2022-10-20, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Du verkar inte förstå vad kritiken går ut på, eller vad jag eller andra skriver. Det tar stopp för dig i huvudet.

Det är inte olagligt att ha intentioner att genomföra ett fantasiscenario som är riggat på ett sätt som med hög sannolikhet inte skulle kunna skett i verkligheten.

Sen kan man tycka olika om huruvida det är rätt med uthängningarna av vissa av dessa individer eller hur farliga de kan tänkas vara. Just det senare varierar. En del av gäddorna är ju riktigt fula fiskar. Där kopplas ofta polisen in vilket är bra.
Andra är mer tveksamma napp.
Ett ”fantasiscenario” åker man i verkligheten inte ut på plats till ett ställe för att möta.
Då är det inte längre bara ett ”fantasiscenario” utan verklighet i syfte att verkställa.
Citera
2022-10-20, 20:03
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
I predatorns värld fanns flickan som han stämde träff med i avsikt att förgripa sig på. Hade inte Dumpen stått i vägen och hindrat honom från att nå fram till ett riktigt barn så hade det gått illa.
Du kan lägga ner nu. Det blir inte bättre när man blir ertappad med handen i kakburken. Du kan inte skylla på att det inte var riktiga kakor när du trodde det från början i avsikt att stjäla några.
Ja, och inte kan man gnälla när det visade sej vara en råttfälla, i kakburken, som slog igen.
Citera
2022-10-20, 20:07
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Förstår varför du är så nojig.

Tack för att du hittade detta.
Kan inte låta bli att tycka det är tragiskt men det förklarar varför det kämpas så hårt här för att få bort Dumpen.
God kväll.
Citera
2022-10-20, 20:10
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Ett ”fantasiscenario” åker man i verkligheten inte ut på plats till ett ställe för att möta.
Då är det inte längre bara ett ”fantasiscenario” utan verklighet i syfte att verkställa.

Ja smegma-gubben ville att en uppdiktad orealistisk fantasiscenario skulle ske i verkligheten. Men nu var det just ett uppdiktat fantasiscenario. Av en typ som aldrig skulle kunnat skett ändå - och därför egentligen saknar moraliskt kompassvärde.

Men du förstår inte den här diskussionen. Så vi avslutar här. Sov gott kompis.
Citera
2022-10-20, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Vad han tror spelar ju ingen roll - och det förklarade jag med om jag lurat dig! Om jag tror du är en gris vad spelar det för roll i sammanhanget? ska vi utgå från verkligheten eller fantasier, vad folk tror eller annat?

Vem var det som fanns på fejkprofilen - exakt den personen förde diskussionen! Använde de ord som den trodde var bra - skickade bilder som var copyrightskyddade på nätet - dvs rena upphovsrättsbrott!

Det är verkligheten!

Om han är i en psykos och tror han pratar med ett rymdmonster spelar ingen roll!
Vi utgår givetvis från verkligheten och pedofilens verklighet är:
a) tror sig snacka med en minderårig
b) går med på att träffa minderårig
c) åker till utsatt plats för att träffa minderårig

Hur ska han veta att den verkligheten inte är sann?
Varför åkte han frivillig till skogen för att träffa ett barn?
Varför fortsätter han snacka med ett barn?

Du förnekar det fundamentala: pedofilen tror sig snacka med en minderårig. Han har ingen aning att det inte är en minderårig förrän han blir konfronterad på platsen han har bestämt träff med en minderårig.

Var någonstans finns vetskapen att han ska träffa en vuxen? Att det bara är fantasi eller annat strunt ni pedofillvänner påstår?
Citera
2022-10-20, 20:14
Medlem
Citat:
Förstår du inte att hela chatten med barnen är påhittad av två vuxna?

Förstår du inte betydelsen av att scenariot aldrig skulle ske i verkligheten om de inte lurat honom? Är du på riktigt dum i huvudet?

Tror du en 14-åring tjej i verkligheten chattat med en tjock gubbe med smegma för att bli påsatt analt i en skog?

Det är inte brottsligt att ha en sjuk inre fantasi. Det är inte brottsligt att bli lurad av trolljägare.
Ditt problem är att du är naiv nog att tro att den gubben bara blev erbjuden och satsade, för första gången. En oskyldig snubbe som råkade börja limma på ett låtsasbarn av misstag. Du har uppenbarligen inte läst chattarna med männen, de flesta med typ 934 dagar på KiK.
Citera
2022-10-20, 20:15
Medlem
fittslems avatar
Härligt att Dumpen nu är räddad! Nu kan dom fortsätta med sitt arbete
Citera
2022-10-20, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Vad andra länder anser är skit samma för vi befinner oss i Sverige vilket ni inte verkar fatta! Eller ska vi ta körkorten för alla kvinnor nu också för att andra länder har det så?
Att förändra lagen så att den motsvarar lagstiftning i andra civiliserade länder är ett av Dumpens mål.
Tidö-avtalet verkar ha planer på detta och då är Dumpens resultat ett tydligt bevis på hur ostraffade vanliga familjefäder söker barn så unga som möjligt trots att de kan leta 15+ istället
Citera
2022-10-20, 20:21
Medlem
Relentlesslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Måste säga att jag håller med den annars så fjollige Jimmie boy här i tråden om din höga energi. Går du på utmattning eller?

Igår hade du vind i seglen och idag magplask men du låter inte ett sånt bakslag hindra din fortsatta kamp. Imponerande. Knocka Dumpen är din primära uppgift?
Yepp. Dig har jag respekt för, du är underhållande och saklig. Håller inte på med personangrepp. Tycker sådant är lågt.
Vi lär se vad som kommer ske framöver.
Dumpen är under luppen från myndigheter nu. Tror inte det kommer resultera i något direkt positivt.
Finns bara förlorare i det här debaklet.
Senast redigerad av Relentlessly 2022-10-20 kl. 20:29.
Citera
2022-10-20, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relentlessly
Påminn mig, hur många ggr har Sara åkt fast för drograttfylla?
Du svarade inte på min fråga.
Citera
2022-10-20, 20:24
Medlem
Citat:
Ja smegma-gubben ville att en uppdiktad orealistisk fantasiscenario skulle ske i verkligheten. Men nu var det just ett uppdiktat fantasiscenario. Av en typ som aldrig skulle kunnat skett ändå - och därför egentligen saknar moraliskt kompassvärde.

Men du förstår inte den här diskussionen. Så vi avslutar här. Sov gott kompis.
Är du spågumma?
Hur vet du vad som skulle kunnat skett om predatorn slog klorna i ett riktigt barn?
Citera
2022-10-20, 20:27
Medlem
Relentlesslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Du svarade inte på min fråga.
Sorry, vilken fråga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto