2022-10-21, 11:02
  #244849
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Protester och demonstrationer från vanligt folk, inte sanktioner mot landet USA eller mot president Bush.

Bush, Rumsfeld och Blair borde ha ställts inför rätta i Haag som krigsförbrytare, men alla vet att Haagdomstolen aldrig kommer att åtala en amerikan eller en britt för krigsförbrytelser på någonting de gjort i sina egna länders tjänst. De vågar inte.


Varför då, det fanns en resulution som tillät konsekvenser om saddam fortsatte bryta mot fredsavtalet (efter gulf kriget)

https://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_1441

men visst, usa körde lite fast and lose. men det behöver man göra, precis som nu i ukraina eller när juggar folkmördar.
Citera
2022-10-21, 11:02
  #244850
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
"Iran är direkt engagerat i kriget när man säljer drönare till Ryussland" tjuter Washington. Haha, jamen vad är USA och NATO då? De är inte aaaallllls direkt indragna på Ukrainas sida, eeeh?
Iran, Nord Korea och Ryssland, kan förstås införa sanktioner mot de länder i väst som förser Ryssland med vapen.
Kina och Indien skulle även kunna göra det. Men det kommer de inte att göra, för de stöder inte Rysslands krig.
Citera
2022-10-21, 11:03
  #244851
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
"Iran är direkt engagerat i kriget när man säljer drönare till Ryussland" tjuter Washington. Haha, jamen vad är USA och NATO då? De är inte aaaallllls direkt indragna på Ukrainas sida, eeeh?

Det är väl ingen som förnekar att USA och andra västländer sponsrar med vapen, underrättelser och träning till Ukraina? Du ser ju till och med presskonferenser på temat.
Iran däremot har inte varit öppna med sina leveranser till Ryssland och Ryssland har fortfarande inte ens erkänt att de använder iranska drönare.
Citera
2022-10-21, 11:03
  #244852
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-chefen
Ja, precis. Men det är ju inte så förbannat konstigt att man inte ville ha in Ukraina i NATO så tidigt som 2008. Man brände väl sig rejält med att ta in Turkiet. Hade man suttit med en rysslandskontrollerad marionett-regering i Ukraina plötsligt, med veto-rätter och skit i NATO. Njaaaaa....
Precis. Helt rätt. Ukraina måste visa att dom inte bara vill åt rätt håll utan att dom också kan ta sig dit.
Turkiet var ju lovande där ett tag, sen kom Erdogan och ville ha tillbaka det Ottomanska riket...

Tycker att Nato borde läggas ner (eller förändras till ->) och att det sen skapas en ny världsomspännande försvarsallians med väldigt strikta demokratikrav.
Citera
2022-10-21, 11:04
  #244853
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag står inte på någon sida men det är märkligt hur USA kommer undan med ett flertal överfallskrig utan att få uppleva samma hat. Medias makt är stor.
Står inte på någons sida = "neutral" = ryggradslös
Citera
2022-10-21, 11:04
  #244854
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
"Iran är direkt engagerat i kriget när man säljer drönare till Ryussland" tjuter Washington. Haha, jamen vad är USA och NATO då? De är inte aaaallllls direkt indragna på Ukrainas sida, eeeh?

Kan du länka, tror ditt ryska "google" translate kan ha rysstrollat dig...
Citera
2022-10-21, 11:06
  #244855
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Protester och demonstrationer från vanligt folk, inte sanktioner mot landet USA eller mot president Bush.

Bush, Rumsfeld och Blair borde ha ställts inför rätta i Haag som krigsförbrytare, men alla vet att Haagdomstolen aldrig kommer att åtala en amerikan eller en britt för krigsförbrytelser på någonting de gjort i sina egna länders tjänst. De vågar inte.

Ryssland och deras allierade får väl sanktionera USA då...jäklar vilken nöd det blir i staterna då
Citera
2022-10-21, 11:07
  #244856
Medlem
leachs avatar
Ryssens prio 1 i kriget, tvättmaskinsstöld

The Russians go hunting for their most valuable treasure. The washing machine.
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1583204662010077184
Citera
2022-10-21, 11:08
  #244857
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
I Ukraina löper man stor risk att mördas bara för att man är etniskt ryss trots att man inte är något hot mot Kolomoiskys styre. Försök sätta dig in i att både Ryssland och Ukraina var samma land i 70 år styrda av en icke rysk diktator under en stor del av tiden.
Som sagt, Ukraina är ingen perfekt demokrati. Men dom är hästlängder före Ryssland vad gäller just demokrati-delen. Ryssland är i praktiken en fullfjädrad diktatur. Ukraina är en demokrati, även om den inte är perfekt.

Om du ska försöka säga emot mig så kan du väl åtminstone säga emot det jag säger och inte börja prata om annat?
Citera
2022-10-21, 11:09
  #244858
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Du har aldrig hört talas om dubbla måttstockar, va?

USA och EU påstår sig vara de främsta garanterna för en "rule-based international order" där det stater och personer företar sig bedöms efter jämlika och objektiva regler/normer, inte efter den ene eller andre ledarens nycker eller efter vem man är kompis med.

Exakt detta har visat sig vara en stor jävla bluff, och omvärlden ser också igenom Västs moraliserande propaganda som fikonlöv för det simpla egenintresset.

HepCat-X, inte ofta man får svar från dig.

Är det USA eller Ryssland som för övergreppskrig i den fria nationen Ukraina?

Hade inte både USA och Ryssland garanterat Ukrainas säkerhet i ett avtal som fortfarande gäller?

Brukar USA i sina krig kastrera krigsfångar och rutinmässigt våldta barn. Brukar dom stjäla alla tvättmaskiner dom hittar (så jävla patetiskt det är...).

Ryssland är aggressor och du kan sitta och gnälla på landet Sverige och USA för att du lever i ett fritt land tönt.

Åk till Ryssland och kritisera kriget eller makten och se hur lång tid det tar innan du står vid fronten.

Du är ett ideologiskt bottenslam.
Citera
2022-10-21, 11:12
  #244859
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
I Ukraina löper man stor risk att mördas bara för att man är etniskt ryss trots att man inte är något hot mot Kolomoiskys styre. Försök sätta dig in i att både Ryssland och Ukraina var samma land i 70 år styrda av en icke rysk diktator under en stor del av tiden.
Som rysktalande i Ukraina risker man inte alls att bli dödad för det. Men som Ukrainsk medborgare som samarbetar med främmande makt militärt mot sitt eget land riskerar man att bli dödad, ja.

Det du säger om Sovjetunionen förklarar bara det här. Ukrainarna har levt under Sovjets diktatur och vet vad det innebär. Dagens Ryssland har varit centum för det förtrycket och försöker nu återupprätta det. Man har delvis gjort sig av med kommunismen, men behållit samma korrupta styre och försöker att styra sina forna republiker med järnhand. När de inte lyder försöker man krossa deras frihet. Ungern, Tjeckoslovakien. Samma skit.
__________________
Senast redigerad av EnCarte 2022-10-21 kl. 11:16.
Citera
2022-10-21, 11:13
  #244860
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
I Ukraina löper man stor risk att mördas bara för att man är etniskt ryss trots att man inte är något hot mot Kolomoiskys styre. Försök sätta dig in i att både Ryssland och Ukraina var samma land i 70 år styrda av en icke rysk diktator under en stor del av tiden.

Självklart löper man stor risk mördas bara för man man är etnisk ryss efter man invaderat Ukraina med vapen ihand! Fattas bara. Gäller även andra som anslutit sig till ryzzland förstås.

Ryssar hade inte det problemet innan invasionen. Det var en av Putins lögnaktiga skäl till invasionen.
ALLA VET numera att det var och är en lögn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in