2022-10-20, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Hur vet du det?

Jag frågade, de bekräftade..
Citera
2022-10-20, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daken1177
Jag frågade, de bekräftade..

Vem frågade du?
Om de inte frågat vad baseras då klagomålen på?
Är det skriftligt inlämnade klagomål?
Citera
2022-10-20, 18:17
Medlem
Citat:
Vem frågade du?
Om de inte frågat vad baseras då klagomålen på?
Är det skriftligt inlämnade klagomål?

Verksamhetschefen och HR chefen, de som var med på mötet. Min fackliga var med digitalt.
Citera
2022-10-20, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daken1177
Verksamhetschefen och HR chefen, de som var med på mötet. Min fackliga var med digitalt.

Då är det alltså skriftligt inlämnade klagomål.
Hur vet du att det bara skulle vara en patient som klagat när de inte gett några namn?
Citera
2022-10-20, 18:57
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorgsenNationalist
Ingen rök utan eld. Du är nog inte så oskyldig som du tror. Vissa personer märker inte av eller förstår när de utför opassande handlingar. Misstänker att du är en av de.

Uttalande som det fetade får mig att SPY. Ni kan aldrig ha jobbat med dysfunktionella människor i hela ert liv eller läst domar där det kommer fram att personen eller personerna totalt blåljugit när det funnits bevis som visar det svart på vitt. Sen får den 100% frikända personen ändå livet förstört för nu sitter vartenda jävel i byn eller staden och tänker "INGEN RÖK UTAN ELD" som om människor inte har något alls att tjäna på att hitta på och polisanmäla för totala fabrikationer.
Ge inte folk makt efter dom hittat på lite vad som helst för dom råkade vilja ta några extra steg för att fullfölja en anmälan. Lyft på skynket och se hur ett litet träsktroll sitter och gnider två pinnar mot varandra och samtidigt skriker att någon annan anlägger en mordbrand här.
Citera
2022-10-20, 19:11
Medlem
Citat:
Då är det alltså skriftligt inlämnade klagomål.
Hur vet du att det bara skulle vara en patient som klagat när de inte gett några namn?

För de situationer de tog upp kan endast handla om en patient.
Citera
2022-10-20, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Uttalande som det fetade får mig att SPY. Ni kan aldrig ha jobbat med dysfunktionella människor i hela ert liv eller läst domar där det kommer fram att personen eller personerna totalt blåljugit när det funnits bevis som visar det svart på vitt. Sen får den 100% frikända personen ändå livet förstört för nu sitter vartenda jävel i byn eller staden och tänker "INGEN RÖK UTAN ELD" som om människor inte har något alls att tjäna på att hitta på och polisanmäla för totala fabrikationer.
Ge inte folk makt efter dom hittat på lite vad som helst för dom råkade vilja ta några extra steg för att fullfölja en anmälan. Lyft på skynket och se hur ett litet träsktroll sitter och gnider två pinnar mot varandra och samtidigt skriker att någon annan anlägger en mordbrand här.

Instämmer rakt av. I nuläget har det varit en liten lögn som växt och allt jag någonsin gjort har blivit opassande eftersom "ingen rök utan eld". Det finns alltså inte en tillstymmelse av bevis, det står ord mot ord rakt upp och ner men ändå gör de denna tolkning.
Jag ställer mig starkt frågande till om de gjort en korrekt tolkning rent juridiskt.
Citera
2022-10-20, 22:02
Medlem
Prokloss avatar
Din bästa chans är att få till en överenskommelse med arbetsgivaren, d v s ett utköp.

Beroende på hur länge du jobbat på arbetsplatsen så kan du begära allt från 6- 24 månaders löner.

Enligt LAS måste arbetsgivaren ha ordentligt på fötterna för kunna avskeda dig, och många arbetsgivaren vill helst slippa en lång domstolsprocess, så de brukar välja att köpa ut besvärliga arbetstagare istället . Oftast erbjuder de först 6 månaders lön, men tänk på att du blir avstängd från A- kassan i 2 månader, så begär 12 månader minst.
Citera
2022-10-20, 22:08
Medlem
vemlas avatar
Om listan är så lång och den inte är påhittad tycker jag TS bör byta bransch helt. Säg upp dig.

Tänk på att inläggen du gör här på Fb kan outta dig ordentligt också…
Citera
2022-10-20, 22:13
Medlem
Sjuka kollegor, dom ej inte rädda för olyckor iaf....
Citera
2022-10-20, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath

Jag har jobbat med en del dysfunktionella människor i mitt liv, i den här storyn pekar ju dock allt på att det är TS som är den personen.
Det är inte en ensam person som pekat ut TS, det är 4-6kollegor och flera patienter.
Samstämmiga beskrivningar av TS från flertalet oberoende källor.

Hade en på min förra arbetsplats som var helt vidrig mot kollegor(de som hon kände att hon säkert kunde mobba) och kunder men totalt saknade insikt i frågan.
Chefen flyttade på henne och alla på nästa arbetsplats upplevde samma sak.
Personen själv påstod dock att allt bara var påhittat och att hon var utsatt för mobbning från kollegor och chefer.
Citera
2022-10-20, 22:27
Medlem
Fick du ta del utav dom konversationerna som skulle bevisa en del utav din oskuld nu vid ditt senaste möte? Tycker att allt låter väldigt konstigt i det hela. Du ville visa konversationer vid erat första möte, vilket du blev nekad till. Sedan så helt plötsligt finns inte konversationerna kvar från din egen sida. Därför bör det vara relativt viktigt att du fick ta del utav dom nu senast?

Dessutom utöver det så tar du upp att från en början att det handlar om 2-3 personer som gör en konspiration gentemot dig, sedan så blir det helt plötsligt 4-6 personer. Vad exakt är det som gäller. Du håller tyvärr inte en röd tråd. Jag tvekar väldigt starkt på din oskyldighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in