2022-10-21, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ej troligt.

Tove hade mycket troligt lämnat lägenheten innan den tredje mannen skulle kommit dit isåfall. Även tidpunkten gör detta mindre troligt.

En eller bägge av tjejerna är GM.

Jag hade finkammat JJ pappas gård..
Citera
2022-10-21, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
Jag hade finkammat JJ pappas gård..

Ja, starkt tips. Att JJ besöker honom dagen efter mordet kan tyda på att hon ville göra sig av med bevismaterial. Eller t.om. kroppen.
Citera
2022-10-21, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Ja jag har inte hittat döda personer, bara sett döda personer efter de gått på bort på sjukhus. Det var i varje fall inte traumatiskt för mig. Men jag hade hellre gjort allt jag kunnat för att finna personen vid liv än att vara så rädd för att hitta hen död att jag inte ens ville hjälpa till att leta. Känns ju nästan som att man då förutsätter att personen är just död, eller?

Ja men att dö på sjukhus är väl ändå normalt så nog inte riktigt samma sak.
Letar man i terräng och vattendrag så letar man ju en död person, pojkvännen kan ju har letat hos folk, ringt runt etc, det vet vi inte. Alla är vi olika så bara för att nån inte gör eller tänker som du så gör det inte personen skyldig.
Citera
2022-10-21, 09:15
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ja, starkt tips. Att JJ besöker honom dagen efter mordet kan tyda på att hon ville göra sig av med bevismaterial. Eller t.om. kroppen.

Kan ju vara rutin också. Eller verka normal.
Citera
2022-10-21, 09:15
Medlem
Citat:

Tror snarare att farsan ordnade det redan under natten. Hon ville så klart träffa honom och prata om det.
Citera
2022-10-21, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Ja men att dö på sjukhus är väl ändå normalt så nog inte riktigt samma sak.
Letar man i terräng och vattendrag så letar man ju en död person, pojkvännen kan ju har letat hos folk, ringt runt etc, det vet vi inte. Alla är vi olika så bara för att nån inte gör eller tänker som du så gör det inte personen skyldig.

Jag tror väl kanske inte han är skyldig men undrar över hans alibi.
Citera
2022-10-21, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Om polisen säkrat övervakningsfilmer från natten borde de väl ha från Mac D? De brukar väl ha kameror? Åtminstone utanför tror jag? Då borde man kunna avgöra om hon var med där eller ej… var hon inte det hände ju troligen något i lägenheten.

Ja mc har kameror runt hela kassan och vid ingångarna.
Citera
2022-10-21, 09:19
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
Tror snarare att farsan ordnade det redan under natten. Hon ville så klart träffa honom och prata om det.

Kanske. Och då finns spåren i en annan bil..
Citera
2022-10-21, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Tänker du på Östanå?
Ja
De kanske har varit där?
Citera
2022-10-21, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Var rider J.J, har hon egen häst? En gödselhög vid ett stall skulle kunna vara ett sätt att panikgömma en kropp.

Finns hästar på JJ:s pappas gård. Mer pekar på att polisen borde leta där
Citera
2022-10-21, 09:25
Medlem
Nu kl 09.15 så höll ett team från SVT att rigga upp sin utrustning utanför polisstationen i Vetlanda. Så frågan är vad som är på gång?
Citera
2022-10-21, 09:26
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamSosa
Eller eller eller eller så typ kanske kan det möjligtvis bero på att läkarlinjen inte kanske är vad precis ALLA vill göra? Hon kanske insåg att det inte var något för henne och ville hoppa av, tidigare än senare. Förstår inte syftet med att bara skrika spekulationer bara för att.
Därför att det måste finnas orsak till att hon är död. Hitintills har jag inte läst om orsaker värt att döda för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in