfatta vad som sades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in