2022-10-21, 09:19
  #244801
Medlem
IT-chefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Lögn och förbannad dikt, det har inte existerat någon särbehandling utom i foliehattars och rysstrolls egna huvuden.

Nordstream sprängdes som en false flag av terrorstaten ryssland. Det vet alla vid det här laget men foliehattar och rysstroll har en agenda som stipulerar upprepande av lögner som ett mantra.

När Putte kort efter gick ut med att han gärna färdigställer Nordstream 2 så tolkade jag det som ett direkt erkännande att de sprängt 1:an. Ett tydligt maktspel där Tyskarna ska pressas till samarbete och utbyggnad av ryska gasledningarna.
Citera
2022-10-21, 09:22
  #244802
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Endast krig kan lösa konflikten i Ukraina.
Ukraina måste delas upp i olika delar. Man kan tjata om vem som har rätt och fel i all evighet.
De flesta tycker nog en uppdelning är ok.

Återstår bara för Zelensky att förstå att han måste släppa östra delarna av Ukraina.
Det är inte värt fler döda för att behålla människor som ändå inte vill vara del av Ukraina.

Varför måste Ukraina delas upp i olika delar? Ukraina är ett betydligt mer etniskt homogent land än Ryssland. Om något land borde delas upp i delar så är det Ryssland. Ryssland är en anakronism. Det enda kolonialimperiet som överlevde 1900-talet. Det lever på lånad tid, helt klart.
Citera
2022-10-21, 09:24
  #244803
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Backar din från dina påståenden om reserven? Kom igen, visa lite stake!

Sen har självklart Ukraina inte kallat in 100% (av vad) och inte heller uppepå det alla i "krigsför" ålder utan militär utbildning. Tror du på allvar att Ukraina har en arme på typ 20 miljoner soldater i fält?

100% av alla som har militär utbildning, måste man förklara allt för dig samt alla i krigsför ålder,det har nazlensky själv stått och yrat under narkotikaruset, eller tror du att ukraina kallar in spädbarn
Citera
2022-10-21, 09:26
  #244804
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Dag 5 slåss man för att säkra vattentillgångarna för Krim
Dag 6 slåss man för att hindra Ukraina att gå med i Nato
Dag 7 slåss man för att befria Ukraina från globalist-judarna
osv osv

Allt utom det givna: Man vill återupprätta Stor-ryssland
Märkligt eftersom Putin inte direkt hymlat med detta...

Är väl inte så märkligt, har försökt diskutera det där med källkritik och att förstå hur propaganda fungerar med flera av Putins fanklubb i den här tråden.
De har inte riktigt greppat det utan de anser bara att en viss del som de tolkar själva är sant och annat ljug som kommer från Kreml.
Uppenbarligen ser de just Putins uttalande om Stor-ryssland som just ljug.
Citera
2022-10-21, 09:30
  #244805
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himars
Om en arme mobiliserar 1% av sina styrkor hur får du det till reserven

I sverige har vi totalförsvarsplikt alla mellan 16.70år ingår i den, Ryssland har garanterat något liknande.
Ryssland har kallat in 1% hur får du det till att Ryssland kallat in reserven? är du utvecklingsstörd eller bara otroligt korkad

Att tvångsrekrytera män till ett krig de inte vill delta i och inte tror på är en omöjlig uppgift. Särskilt när kriget pågår i ett annat land Ukraina där varje motståndare är högt motiverade. Det borde till och med du förstå, Putin och hans tillbedjare i kleptokratin Ryzzland.
Avstår att kommentera hur du räknar procent och förolämpar..

Här en länk till en aktuellt nyhetsinslag i en trovärdig källa med över 100 års historik, Aftonbladet Swe. Med rubik:
Moskvabo, "Vi är en stad av kvinnor nu"
Männen har flytt eller håller sig gömda."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P44Xr5/ryssland-ekar-allt-tommare-pa-man
Citera
2022-10-21, 09:33
  #244806
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Vad jag förstår fattades det slutgiltiga beslutet att invadera Donbass när Ukraina stängde av vattentillförslen till Krim.
Ukraina stängde alltså av vatten till sina egna medborgare. Hur psykiskt störd som nation är man inte då?

Krim var ju ockuperat och tillika annekterat. Det gör att det är Rysslands skyldighet att ta hand om befolkningen på Krim. Ett invaderat land har enligt folkrätten ingen som helst skyldighet att bistå ockupationsmakten med mat, vatten, el eller annat.
Citera
2022-10-21, 09:33
  #244807
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himars
100% av alla som har militär utbildning, måste man förklara allt för dig samt alla i krigsför ålder,det har nazlensky själv stått och yrat under narkotikaruset, eller tror du att ukraina kallar in spädbarn

Om du inte vill behöva förklara, kan du istället skriva det du menar, så slipper du förklara dig efteråt, inte så svårt va? Skriver du osammanhängande dravel kan du istället behöva förklara dig.

Och hur var det med ditt inlägg om "reserven", erkänner du att du var helt ute och cyklade, eller var det också något tvärtomspråk som vi vanliga svenskar inte förstår? För precis som du påstår att det är Zelensky (du hade stavat hans namn lite fel) som sagt detta om 100% och alla i krigsför ålder, så är det din hjälte, fascisten Putin, som sagt att Ryssland kallat in reserven, eller menar du att Putin har fel?
Citera
2022-10-21, 09:34
  #244808
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IT-chefen
När Putte kort efter gick ut med att han gärna färdigställer Nordstream 2 så tolkade jag det som ett direkt erkännande att de sprängt 1:an. Ett tydligt maktspel där Tyskarna ska pressas till samarbete och utbyggnad av ryska gasledningarna.

Och nu tänker de ryska terroristerna spränga en kraftverksdamm i Cherson för att återigen visa hur miserabelt detta fascistiska folk är. Vedervärdiga varelser är de.
Citera
2022-10-21, 09:35
  #244809
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himars
100% av alla som har militär utbildning, måste man förklara allt för dig samt alla i krigsför ålder,det har nazlensky själv stått och yrat under narkotikaruset, eller tror du att ukraina kallar in spädbarn
Jag tror du behöver dela med dig av lexikonet du fått från Kreml:
’nazlensky’, är det den rysktalande judiske presidenten i Ukraina du menar?

OnT: du har snurrat in dig i resonemang du inte själv begriper. Fakta är att både Ukraina och Ryssland kan ställa upp flera gånger fler soldater i fält. I Ukrainas fall kanske 5 ggr fler om vi antar en armé på 600’ idag, i Rysslands fall minst 10 ggr. Men det senare är tämligen ointressant eftersom Ryssland har uppenbara problem redan med dagens ”partiella mobilisering”. Ukraina har däremot inga problem alls med rekryteringen eftersom de har mängder med frivilliga. Vad tror du det beror på?
Citera
2022-10-21, 09:36
  #244810
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himars
100% av alla som har militär utbildning, måste man förklara allt för dig samt alla i krigsför ålder,det har nazlensky själv stått och yrat under narkotikaruset, eller tror du att ukraina kallar in spädbarn

Idioti, kalla in betyder inta att alla måste kastas in på fronten samma dag på det debila sätt Putin gjorde. Det betyder att man kan rotera, vidareutbilda etc. Det är det vi märker genom att Ryssen har "otur" i allt hela tiden och det märks mer och mer dag för dag.
Citera
2022-10-21, 09:40
  #244811
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himars
Vad dillar du om? är du utvecklingsstörd Ryssland gör vad alla som har allmän värnplikt gör, kallar in dem till tjänstgöring dvs utbildad militär och de har nu mobiliserat 1% av sina styrkor. ukraina har däremot kallat in 100 % pluss alla i krigsför ålder utan militär utbildning,dvs civila.

Menar du att Rysslands armé är 30 000 000 man stark? Generell mobilisering sker alltid vid invasioner och det innebär krigsplacering i de fall du är krigsplacerad. Kan du åtminstone försöka vara seriös istället för att enbart dryga dig?

Rysslands armé är 1 miljon man varav minst 200 000 (20%) var tilltänkta för invasionen. Utöver dessa har man 2 miljoner i reserv, inte 30 miljoner. Om de kallar in 300 000 så motsvarar det 15% av reserven.

Var får du dina siffror ifrån?
Citera
2022-10-21, 09:41
  #244812
Medlem
IT-chefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Och nu tänker de ryska terroristerna spränga en kraftverksdamm i Cherson för att återigen visa hur miserabelt detta fascistiska folk är. Vedervärdiga varelser är de.

Ja, totalt kontraproduktivt. Man kommer torrlägga Krim och ser även ut att skära av sina egna flyktvägar söderut. Jag hade kunnat tänka mig att ukrainska styrkor hade haft intresse i att spränga dammen om det inte vore för att det kommer förändra området till det sämre för lång tid framöver, och det ligger knappast i deras intresse. Dessutom kommer de ta området utan att behöva göra en så drastisk åtgärd.

Historiken finns väl där också, Stalin har jag för mig sprängde dammen och dränkte både civila och egna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in