2022-10-20, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Varför har hon en svensk flagga i intervjun idag på Aktuellt?
Magdalena hade ett "statsmärke" under valet som inte har med parti att göra, ville visa att hon var "president"
Citera
2022-10-20, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Precis som det blivit med invandringsfrågan kommer det ta lång tid innan svennar vaknar och inser att miljöfrågan är viktig och kommer bli allt viktigare.

Frågan är när vi kan få partier som kan driva klimat och miljöfrågor på riktigt.

Beskriv gärna i detalj, hur du under din livstid märkt att klimatet har påverkats?

Jag är 32 år gammal, född 1990 och under mina år på jordelivet har jag inte märkt någon markant skillnad i varken temperatur, väder eller liknande.

Klimat-tramset är symbolpolitik, det är en ursäkt för att lapa kebabrumpa, värna om bögarna och smutslimerna. Man vill framstå som godhjärtad, nobel och ädel. Skon klämmer när folk kör stora bilar, tjänar mycket pengar och lever bra, då kan man ta till miljön, invandring och medmänsklighet som ett patetiskt försök till att framstå som nobel, när det enda man vill är att importera bidragstagare och förhindra att folk kör dyra bilar, för man är själv en loser som går på bidrag, och som inte har råd med en ordentlig bil.

Det viktigaste är inte att vara godhjärtad, nobel och ädel. Det viktigaste är att FRAMSTÅ som godhjärtad, nobel och ädel.

Kisskommunister, miljöfittor och annat trams skall dräpas!
Citera
2022-10-20, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
En rekordung klimat- och miljöminister är på plats.

Wiki
Romina Pourmokhtar är ordförande för Liberala ungdomsförbundet (LUF) sedan 2019 samt adjungerad i Liberalernas partistyrelse. Hon har varit förste vice ordförande för ungdomsförbundet sedan 2018. Hon är uppvuxen i Sundbyberg och är främst engagerad i politiska frågor som berör utbildning, integration, feminism och motverkandet av hedersförtryck.

Pourmokhtari har under sin tid som ordförande bland annat argumenterat för att värnplikten borde ersättas med ett rent yrkesförsvar samt att moderpartiet Liberalerna bör hålla fast vid sin liberala migrationspolitik

Hon har ett engagemang i RFSU, riksförbundet för sexuell upplysning, där hon sedan juni 2021 är förbundsstyrelseledamot. Hon kom 2022 ut med den självbiografiska boken 'Chicken nuggets på krita'.
Hon har iranskt ursprung genom sin pappa, som kom till Sverige som politisk flykting.

Frågor
Vad mer vet vi om denna kvinna?
Vad exakt gör henne lämplig som klimat- och miljöminister?
Hur tror vi att hon sköter sitt nya uppdrag i regeringen?

Vilka andra länder har en 95a eller 27 åring som en minister? Nämnt ett av de 195 länder i världen som räknas som självständiga stater med egen regering och ett eget territorium.
Citera
2022-10-20, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Magdalena hade ett "statsmärke" under valet som inte har med parti att göra, ville visa att hon var "president"

Särskilt då det var en symbol/nål som SD började att bära, först.
Citera
2022-10-20, 22:26
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Ja, hon gav ett bra intryck, bättre än vad jag trodde. Till skillnad från clownen Elsa som gjorde bort sig något enormt i riksdagen, måste varit pinsamt för JÅ att höra.

Att stå och påstå att vi har en klimstkris ger inget bra intryck.

Döremot bör Elsa träna på sin retorik. Men det fixar hon nog snart med lite träning.
Citera
2022-10-20, 22:39
Medlem
Abelssuns avatar
Vad omogen och naiv hon framstår.
Citera
2022-10-20, 22:47
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Är hon persisk judinna? Hon ser verkligen ut som det.

Testar att citera mig själv. Nån som vet om hon är juddina??
Citera
2022-10-20, 22:53
Medlem
Lite pinsamt idag på Aktuellt idag.
Citera
2022-10-20, 22:55
Medlem
Citat:
Testar att citera mig själv. Nån som vet om hon är juddina??

Hennes namn betyder typ kristen på arabiska. Hon kanske är kristen jude.
Citera
2022-10-20, 23:10
Medlem
PaaloAaltos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Under tiden hon tjänstgör som statsråd så varken kan hon eller får hon vara riksdagsledamot.

Här i ligger hela förklaringen till minister-utnämningen. Utan ministerpost hade Romina varit en vad riksdagsledamöterna som kunnat fälla regeringen.
Citera
2022-10-20, 23:17
Medlem
Citat:
Är hon persisk judinna? Hon ser verkligen ut som det.

Hon är azerbaijansk iranier.
De är i regel ljusare och mindre paki-liknande än perser.

Hon har förmodligen ingen judisk bakgrund.
Däremot så hade hon kunnat ha det om hon var ifrån Azerbajdzjan och inte Iran.
De förstnämnda har en bra relation med Israel, och det skedde mycket blandgiftemål i Baku. Det är inte alltför ovanligt att den politiska överklassen har delvis judisk påbrå.
Senast redigerad av anonn 2022-10-20 kl. 23:19.
Citera
2022-10-20, 23:38
Medlem
Jag tar Romina alla dagar i veckan framför A.Strandhäll. Tycker hon gjorde bra i från sig på aktuellt och hon kom inte med en massa bortförklaringar utan bra argument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in