2022-10-20, 16:07
Medlem
Nihennas avatar
Låt oss åka tillbaka i tiden för att förstå hur genomond ryssen är.

Minns ni början av invasionen? Mängder av videos där ryssen beslöt civila som körde i sina personbilar. Jag minns särskilt två videos. En dör man ser en bil komma från högersidan, sen ser man en stridsvagn komma från övre hörnet i videon. Genast beslutet den bilen och personerna, pensionärer om jag inte minns fel, dör på kuppen.

Den andra videon var nån kille som med sin familj skulle hämta sin hund. På vägen tillbaka blir de beskurna av ryssen. Personen filmar den efter den sönderskjuten bilen dör man ser döda hundar och hans far som också dör. Kommer aldrig glömma hundsrnas skrik när de blir beskjutna.

Vill minnas att det också slutade tragiskt då ryssen kom och avrättade personen som filmade, och dumpade han, farsan och hundarna i ett dike.

Detta är ryssarna. Många rapporter om liknande händelser kommer konstant. Hur i HELVETE kan man hålla på dem?
Citera
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
USA-styrd västmedia har hetsat mot Ryssland under lång tid med två huvudsakliga syften:

1) Bryta upp Ryssland för att kunna exploatera dess naturtillgångar.

2) Stoppa EU:s energiimport från Ryssland för att USA ska få sälja mer.

Ja, ryssarnas intåg i Ukraina är framprovocerat av USA. Den 16 februari dundrade artilleriet mot civilbefolkningen i Donbass. Därefter uttalade amerikansk underrättelsetjänst via Biden att en attack skulle komma. Hur visste de detta? Jo, det var de som satte igång allt. Åtta dagar senare gick ryssen in. Källor som står fransk underrättelsetjänst nära har den informationen.

Jo, jag förstår hur tongångarna går på några av dessa Internets skräpforum, den allra mörkaste undervegetationen.

Kan inte säga att jag speciellt intresserad av att följa denna tråd vidare. Om man säger så

Visste du förresten att det var Vladimir Putin själv som utförde mordet på JFK? Detta har jag läst på nätet. Jag vet att det kan låta otroligt, eftersom Putin bara var 11 år gammal vid mordet. Men du får ta mig på orden.
Citera
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Vart vill du komma med dehär? Ska alla människor på jorden dö för att ditt älskade Ukraina ska få en chans att döda ryssar med västerländska vapen?
Bättre att vi alla dör än tillåter fascistiska diktaturer ta över världen genom utpressning. Om det skulle tillåtas så vad ska vi göra när två olika diktatorer kräver att tillåtas erövra värden med hot om kärnvapenkrig?

Vi förhandlar inte med utpressare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Ukraina är inte med i EU eller Nato, om inget händer så kommer denna konflikt bli till ww3, om ww3 inte redan har startat. Jag ser hellre att Ukraina blir överkört än att vi låter Zelensky bestämma världens öde.

Zelensky varken kan eller vill bestämma världens öde.
Citera
2022-10-20, 16:09
Medlem
Rysk missil som är på väg emot ett kraftverk blir nedskjuten.

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/y83m5t/russian_cruise_missile_reportedly_intercepted/?utm_source=share&utm_medium=android_app&utm_name= androidcss&utm_term=1&utm_content=share_button
Citera
2022-10-20, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Du far med osanning.

Nej, jag far med fakta.
Citera
2022-10-20, 16:10
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Ett signifikant problem är att ryssarna och separatisterna torterar och mördar människor. Vad skulle du säga om du blev intervjuad av Lancaster om du visste att det fanns en reell risk att bli torterad om du svarade som du tyckte?
Ryssarna och separatisterna är som de värsta rötäggen Azov hade 2014. Man började tortera civila inom en vecka efter att ryssar startade Donbaskriget i April 2014. Samma sak som vi ser nu där de drar fram.
Jag har träffat många från Donbas, 100% stöd för Ukraina, men bara en person från separatistockuperat område, Luhansk city. Hon sa att folk är rädda och ingen vågar säga vad de egentligen tycker.

Du har rätt i att där har varit för lite fokus på hur DPR/LPR "kördes". Det var också skitländer, liksom Ukraina, ganska fascistiska.

