2022-10-20, 22:31
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Den straff som Fulham fick ikväll mot Aston Villa känns ju typ identiskt med den som Liverpool inte fick mot Arsenal, märkligt blir det när det är så olika bedömningar per match.

Ska vi gissa att vi ikväll har sett Steven Gerard för sista gången på Aston Villas tränarbänk.
Citera
2022-10-20, 22:47
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Den straff som Fulham fick ikväll mot Aston Villa känns ju typ identiskt med den som Liverpool inte fick mot Arsenal, märkligt blir det när det är så olika bedömningar per match.

Ska vi gissa att vi ikväll har sett Steven Gerard för sista gången på Aston Villas tränarbänk.

Skillnaden är att bollen tog (lätt) på Gabriels bröst innan armen och då ska det inte vara straff har jag lärt mig nu. Jag säger inte att jag inte tycker det skulle varit straff, men tydligen är regeln så. Svårt att veta vad som gäller, det är en sak som är säker.
Citera
2022-10-20, 22:51
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Helt rätt gjort av Ten Hag. Ingen spelare är större än klubben som de representerar, vi har ju även erfarenhet av detta i Arsenal på senare år - är bättre att bara kvitta sig med divorna.

Men på tal om en ev ny klubbadress för Ronaldo, så tror jag knappast att knappast att ngn storklubb skulle vara intresserad i hans tjänster. Tippar att 40-åringen går till MLS, Saudiarabien eller en europeisk medelklubb klubb som tex Marseille.

Ja han gör helt rätt, gissar att beslutet är hans. Verkar ha hårda nypor och ett modernt taktiskt kunnande. Bra kombination mflr United.

Ronaldo borde sänka sina lönekrav om han rimligtvis ska kunna spela något år till i annan klubb. Lär inte hända dock.
Citera
2022-10-21, 00:02
Medlem
Drickbacks avatar
Steven Gerrard har fått lämna Aston Villa.

https://www.avfc.co.uk/news/2022/october/20/club-statement/
Citera
2022-10-21, 00:13
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback

Kändes som det har hängt i luften ett bra tag nu. Han hade väl en bra period när han kom in men efter det så har det väl gått stadigt utför. Läste även något om att Dean Smith som fick kicken innan hade gjort det bättre t.o.m (utan pengarna spenderade) och då bör ju frågor ställas.

Såhär i efterhand kan man ju tycka att folk är väldigt snabba med att döma ut f.d spelare som tränare oavsett om det är positivt eller negativt. Gerrard snackades om som en ny Liverpool tränare, Arteta t.ex. har både talats om som nästa Pep samt snubben som endast satt bredvid, Ole trodde ju vissa skulle ta MU tillbaka till titlar, Lampard har väl både fått beröm och skit. Det man kan konstatera är väl att dessa yngre tränare med spelarbakgrund behöver lite tid och det svänger fort. Arsenal toppar just nu trots att Arteta fått en del skit tidigare, t.o.m Lampard har gjort det bättre med Everton i år än vad många trodde. Gerrard däremot har väl gjort en 180 på ett år ungefär.

Blir intressant att se vad Villa försöker hitta på dock. En klubb med ambitioner som har spenderat och ändå har en hyfsad status som klubb. Försöker man att gå efter t.ex. Pochettino eller Tuchel - som förvisso båda kanske skrattar åt en eventuell kontakt, eller går man efter ett mer 'mellanmjölk' namn som får stabilisera klubben i mitten någonstans. Oavsett vem det blir så kan det ju säga en del om ambitionerna beroende på vem man går efter.
Citera
2022-10-21, 00:48
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Ja han gör helt rätt, gissar att beslutet är hans. Verkar ha hårda nypor och ett modernt taktiskt kunnande. Bra kombination mflr United.

Ronaldo borde sänka sina lönekrav om han rimligtvis ska kunna spela något år till i annan klubb. Lär inte hända dock.
Han kommer spela i en annan klubb senast i sommar om inte Portugal vinner VM(kan tänka mig att han kan lägga av isf.).
Citera
2022-10-21, 00:55
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Kändes som det har hängt i luften ett bra tag nu. Han hade väl en bra period när han kom in men efter det så har det väl gått stadigt utför. Läste även något om att Dean Smith som fick kicken innan hade gjort det bättre t.o.m (utan pengarna spenderade) och då bör ju frågor ställas.

Såhär i efterhand kan man ju tycka att folk är väldigt snabba med att döma ut f.d spelare som tränare oavsett om det är positivt eller negativt. Gerrard snackades om som en ny Liverpool tränare, Arteta t.ex. har både talats om som nästa Pep samt snubben som endast satt bredvid, Ole trodde ju vissa skulle ta MU tillbaka till titlar, Lampard har väl både fått beröm och skit. Det man kan konstatera är väl att dessa yngre tränare med spelarbakgrund behöver lite tid och det svänger fort. Arsenal toppar just nu trots att Arteta fått en del skit tidigare, t.o.m Lampard har gjort det bättre med Everton i år än vad många trodde. Gerrard däremot har väl gjort en 180 på ett år ungefär.

Blir intressant att se vad Villa försöker hitta på dock. En klubb med ambitioner som har spenderat och ändå har en hyfsad status som klubb. Försöker man att gå efter t.ex. Pochettino eller Tuchel - som förvisso båda kanske skrattar åt en eventuell kontakt, eller går man efter ett mer 'mellanmjölk' namn som får stabilisera klubben i mitten någonstans. Oavsett vem det blir så kan det ju säga en del om ambitionerna beroende på vem man går efter.

