2022-10-21, 11:13
  #244861
Medlem
raskenss avatar
Nazi-ryssar är chockade att Ukainska kroppsskydd faktiskt fungerar

https://twitter.com/wartranslated/status/1583380070197972992?t=GfXa8n4j3u8H9bGW1N4aBA&s=19
Citera
2022-10-21, 11:14
  #244862
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Du har aldrig hört talas om dubbla måttstockar, va?

USA och EU påstår sig vara de främsta garanterna för en "rule-based international order" där det stater och personer företar sig bedöms efter jämlika och objektiva regler/normer, inte efter den ene eller andre ledarens nycker eller efter vem man är kompis med.

Exakt detta har visat sig vara en stor jävla bluff, och omvärlden ser också igenom Västs moraliserande propaganda som fikonlöv för det simpla egenintresset.

Självklart kan man se att det finns en hel del dubbla måttstockar avseende USA men vad har det med Rysslands invasion av Ukraina att göra?
Du verkar upprörd över att USA kommer undan med sitt skräp men du bryr dig inte alls om att Ryssland plundrar Ukraina samt att Ryssland vill kunna styra och ställa i sitt närområde (inklusive Polen och Baltikum). Apropå dubbla måttstockar.
Citera
2022-10-21, 11:19
  #244863
Medlem
johnthedickholmess avatar
Jag försöker tänka klart. Ryssland (fd.sovjet) är en stormakt. Varför blev dem de? Det måste ha kvalitéer annars hade det aldrig hänt. Som Sverige och Vikingar. Är det någonting i deras själ? Personlighet? För vapen verkar det ju inte handla om. Är ni med hur jag tänker?

Sedan tänker jag på motståndet? Vi i Sverige var ju de främsta vikingarna. Men om vi skulle attackera Danmark eller Finland skulle vi aldrig vinna. Jag tänker att det kanske är så, Ukraina är för lika ryssarna. De är lika galna.
__________________
Senast redigerad av johnthedickholmes 2022-10-21 kl. 11:28.
Citera
2022-10-21, 11:19
  #244864
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
I början tyckte man lite synd om ryssar på hemmaplan som behöve lyssna på den propganda som pumpas ut.

Men efter sett några videos från 1420 på youtube där de går runt och frågar folk i ryssland om div åsikter om kriget. Så inser man ju nästan alla de stöter på inte förnekar sig i sin dumhet, majoritet lever i någon typ av förnekelse kring att de är den stora starka ryska björnen som ingen kan rå på.

Storhetsvansinnet verkar vara inprintat i folksjälen på ryssen

Frågan är även utan Putte och hans gäng om detta någonsin kommer ändras

Här är ett exempel
https://youtu.be/FsqdZR5JdJQ
Citera
2022-10-21, 11:22
  #244865
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ditt svar som från så många andra är i grunden: "Men va fan det är ju USA och de är på våran sida!! Jag gillar Baywatch och Top Gun, gör inte du det?""
Vad säger du då. Men vad fan det är Ryssland. De som inte har några program att visa, trots att de står på samma sida som vi som hatar de länder vi bor i.
Citera
2022-10-21, 11:23
  #244866
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det här är ett proxykrig framdrivet och sponsrat av USA, med sina drabanter NATO och EU.

USA låter helst sina proxies göra det smutsiga jobbet och utföra större delen av krigsförbytelser och massakrer på civila. Pinochet i Chile, Contras och andra högermiliser i Centralamerika, Marcos-regimen i Filippinerna, apartheidregimen i Sydafrika, Saddam Hussein under 80-talet m fl begick alla grova krigsförbrytelser och terrorbrott, med direkt amerikansk uppbackning och under amerikanskt beskydd.
Om det är ett proxy krig. Vem är Ryssland proxy åt?

Eftersom Ryssland är en diktatur så skyggar de inte undan från att begå krigsbrott. Sedan försöker de avleda med att någon annan också begått krigsbrott så deras egna folkmord ska på något sätt bli acceptabla.