Men kritiken mot Lancaster ska inte vara att han inte hittar folk som är pro-Ukraina. Det är "pseudo-kvantitativ" vetenskap. Det intressanta är att han ger "mannen på gatan" en röst. Problemet är så klart ändå om alla bara står och ljuger i långa samtal.

Men jag hade bara nekat att prata med Lancaster om jag haft "farliga åsikter". Det ser du ibland i hans videos att folk gör också.
Citera
2022-10-20, 16:12
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Ryssarna gör bara vad som krävs för att vinna kriget. Självklart går det inte alltid att undvika civila offer.

Är det inte mer rimligt att säga att ryssarna inte har vad som krävs för att vinna specialoperationen.

Nu vill de bara ingjuta skräck och förödelse i Ukraina. Är det att vinna kriget eller?
Citera
2022-10-20, 16:14
Medlem
Citat:
USA-styrd västmedia har hetsat mot Ryssland under lång tid med två huvudsakliga syften:

Ja, ryssarnas intåg i Ukraina är framprovocerat av USA. Den 16 februari dundrade artilleriet västerifrån mot civilbefolkningen i Donbass. Därefter uttalade amerikansk underrättelsetjänst via Biden att en attack skulle komma. Hur visste de detta? Jo, det var de som satte igång allt. Åtta dagar senare gick ryssen in. Källor som står fransk underrättelsetjänst nära har den informationen.

Ryck upp dig a!
Dina konspirations tankar och hopljugna teorier börjar nu bli på sjuklig nivå. Snart ligger Putins påhitt och Tammers tramsande i tråden i lä och det vill inte säga lite det.
"Källor som står fransk underrättelsetjänst nära..".
Och det snappade upp när den dök upp i din garderob eller..?
Citera
2022-10-20, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
En serie granater som släpps från drönare på ryska soldater som är väldigt döda sedan.

En försöker skjuta ner drönaren.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/y8a2zx/a_series_of_grenade_drops_on_russian_troops/?utm_source=share&utm_medium=android_app&utm_name= androidcss&utm_term=1&utm_content=share_button

Fy fan - det blev lite väl närgånget.

Det är svårt att inte tycka synd om och känna empati för dessa soldater.

Putin - avsluta kriget!
Citera
2022-10-20, 16:16
Medlem
Citat:
Det betyder att Ukraina på order av USA har beskjutit sin egen befolkning i den rysktalande delen för att provocera igång ett krig med Ryssland. USA vadar i blod ända upp till halsen, de jävla psykopaterna i demokratiska partiet, CIA och Pentagon.

Då är det bra att Sverige som varit neutralt jättelänge skickat vapen till en konflikt. Så slipper du känna att det är bara Usa bakom.
Citera
2022-10-20, 16:16
Medlem
Opaques avatar
Citat:

Ja, ryssarnas intåg i Ukraina är framprovocerat av USA. Den 16 februari dundrade artilleriet västerifrån mot civilbefolkningen i Donbass. Därefter uttalade amerikansk underrättelsetjänst via Biden att en attack skulle komma. Hur visste de detta? Jo, det var de som satte igång allt. Åtta dagar senare gick ryssen in. Källor som står fransk underrättelsetjänst nära har den informationen.

Alltid samma raspiga skiva som sätts på. Usa hit usa dit. Bla bla bla....USA manipulerar hela skiten och är skyldig till ALLT
Har U.S. också tvingat EU att skriva under ett associationsavtal med UA (2014) ? (Liksom med Moldavien och Georgien !) UA är nu officiellt kandidatland till EU sedan Juni i år. Lev med det. Det finns ingen bakåtväxel att lägga in. Det är nya tider nu även för stofilerade akademikerfyllon. Svälj ditt förtret och kom med in i matchen genom att fördöma svinstian i Kreml,eventuellt kan du få ett jobb så småningom efter att FSB har gått igenom din cred. Och då kan du ju printa ut all prorysk smörja du skrivit på FB. Låter det som en bra lösning för ditt nuvarande predikament ?
Senast redigerad av Opaque 2022-10-20 kl. 16:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in