Citat:
Ursprungligen postat av
akademikerfyllo
Jaques Baude hette han från Schweitz, inte Frankrike, men det är sak samma. Read and weep…
1 september 2022:
Citat:
In order to avoid becoming a propagandist myself in favor of one side or the other, I have relied exclusively on Western, Ukrainian (from Kiev) and Russian opposition sources. I have not taken any information from the Russian media.
TP: It is commonly said in the West that this war has “proven” that the Russian army is feeble and that its equipment is useless. Are these assertions true?
JB: No. After more than six months of war, it can be said that the Russian army is effective and efficient, and that the quality of its command & control far exceeds what we see in the West.
But our perception is influenced by a reporting that is focused on the Ukrainian side, and by distortions of reality.[/quote]
Citat:
För att undvika att själv bli propagandist till förmån för den ena eller andra sidan har jag förlitat mig uteslutande på västerländska, ukrainska (från Kiev) och ryska oppositionskällor. Jag har inte tagit någon information från rysk media.
TP: Det brukar sägas i väst att detta krig har "bevisat" att den ryska armén är svag och att dess utrustning är värdelös. Är dessa påståenden sanna?
JB. Nej. Efter mer än sex månaders krig kan man säga att den ryska armén är effektiv och att kvaliteten på dess ledning och kontroll vida överstiger vad vi ser i väst. Men vår uppfattning påverkas av en rapportering som är fokuserad på den ukrainska sidan, och av förvrängningar av verkligheten.
https://mronline.org/2022/09/03/our-latest-interview-with-jacques-baud/
Vilken rankaf pajas helt i paritet med dom värsta lögnarna i tråden.
"den ryska armén är effektiv och att kvaliteten på dess ledning och kontroll vida överstiger vad vi ser i väst" skulle man lägga upp som signatur som ett praktexempel på den ryska lögnsmittan sprider sig.
Ta dig i kragen och ryck upp dig fyllot.