Ämnet handlar om Rysslands invasion av Ukraina. Försök att hålla dig till ämnet.
Citera
2022-10-21, 11:26
  #244867
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Jag försöker tänka klart. Ryssland (fd. sovjet) är en stormakt. Varför blev dem de? Det måste ha kvaliteer annars hade det aldrig hänt. Som Sverige och Vikingar.
Sovjet var en stormakt mest beroende på sin storlek och naturtillgångar.
Sen blev det lite hybris när man tillsamans med andra länder lyckades besegra NaziTyskland.
Det var den hybrisen som gjorde att sovjet föll samman och gick i princip i KK under senare delen av 1900talet.
Ryssland har väl mest setts som en stormakt p.g.a att man ärvde Sovjets atomvapen samt en del privilegier innom FN etc. samt att man forfarande är fysiskt stora, även om man ekonomiskt är mindre än norden t.ex.
Men stykan i Sovjet var den totalitära styret samt storleken. Som Putin försöker återskapa.
Citera
2022-10-21, 11:28
  #244868
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det här är ett proxykrig framdrivet och sponsrat av USA, med sina drabanter NATO och EU.

USA låter helst sina proxies göra det smutsiga jobbet och utföra större delen av krigsförbytelser och massakrer på civila. Pinochet i Chile, Contras och andra högermiliser i Centralamerika, Marcos-regimen i Filippinerna, apartheidregimen i Sydafrika, Saddam Hussein under 80-talet m fl begick alla grova krigsförbrytelser och terrorbrott, med direkt amerikansk uppbackning och under amerikanskt beskydd.
Ser det snarare som att kriget är framdrivet av Kina och möjligen Iran som vill stärka sin position och komma över billiga råvaror från Ryssland.
Så är det ett Proxykrig är det väl Kina som skulle vara den största vinnaren?
Citera
2022-10-21, 11:29
  #244869
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Jag försöker tänka klart. Ryssland (fd.sovjet) är en stormakt. Varför blev dem de? Det måste ha kvalitéer annars hade det aldrig hänt. Som Sverige och Vikingar. Är det någonting i deras själ? Personlighet? För vapen verkar det ju inte handla om. Är ni med hur jag tänker?

Sedan tänker jag på motståndet? Vi i Sverige var ju de främsta vikingarna. Men om vi skulle attackera Danmark eller Finland skulle vi aldrig vinna. Jag tänker att det kanske är så, Ukraina är för lika ryssarna.
Dom har aldrig testats militärt. Deras status som stormakt beror bara på att de har haft mycket kärnvapen. Däremot har det aldrig funnits något som visat att de kunnat mäta sig med t.ex. USA. Det enda som är stort med landet är ytan. I övrigt är landet helt eftersatt och efter många länder.
Citera
2022-10-21, 11:30
  #244870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Nolla, som tror att våran granne är fienden. Att du säger Mordor bevisar din iq nivå
Ryssland har övat med bombflyg mot oss. Bombflyg som har kapacitet att bära kärnvapen. Detta innan vår Nato ansökan. Vår granne är inte vän iallafall.
Citera
2022-10-21, 11:31
  #244871
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ditt svar som från så många andra är i grunden: "Men va fan det är ju USA och de är på våran sida!! Jag gillar Baywatch och Top Gun, gör inte du det?""

Absolut inte, då har du inte förstått.
Blair och Bush borde t.ex. ha åtalats är min åsikt men bara för att så inte skedde så har inte Ryssland någon slags rätt att invadera Ukraina.
Oavsett detta så står västvärlden, inklusive USA och Sverige, på samma sida i sitt motstånd mot en rysk invasion i den här konflikten, vilket är bra, oavsett USA's tidigare överträdelser.

Tots din motvilja mot USA verkar du ändå se dem som världens moraliska rättesnöre. Ditt resonemang går ut på att om USA gjort något i tidigare krig så är det moraliskt OK för andra att göra vad som helst.
Du är helt okänslig för krigets hemskheter och ryska krigsbrott eftersom du anser att huvudsaken är USA's dubbelmoral, inte kriget.

Kan man inte fördöma den ryska invasionen på grund av sin allmänna motvilja mot USA i den här konflikten så bör man nog gå i terapi för sin amerikanofobi.

Baywatch var för övrigt uruselt men Tom Cruise är snygg, så Top Gun fungerar.
Citera
2022-10-21, 11:32
  #244872
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
I Ukraina löper man stor risk att mördas bara för att man är etniskt ryss trots att man inte är något hot mot Kolomoiskys styre. Försök sätta dig in i att både Ryssland och Ukraina var samma land i 70 år styrda av en icke rysk diktator under en stor del av tiden.

Och där man deporterade Ukrainare och Krimtatarer på löpande band till Sibirien, likaså Ester, Letter och Litauer. Om du undrar varför ryssar är illa sedda av omvärlden så har du svaret där. Att dom dessutom "räddade" kommunistdiktaturerna i Ungern och Tjeckoslovakien är ju också en merit på deras fascistiska hitoria.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in