2022-10-20, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Man forsätter inte leta i mörker eller på samma sätt eftersom det inte längre handlar om att ”rädda liv”. Dom förväntar sig nu att hitta en kropp och inte en människa vid liv.
Ledsamt Förstår, men om det varit mitt barn hade jag inte förstått.
Citera
2022-10-20, 21:46
Moderator
OYs avatar
T uppges ha studieuppehåll under hösten, pluggar till läkare?

Kan det vara så att hon sett någon av sina bekanta(mgm) drogad och att hon påstridigt velat ta omhand, kanske hotat med att kontakta föräldrar?

Kan den försvunna kvinnans omsorg om sina tidigare kamrater vara det som ledde till hennes död?

T.T. uppges ha varit orolig för den hon sökte på Nöjet.

Två drogade brudar som är rädda för att deras leverne skall avslöjas för närmsta familjen?

Tänker högt bara.
Citera
2022-10-20, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Isåfall är det riktigt roligt!

OnT.
Så tjejerna lämnar stället tillsammans. Hon ringer sin pojkvän och hennes mobil befann sig tidig morgon hos mgm
Cykeln hittas snyggt parkerad och låst dessutom.
Grannarna hör dunsar.
Håller med om att potatisgrepen är suspekt. Varför sälja den? Kan det vara ett villospår?
Någon skrev att Johanna hade lägre iq än en paprika, stämmer det ?

Fan va taskigt mot Paprikan.

Ha TTs mobil i lgh är inte värst smart för jag räknar med att den hittades där men kan även tagits med av MH?

Känns som att någon av dem sjungit ut med tanke på aktivitet som påstås med poliser söderut undras om det är RV31 mot Korsberga eller RV125 mot Nye där JJ far bor??
Citera
2022-10-20, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
Kan den här JJ ha haft ihop det med Toves pojkvän? Att de kanske bråkade om det?

Jag får vibbar från styck Jonna fallet
Citera
2022-10-20, 21:51
Avslutad
Om polisen rubricerar det som människorov och inte utesluter att hon kan återfinnas vid liv, varför letar de då i vattendrag och missing people samt hemvärnet letar i terräng?
Citera
2022-10-20, 21:51
Medlem
Scires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Isåfall är det riktigt roligt!

OnT.
Så tjejerna lämnar stället tillsammans. Hon ringer sin pojkvän och hennes mobil befann sig tidig morgon hos mgm
Cykeln hittas snyggt parkerad och låst dessutom.
Grannarna hör dunsar.
Håller med om att potatisgrepen är suspekt. Varför sälja den? Kan det vara ett villospår?
Någon skrev att Johanna hade lägre iq än en paprika, stämmer det ?

Tror det stod i någon artikel att hon hade bra betyg, så kanske inte helt iq-befriad.
Citera
2022-10-20, 21:53
Medlem
https://anonymfile.com/8ZmB/370fc539-838e-46cf-9f57-abae93e77ae1.jpeg

Potatisgrepen. Här e det JJs pappa som lagt ut annonsen.
Citera
2022-10-20, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JRembrandt
https://anonymfile.com/8ZmB/370fc539-838e-46cf-9f57-abae93e77ae1.jpeg

Potatisgrepen. Här e det JJs pappa som lagt ut annonsen.
Utöver att hon la upp den på Marketplace i söndags?
Citera
2022-10-20, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolacola
Potatisgripen som JJ säljer. Stod den inte lutad mot en brunn? Ett ställe polisen kanske borde kolla in?

Det tror jag definitivt de borde göra. Är ju hemma hos hennes pappa så frågan är om de har tillåtelse till det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Det är snarare 1 kilometer mellan Nöjet och McDonalds, dessutom i helt motsatt riktning från JJs lägenhet (det är 2 kilometer mellan McDonalds och JJs lägenhet).

Ja man ska inte ta Aftonbladet för en säker källa men stod inte hennes cykel i närheten?
Citera
Medlem
RedRights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krulsmurken84
Civilkurage existerar inte längre, väldigt mycket "jag sköter mitt så sköter dom sitt".

Är du helt bränd eller? Vem fan ringer polisen på grannen, för att man hör några dunsar? Då skulle polisen inte ha annat att göra än att åka på "falsklarm" dag ut och dag in.
Citera
2022-10-20, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
T uppges ha studieuppehåll under hösten, pluggar till läkare?

Kan det vara så att hon sett någon av sina bekanta(mgm) drogad och att hon påstridigt velat ta omhand, kanske hotat med att kontakta föräldrar?

Kan den försvunna kvinnans omsorg om sina tidigare kamrater vara det som ledde till hennes död?

T.T. uppges ha varit orolig för den hon sökte på Nöjet.

Två drogade brudar som är rädda för att deras leverne skall avslöjas för närmsta familjen?

Tänker högt bara.

Jag tänkte också lite i samma banor iom de uppgifterna eller att det är något gammalt groll som kom upp till ytan, de hade tidigare umgåtts en del med en av MGM (JJ?) men inte på senare tid ett år eller så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in