Håller med om allt du skrev innan.

Har Aston Villa dragkraft nog att locka till sig Poch eller Tuchel?
Barca jobbet är nog snart ledigt.
Juventus lär/bör ha frågat dom om dom är intresserade om dom sparkar.
Don Carlo har inte många år kvar i Real.
Atleti börjar leta något nytt.
PSG kommer som vanligt sparka tränaren när dom ryker i CL.
Citera
2022-10-21, 01:04
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Tänker, för forumets del, att inte dra igång en onödig fight.

Men vilken Londonklubb kan det vara som har spelat flest säsonger i engelska högstaligan utan att ramla ner (100+ år), vunnit flest ligatitlar samt flest troféer, gått undefeated genom en hel säsong och har flest fans i den engelska huvudstaden? Hmm..😶
Vilken Londonklubb har vunnit CL? Hmm

Skulle ändå säga att en CL titel väger tungt som trofé och ni får slänga upp typ 5 ligatitlar för att kontra.

Lilla Arsenal kan stoltsera sig med obesegrad säsong i ligan men vad är det värt? En enda ligatitel.

Ni kanske borde åka ur så ni kan komma tillbaka starkare istället för att bara fokusera på att inte åka ur

Tror fan United har flest fans i huvudstaden.
Senast redigerad av Free12 2022-10-21 kl. 01:16.
Citera
2022-10-21, 01:36
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka

Ja, det verkar så iaf. Arteta körde samma typ av disciplin mot AFC-spelare som Özil och Auba, och han fortsätter att sätta ner foten - ngt som har bidragit till att vi är där vi är i dag. Kanske Ten Hag kan visa ngt liknande med Man United med tiden.

Om Ronaldo önskar att fortsätta karriären, så måste han inse att hans bästa dagar är förbi. Och jag kan inte se att ngn Europeisk skulle vara villiga att betala enorma summor för en 37/38? åring. Jag tippar att MLS blir hans nästa och antagligen sista sejour som aktiv fotbollsspelare.
Citera
2022-10-21, 01:37
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback

Överhypad engelsk manager a la Lampard.
Citera
2022-10-21, 01:50
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Vad är det för fel med att knarka?

Har du inget att komma tillbaka med?

Arsenal anses inte vara en stor mäktig klubb i världen.

Många smålag som vill vara stora kommer med argument som "vi är bäst i stan" och? Ni är inte ens det men.

Ni har fans i London. Och ? Bajen har fans i Stockholm men inte ens dom skulle påstå att dom är bästa/största klubben.

Ni har ingen CL. Ni kommer förmodligen aldrig vinna CL. Chelsea har redan gjort det två gånger.

Är bara en tidsfråga innan City,Chelsea,United,Liverpool,Newcastle är alla före Arsenal i ligatitlar. Så njut av att ni är trea ett tag till men när verkligheten kommer ifatt kommer det inte att vara lika kul.
Du ska få knarka hur mkt du än vill för min del, bryr mig inte.

Men du har uppenbarligen inte koll på fotboll och/eller fotbollshistoria, den saken är iaf klar.

Har du ens varit i London, eller i England öht? Verkar inte så.

Men till information, så har både Man United och Liverpool redan flera ligatitlar än Arsenal. Men vi ligger på 3:e plats över flest titlar i engelska högstadivisionen med 13, dessutom så har vi rekorden i antal FA Cups. Man City har totalt 8 ligatilar och Chelsea 6x.

BTW, vilken engelsk klubb tror du det kan vara som är den enda FC:n som har vunnit minst 1 titel eller trofé under varje årtionde mellan 1930 och 2010-talet..🧐

Well, nu är det sängen för min del.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-10-21 kl. 01:53.
Citera
2022-10-21, 02:04
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Du ska få knarka hur mkt du än vill för min del, bryr mig inte.

Men du har uppenbarligen inte koll på fotboll och/eller fotbollshistoria, den saken är iaf klar.

Har du ens varit i London, eller i England öht? Verkar inte så.

Men till information, så har både Man United och Liverpool redan flera ligatitlar än Arsenal. Men ligger på 3:e plats över flest titlar i engelska högstadivisionen med 13, dessutom så har vi rekorden i antal FA Cups. Man City har totalt 8 ligatilar och Chelsea 6x.

BTW, vilken engelsk klubb tror du det kan vara som är den enda FC:n som har vunnit minst 1 titel eller trofé under varje årtionde mellan 1930 och 2010-talet..🧐

Well, nu är det sängen för min del.
Tack?

Nähä okej?

Vad har det med saken att göra?

Ja, jag skrev att ni var trea. Men snart är ni efter City,Chelsea,Newcastle OCKSÅ! City lär vara förbi innan Pep lämnar och City räknas redan som ett större lag än Arsenal. Chelsea kommer komma förbi snart och se upp för Newcastle.. Duktiga pojkar! Hur ligger ni till när det kommer till CL titlar då?

Enbart lag som inte KAN vinna CL skulle ranka en liga titel högre. FA-cupen eller inhemska cuper överhuvudtaget behöver vi inte ens gå in på vilka lag det är som rankar dom som "värsting titlarna".

Oj,oj,oj! Mäktiga Arsenal kan ta en titel var tionde år! City tar över en per år dom senaste 10 åren..
När Liverpool inte vann ligan på evigheter så vann dom iaf CL!
Chelsea vinner CL.
United vinner CL.
City vinner ligan på löpande band och är en favorit till CL varje säsong.
Vad gör Arsenal? Vinner en FA-cup och vill leka med dom stora grabbarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in