2022-10-21, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Jo,
sen invaderade mongolerna, och nu sitter en handfull liten skara incels- vikingar som heppx och rosthög, och hejar på mongolerna... som det kan bli!

Man gjorde en sån där dna studie på Irland - och hälften var Vikingar från Norge och Danmark
Citera
2022-10-21, 13:07
Medlem
X3treams avatar
Går nog inte så bra för Putin gällande ekonomin, Oljepriset har rasat, trots att OPEC reducerar produktion. Gaspriset har halverats sen toppnotering, inget går Putins väg inom energisektorn, Tyskland vill inte ens ha hans gas längre.

Han skulle ha slagit till senare och direkt strypt gas och olja, nu är det enda vapnet han hade helt verkningslöst.
Citera
2022-10-21, 13:07
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
I love the smell of burning Ukrainian tanks in the morning.

Högmod går före fall.

Kul att du litar på FSB.
Citera
2022-10-21, 13:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leif0
HEAVY LOSSES OF UKRAINIAN ARMY ON KHERSON FRONT LINES

Det går inte så bra för ukraina, blir det en total kolapps av de ukrainska styrkorna efter dessa nederlag.

https://southfront.org/in-photos-heavy-losses-of-ukrainian-army-on-kherson-front-lines/

https://southfront.org/overview-of-military-situation-in-kherson-on-october-20-ukrainian-offensive-keeps-bloody-stalling-vi deo/

Ukraina är körda nu och ingen el har ukraina

Funderar lite på hur de dött för jag ser inga skotthål eller något blod alls på någon av dom
Citera
2022-10-21, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Den stora skillnaden mellan Ukraina och Irak är att Iraks ledare var en grym diktator som behandlade sin egen befolkning oerhört grymt. Han uppskattas ha mördat ca en halv miljon irakier - och ännu fler blev torterade, misshandlade och våldtagna av hans regim. Irak var en hård diktatur och många fruktade att bli gripna, torterade och mördade när som helst. Varje dag.

Inte bara Saddam utan även en av hans söner plågade befolkningen svårt:

Putin påminner lite om Saddam Hussein, även om Putin inte gått lika långt inom Ryssland. Men i Ukraina är ju inte skillnaden så stor. Putin bedriver väldiga grymheter mot ukrainare. Därför måste även Putin stoppas.

Ja det finns uppenbara likheter mellan Iraks Saddam Hs regim och Putins Ryzzland. Och det är uppenbart för de flesta att Putin och hans kleptokrater måste stoppas.
Citera
2022-10-21, 13:16
Medlem
KillPus avatar
Användning av modern Z-antidrönar teknik!

https://twitter.com/Osinttechnical/status/1583219445916635137
Citera
2022-10-21, 13:18
Medlem
Drozds avatar
Undrar hur det står till med ammunitionen på den ukrainska sidan med tanke på att majoriteten av UAF:s vapen består av halvantika sovjetiska och ryska prylar? Var får man få tag på ammo till sånt? Ryssland och Belarus lär ju knappast sälja dem något. Gamla lager i f.d. Warszawapaktsländer?
Citera
2022-10-21, 13:19
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nej, så istället låter "vi" våra politiker sälja ut vår självständighet till USA, tvinga med oss i deras krig och skyffla iväg många miljarder i månaden till den nergångna bananrepubliken Ukraina, ett vart hål. Och du sitter och hurrar som den fulla tomte du är.
Jag sitter inte och hurrar men hoppas på frihet och fred. Att leverera vapen har vi gjort helt frivilligt. Ingen har tvingat oss.

Jag drömmer inte om lukten av brända lik eller brända tanks och hurrar åt det. Som du faktiskt gör.

Att jag så klart hellre bor under USA:s paraply än under Rysslands hammare är så klart ren självbevarelsedrift. Att tänka tvärtom anser jag nog handlar om att man faktiskt inte har tänkt igenom alternativen.
Som demokrat står jag alltid på demokratiers sida mot diktaturen. Du har valt tvärtom, då får du väl fundera över varför det?
Citera
2022-10-21, 13:20
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford

Därmed ser jag inte hur vi kan ha några moraliska invändningar mot Rysslands agerande i Ukraina. Clinton tyckte sig se folkmord i Kosovo och bombade skiten ur Serbien. Putin tyckte sig se folkmord i Donbas och säger: "Kan ni så kan jag."

Helt ärligt, om du inte förstår de moraliska invändningarna mot rysslands erövringskrig måste du sakna nåt väsäntligt mellan öronen.
Nåt som alla normala människor har
Det oavsett om vi är med i Nato eller inte.
Och din whataboutism om Kosovo är lögnaktig såklart.
Citera
2022-10-21, 13:22
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Funderar lite på hur de dött för jag ser inga skotthål eller något blod alls på någon av dom

Totalt ointressant diskussion (och postning också). Bilden visar en utslagen stridsvagn. Där är ingen som tvivlar på att Ukraina har förlorat en stridsvagn i Kherson.

Det intressanta är empiriska bevis på hur stora förlusterna är där. Det faktum att Southfront visar bara en rysk strv kan tyda på att ukrainska förluster inte är så stora.
Citera
2022-10-21, 13:26
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Därmed ser jag inte hur vi kan ha några moraliska invändningar mot Rysslands agerande i Ukraina. Clinton tyckte sig se folkmord i Kosovo och bombade skiten ur Serbien. Putin tyckte sig se folkmord i Donbas och säger: "Kan ni så kan jag."

Skillnaden är att Putin ljuger. Och vi vet det. Han ser inget folkmord i Donbass utan det är bara något han hittat på.

Däremot folkmord i fd Jugoslavien. Ja, det såg vi, eller tyckte vi se, allihopa. Även Clinton. Alltså på riktigt och inte på låtsas som med Putin. Och då är situationen en annan.
Citera
2022-10-21, 13:26
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Undrar hur det står till med ammunitionen på den ukrainska sidan med tanke på att majoriteten av UAF:s vapen består av halvantika sovjetiska och ryska prylar? Var får man få tag på ammo till sånt? Ryssland och Belarus lär ju knappast sälja dem något. Gamla lager i f.d. Warszawapaktsländer?

De köper nog lager från alla möjliga länder globalt, Afrika m.m. Exempel: T-72: https://en.wikipedia.org/wiki/File:T-72_users.PNG
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in