2022-10-20, 18:48
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Sa inget om hans senaste prestationer.

Var bara jävligt konstigt av United att tvinga kvar honom för att bänka honom. Seriöst, hur trodde dom han skulle ta det?

Fast man har väl inte tvingat honom kvar direkt? Han gick ut desperat under sommaren och ville gå till vilken CL klubb som helst verkade det som - intresset han fick tillbaka var som ett fält med syrsor bara. Och ärligt talat, vilken CL klubb vill ha Ronaldo i dagsläget? En 38 årig primadonna som inte är lika bra som för 5 år sen och som dessutom vill ha typ 400k i veckan.

Hans egen verklighetsbild verkar ju helt rubbad också, han verkar tro att klubbarna fortfarande står på kö men i verkligheten får han ju kompromissa. Är det pengarna eller CL som är viktigt? Finns ju ingen annan bra CL klubb som kommer matcha vad han får i Man Utd, men vill han ha liknande pengar får han ju gå till någon tredje världsdel och spela i Qatar eller något.

Jag har många bra minnen av Ronaldo och man kan ju inte hylla honom nog för det han har presterat, men skillnad på spelaren han var och spelaren han är nu. Jag tyckte faktiskt det var skön karma när han så öppet ville bort under sommaren att ingen klubb alls var intresserad. Måste varit en smäll mot hans ego.
Citera
2022-10-20, 19:02
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Fast man har väl inte tvingat honom kvar direkt? Han gick ut desperat under sommaren och ville gå till vilken CL klubb som helst verkade det som - intresset han fick tillbaka var som ett fält med syrsor bara. Och ärligt talat, vilken CL klubb vill ha Ronaldo i dagsläget? En 38 årig primadonna som inte är lika bra som för 5 år sen och som dessutom vill ha typ 400k i veckan.

Hans egen verklighetsbild verkar ju helt rubbad också, han verkar tro att klubbarna fortfarande står på kö men i verkligheten får han ju kompromissa. Är det pengarna eller CL som är viktigt? Finns ju ingen annan bra CL klubb som kommer matcha vad han får i Man Utd, men vill han ha liknande pengar får han ju gå till någon tredje världsdel och spela i Qatar eller något.

Jag har många bra minnen av Ronaldo och man kan ju inte hylla honom nog för det han har presterat, men skillnad på spelaren han var och spelaren han är nu. Jag tyckte faktiskt det var skön karma när han så öppet ville bort under sommaren att ingen klubb alls var intresserad. Måste varit en smäll mot hans ego.
Vi vet inte sanningen där. Tveksamt att allt som skrevs i media stämde och att han var villig att gå till i stort sätt vilken CL-klubb som helst.. Att han vill ha en fet lön tror jag inte hade stoppat många då han är en inkomstkälla fortfarande.
Citera
2022-10-20, 19:09
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Är du helt dum i huvudet eller?

Vart på tabellen hamnade Leicester säsongen innan de vann titeln 15/16, och många säsonger hade Leicester då spelat i EPL?

Annars så var Leicester inte ens i närheten av att ha denna säsongsstarten som AFC har haft denna säsong. Egentligen så borde Tottenham ha vunnit titeln i 15/16.

Att jämföra Arsenal FC med Leicester blir ungefär som att jämföra New York med Åmål.
Det spelar ingen roll!!

Om Göteborg eller Norrköping vinner allsvenskan nästa år från ingenstans så är det en större skräll än att Häcken gör det i år.

Fast enligt dig så är det då ingen skräll, "dom har ju vunnit förut och varit stora en gång i tiden"....
Citera
2022-10-20, 19:10
Medlem
Ronlado kommer inte få vara med mot Chelsea på grund av gårdagens uppförade. Gott så.

Jäklar vilken match av united. Bästa jag sett på flera år. Kan man hålla den här nivån, eller vara i närheten av den i flera matcher och framförallt viktiga matcher kan det bli en kul säsong ändå.
Citera
2022-10-20, 19:19
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
På mig så verkar det som att Guardiola är extra taggad på UCL denna säsong, detta är ngt som han själv har visat tecken på.

Annars så spekulerar de sk ”experterna” om att City fokuserar mer på UCL den här säsongen.

e. orkar inte
Senast redigerad av Vatos.Locos 2022-10-20 kl. 19:26.
Citera
2022-10-20, 19:22
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Vi vet inte sanningen där. Tveksamt att allt som skrevs i media stämde och att han var villig att gå till i stort sätt vilken CL-klubb som helst.. Att han vill ha en fet lön tror jag inte hade stoppat många då han är en inkomstkälla fortfarande.

