2022-10-19, 21:35
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnolaDinMama
Det är deras jobb att bevisa att deras påståenden är sanna. Du behöver ju inte agera alls om dom ljuger. Jag skulle aldrig sagt upp mig själv utan låta dom plågas av min närvaro.
Han uppger att detta framlagts av 4-6 personer, kollegor och patienter. Det är ganska solida bevis i sig. Jag skulle säga att arbetsgivaren mött sin bevisbörda.
Citera
2022-10-20, 09:28
Medlem
MaarekSteles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daken1177
Håller redan på med det, intervjuat för en tjänst redan och bokat in en annan. Blir lite problem när man inte kan använda nuvarande chef som referens.

Sålänge du har ett jobb behöver du inte referens från pågående jobb.

Om du får jobberbjudande, säg att du kan börja tidigt. Säg inte till din gamla att du fått nytt jobb, utan säg att du går med på att säga upp dig med arbetsbefrielse.

De här lapparna som du lämnat, de borde väl finnas kvar?

Tillägg, prata även med facket centralt, samt som megaforce föreslog gör en polisanmälan.

Citat:
Ursprungligen postat av C189
Låter onekligen som att något är fel då både medarbetare och patienter har diverse olika upplevelser. Kanske ska du ta dig en funderare på om du i olika situationer kan ha agerat på ett sådant sätt att det har uppfattats som att du gjort det påstådda.

Det är upp till chefen att bevisa detta men du kan överklaga och överklaga tills det går till domstol. Där tror jag tyvärr att du gör ett magplask då det är soppas många parter som är oberoende av varandra som utger diverse olika historier (kollegor och patienter). Detta utgör en högre trovärdighet än din historia om att det är påhitt pga att du är från annan stad - tyvärr.

Leta nytt jobb medans du har ett är mitt tips.

Att sitta i domstol och ljuga är inte något som man ska räkna med att klara av om man är vanlig lekman.

Under ett förhör går man in på detaljer och det kommer då att märkas ganska tydligt om de har snackat ihop sig eller ej. De måste även då svära att de talar sanning. Medvetenheten att de kan dömas för förtal kan skaka om dom.

Dessutom om TS meddelar att han är villig att driva detta till domstol visar han på styrka och det kan få motståndarna att retirera. Den som är oskyldig har inget att frukta.
Senast redigerad av MaarekStele 2022-10-20 kl. 09:48.
Citera
2022-10-20, 10:03
Medlem
EnsamStatys avatar
"Du har skickat flera meddelanden via Messenger och uttryckt dig med sexuella anspelningar."

Den här punkten borde vara väldigt enkel att motbevisa.
Citera
2022-10-20, 10:25
Medlem
Ingen rök utan eld. Du är nog inte så oskyldig som du tror. Vissa personer märker inte av eller förstår när de utför opassande handlingar. Misstänker att du är en av de.
Citera
2022-10-20, 17:15
Medlem
Efter att ha läst ”åtalspunkterna” kan man ju lätt konstatera att NÅGON är så sjuk i huvudet att han inte bör jobba med människor.

Antingen TS som kommit på de här sakerna för att sedan utföra dem, eller den som kommit på sakerna för att sedan anklaga TS för dem.
Friskt är det då inte iaf …
Citera
2022-10-20, 17:25
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Verkar ju vara rena soppan alltihop med ganska många beskyllningar och är du oskyldig till allt så håll huvudet högt och skaffa ett nytt arbete istället. Om du nu inte är oskyldig så lär dig och skäms.
Citera
2022-10-20, 17:51
Medlem
Fick meddelande om varsel trots att jag inte fått någon varning sen tidigare. Min fackliga uppfattade också att de har tillräckligt och gjorde inte tillräckligt (i mitt tycke) för att ifrågasätta.
De använde hela tiden ord som "det är flera" och "från flera håll", dessutom "bedömdes det trovärdigt" att jag ska ha satt mig i knät på någon, pillat denne i skägget och masserat någon annan.. helt jävla sjukt.
Frågade om omplacering inom organisationen men "eftersom patienter klagat".. alltså seriöst, patienter är patient i singular och de som ska ha klagats till är inte ens dennes kontaktperson.

De har även påstått att de "försökt prata med mig om mitt beteende".. via telepati eller vadå? Ingen har sagt någonting, ingen har tagit mig åt sidan för att kommentera mitt beteende eller ens lämnat en lapp i i mitt skåp med "tänk på hur du beter dig"..
Citera
2022-10-20, 17:59
Medlem
-Tesla-s avatar
Måste väl finnas personal som kan intyga att du jobbar bra också eller?
Citera
2022-10-20, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Tesla-
Måste väl finnas personal som kan intyga att du jobbar bra också eller?

Alltså de har inte ens pratat med patienterna som påstås ha klagat på mig så klart de inte tar goda synpunkter i åtanke..
Citera
2022-10-20, 18:09
Medlem
Citat:
Fick meddelande om varsel trots att jag inte fått någon varning sen tidigare. Min fackliga uppfattade också att de har tillräckligt och gjorde inte tillräckligt (i mitt tycke) för att ifrågasätta.
De använde hela tiden ord som "det är flera" och "från flera håll", dessutom "bedömdes det trovärdigt" att jag ska ha satt mig i knät på någon, pillat denne i skägget och masserat någon annan.. helt jävla sjukt.
Frågade om omplacering inom organisationen men "eftersom patienter klagat".. alltså seriöst, patienter är patient i singular och de som ska ha klagats till är inte ens dennes kontaktperson.

De har även påstått att de "försökt prata med mig om mitt beteende".. via telepati eller vadå? Ingen har sagt någonting, ingen har tagit mig åt sidan för att kommentera mitt beteende eller ens lämnat en lapp i i mitt skåp med "tänk på hur du beter dig"..

Har de lämnat ut namnen på de som klagat eller är det bara du som antar att det enbart är 1patient?
Påstår de att de har klagomål från flertalet patienter så är det nog sannolikt att de kan presentera detta också, speciellt om de går vidare med varsel.
Citera
2022-10-20, 18:11
Medlem
Citat:
Alltså de har inte ens pratat med patienterna som påstås ha klagat på mig så klart de inte tar goda synpunkter i åtanke..

Hur vet du det?
Citera
2022-10-20, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Har de lämnat ut namnen på de som klagat eller är det bara du som antar att det enbart är 1patient?
Påstår de att de har klagomål från flertalet patienter så är det nog sannolikt att de kan presentera detta också, speciellt om de går vidare med varsel.

Nä de påstår bara att det kommer från flera patienter, det är en jag vet lämnat klagomål vid ett tillfälle. Vid det tillfället fanns det personal i närheten som kunde intyga att det inte var som patienten påstod.
Kan dock inte hänvisa till den personalen då den ena som såg det och intygade vid tidpunkten är samma som anklagat mig för att sätta mig i hans knä och pilla han i skägget..

För att tillägga så är hans mamma kommunals skyddsombud för huset! Jag är med i vision dock så det påverkar inte mig men eftersom mamman i fråga trott på sonen och lyft det vidare med andra medlemmar så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in