Citat:
Ursprungligen postat av
GrevenFB
Ja, mycket som fortfarande är mycket oklart.
Men, tankar från mitt håll;
- Tove tycks ha begett sig självmant, med en eller två av MGM, till JJ:s lägenhet. Hon kan därför inte ha känt sig speciellt rädd/hotad.
- Att Tove pratar med sin pojkvän runt 01.45 och säger att hon är på väg till JJ:s lägenhet. Samt att mobilen kopplas upp därifrån. Visar med största sannolikhet att hon var i lägenheten.
- Grannarnas vittnesmål om dunsar och höga ljud under natten; ger enligt mig största sannolikhet att mordet skedde på plats i lägenheten. Avsaknaden av skrik (iaf har grannarna inte hört skrik) tyder på att Tove oskadliggjordes plötsligt och utan chans att värja sig (tex slag mot huvud bakifrån).
- McDonalds-besöket (vilket tycks ha varit runt 03-tiden) skedde troligtvis efter mordet. De ville skaffa alibi eller lugna nerverna, innan de tog hand om liket i lägenheten. Vissa uppgifter säger att även Tove syntes på McDonalds, men dessa tror jag inte stämmer.
- JJ:s besök till sin far på söndagen. Var det ett sätt att göra sig av med bevismaterial? Eller t.o.m. kroppen? Eller ett sätt att utåt sett agera som att "allt var normalt"?
Sammanfattningsvis tror jag följande:
- Bråk på Nöjet mellan Tove och en av de MGM.
- De bestämmer sig för att ta sig vidare till JJ:s lägenhet. Tove har cykeln med sig och pratar med sin pojkvän på vägen.
- På plats i lägenheten oskadliggörs Tove plötsligt och utan chans att värja sig (typ slag mot huvudet). Kan ha föregåtts av diskussioner och bråk (dock ej massa skrik, då hade grannarna troligen hört det).
- De bägge MGM får panik. För att skaffa alibi för tidpunkten eller lugna nerverna åker de till McDonalds.
- Väl hemma igen i JJ:s lägenhet planerar de för hur de ska göra sig av med kroppen. M*ja lämnar lägenheten före JJ. Kanske för att flytta undan Toves cykel, samt därefter hålla utkik när kroppen ska tas ut.
- Mobilen stängs av antingen i lägenheten (något som kan styrka det är om den varit uppkopplad mot samma mast 02:00-03.50) eller på vägen när kroppen forslas bort (något som kan styrka det är om flera mobilmaster används 02.00-03.50).
Du missade träffen mellan 03-personen och en av mgm ////
Vad jag tror :
Hörde grannen konstiga ljud från lgh mkt möjligt från bl a slagsmål. Intressant att veta om någon av mgm har spår på kroppen (blåmärken mm).
Jag har fortfarande svårt att tro att mgm gjorde brottet själva (om det var så).
För mig trolig scenario är att tjejerna hamnade i bråk/slagsmål. JJ känner sig kränkt och arg, ringer en man hon kan lita på och som beskyddar henne. Hon går ut och möter honom visar blåmärken ? Berättar att T hotade henne mm överdriva om så behövs (hon beskrevs ju tidigare i tråden som manipulativ och avsaknad av empati). Mannen blir förbannad, går in och slår till T så hon tuppar av/dör på platsen.
Frågan är vem denna person är?
Känner någon om JJ hade någon bror,kusin,älskare?
Denna 03 personen kan lika vara hennes pappa som kom för att rädda sin dotter?