Fast vilka realistiska klubbar finns det? Säg att det finns typ 3-4 klubbar som både spelar CL och har pengarna, ingen av dem känns ju realistisk heller. Kanske att PSG blir desperata om snacket kring att Mbappe vill bort och de försöker få till någon Ronaldo deal som ersättare, men förrutom PSG så är ju klubbar som City och Chelsea t.ex. smartare än att försöka ta in en trött 38 åring bara pga hans namn.

Även t.ex. Real har ju gått vidare och är inte intresserade, Barca är inte på pappret och de tyska samt italienska lagen kan ju inte matcha vad han vill ha.
Citera
2022-10-20, 19:29
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Fast vilka realistiska klubbar finns det? Säg att det finns typ 3-4 klubbar som både spelar CL och har pengarna, ingen av dem känns ju realistisk heller. Kanske att PSG blir desperata om snacket kring att Mbappe vill bort och de försöker få till någon Ronaldo deal som ersättare, men förrutom PSG så är ju klubbar som City och Chelsea t.ex. smartare än att försöka ta in en trött 38 åring bara pga hans namn.

Även t.ex. Real har ju gått vidare och är inte intresserade, Barca är inte på pappret och de tyska samt italienska lagen kan ju inte matcha vad han vill ha.
Kan tänka mig att Napoli nog är lite sugna på honom om han sänker lönen lite.
PSG om Mbappe/Neymar lämnar men inte annars.
BVB skulle kunna ha stor nytta av honom.
Atleti om han vill spela för stadsrivalen.
Annars lutar det väl åt hem till Portugal 1-2 år sen till USA?
Citera
2022-10-20, 19:33
Medlem
bananjukkas avatar
Ronaldo får alltså inte vara med i helgens match mot Chelsea. Det har varit många år nu där man som supporter tyckt illa om det mesta som klubben gjort. Det här måste jag dock säga är första gången på länge man känner att något gjorts riktigt rätt.

Lägg därtill en vettig tränare som också verkar kunna besitta egenskapen att han kan göra enskilda spelare bättre, så ser det för första gången på länge inte helt hopplöst ut för United.

Personligen hoppas jag på att man skickar Ronaldo därifrån så snart som möjligt.
Citera
2022-10-20, 19:36
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Det spelar ingen roll!!

Om Göteborg eller Norrköping vinner allsvenskan nästa år från ingenstans så är det en större skräll än att Häcken gör det i år.

Fast enligt dig så är det då ingen skräll, "dom har ju vunnit förut och varit stora en gång i tiden"....
Jaha..?

Du jämför päron mot äpplen här. Not compareable
Citera
2022-10-20, 19:37
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
e. orkar inte
Varför inte? Kom med ngt vettigt svar istället.
Citera
2022-10-20, 19:41
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Jaha..?

Du jämför päron mot äpplen här. Not compareable
Ja juste! Mäktiga Arsenal går inte att jämföra med andra lag! Bayern och Real släng er i väggen för Arsenal kommer kanske spela CL nästa år och vinna hela skiten ännu en gång. Reals rekord i CL ligger illa till nu när kungarna från London kanske ska spela CL igen.

Bad dig att sluta citera mig!
Citera
2022-10-20, 19:44
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Ronaldo får alltså inte vara med i helgens match mot Chelsea. Det har varit många år nu där man som supporter tyckt illa om det mesta som klubben gjort. Det här måste jag dock säga är första gången på länge man känner att något gjorts riktigt rätt.

Lägg därtill en vettig tränare som också verkar kunna besitta egenskapen att han kan göra enskilda spelare bättre, så ser det för första gången på länge inte helt hopplöst ut för United.

Personligen hoppas jag på att man skickar Ronaldo därifrån så snart som möjligt.
Helt rätt gjort av Ten Hag. Ingen spelare är större än klubben som de representerar, vi har ju även erfarenhet av detta i Arsenal på senare år - är bättre att bara kvitta sig med divorna.

Men på tal om en ev ny klubbadress för Ronaldo, så tror jag knappast att knappast att ngn storklubb skulle vara intresserad i hans tjänster. Tippar att 40-åringen går till MLS, Saudiarabien eller en europeisk medelklubb klubb som tex Marseille.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in