2022-10-20, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BennyLevito
Från häktningsframställan verkar det framgå som att människorovet ska ha skett 02.30 i söndags den 16 oktober.

Det ska vi heller inte lägga jättestor vikt vid. Polis och åklagare ha nog ingen jätteklar bild av exakt när det skedde. Men domstolen kräver en tidpunkt vid häktningar. Denna ändras ganska ofta, allt eftersom utredningen framskrider
Citera
2022-10-20, 11:13
Medlem
Jag har tyvärr en ganska dålig magkänsla gällande detta fallet.. tyvärr
Citera
2022-10-20, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
Fast också mindre troligt när det gäller två unga tjejer som förmodligen varit berusade (eftersom dom befunnit sig på krogen innan)

Instämmer.

Två tjejer. Säkert berusade. Stressade. Kallt ute. Kanske inte ens tillgång till lämplig spade.
Tror mer på dumpning i vatten eller liknande istället för att ha grävt ner henne.
Citera
2022-10-20, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag skulle oxå lägga mina pengar på att hon är nergrävd nånstans. för riskabelt att dumpa i sjö om man inte har rejäla sänken/kättingar d.v.s

Besitter verkligen en 18 årig och en 20 årig tjej den dådkraft som behövs för att släpa ut en död kropp i skogen i kolmörker och nollgradig temperatur mitt i natten och sedan gräva ner kroppen för att därefter stå emot polisförhör i fyra dygn utan att krackelera?

Min bild av tjejer i den åldern är att det de duger till är att ta selfies, kolla tiktok och snacka skit om varandra.

Något med det här fallet är jävligt märkligt.
Citera
2022-10-20, 11:16
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BennyLevito
Från häktningsframställan verkar det framgå som att människorovet ska ha skett 02.30 i söndags den 16 oktober.

Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Det ska vi heller inte lägga jättestor vikt vid. Polis och åklagare ha nog ingen jätteklar bild av exakt när det skedde. Men domstolen kräver en tidpunkt vid häktningar. Denna ändras ganska ofta, allt eftersom utredningen framskrider

Gissningsvis är 02.30 sista pejlingen.
Citera
2022-10-20, 11:16
Medlem
Att hon skulle hittas vid liv så här många dygn efter försvinnandet förefaller högst otroligt. Då håller hon sig undan av egen vilja.
Tror nog polisen har en del som gör att de är ganska säker på sin sak ang vem / vilka som är GM i detta fall.
Sen så ska det ledas i bevis och då behövs oftast kroppen hittas. Vatten är en ganska trolig plats att dumpa på, dessvärre.
Dessa två lär knappast vara förmögna att gräva ner någon tror jag. Krävs en del då man gör det i en skog tex.

Någon kommer snacka var det lider, oavsett vad de lovat varandra .. Häktescellens väggar och tak kryper närmre för varje timma som går.
Och de är inga "vane" förbrytare direkt...
Citera
2022-10-20, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
Gissningsvis är 02.30 sista pejlingen.

Enligt Expressens uppgifter skedde sista uppkopplingen 03.50 till masten kring Biltema.
Citera
2022-10-20, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
21-åriga tjejer som inte flyttat från hembygden. Låter i mina öron som att de är familjeorienterade. Är inte dessa tjejer sambos med pojkvänner?
Att råka eller med avsikt döda någon kan väl hända även om det är svårt. Droger eller fall? Mordvapen orsakar väl blodspill som troligtvis inte finns eftersom de ”bara” är skäligen misstänkta. Men att göra sig av med en kropp… borde det inte rimligen finnas fler inblandade här?
Märkligt resonemang. Folk på "landsbygden" är väl som alla andra, visst snittet för när man skaffar familj och barn är lägre men långt ifrån alla har sambo vid 21..
Citera
2022-10-20, 11:20
Medlem
fattakanets avatar
Tv4s reporter sa i ett klipp att åklagaren inväntade svar från teknisk undersökning innan begäran om häktning. Det får mig att tro att de kanske hittat någonting som är T*ves (hår, blod, fingeravtryck, tillhörighet, jag vet inte alls) i MGM hem, bil, på kläder eller dylikt
https://www.tv4.se/artikel/udPeS3X8bHn4ltnV78Ywf/aennu-inga-spar-efter-foersvunna-tove-21
Citera
2022-10-20, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Besitter verkligen en 18 årig och en 20 årig tjej den dådkraft som behövs för att släpa ut en död kropp i skogen i kolmörker och nollgradig temperatur mitt i natten och sedan gräva ner kroppen för att därefter stå emot polisförhör i fyra dygn utan att krackelera?

Min bild av tjejer i den åldern är att det de duger till är att ta selfies, kolla tiktok och snacka skit om varandra.

Det handlar om "överlevnad". De vore inte de första tjejerna i världshistorien som begått liknande saker.

Berusade. Och kanske droger. Ett mord sker. Panik. Då handlar allt om överlevnad. Att neka. I den åldern har folk dessutom en stor portion naivitet; de tror att de kan lura polisen och polisens tekniker.

Är de skyldiga kommer minst en av dem att bryta ihop ganska snart. Men så här initialt kan de mycket väl vara ganska stenhårda. Överlevnad som sagt. Innan polisen börjar knäcka dem, med bland annat tekniska bevis.
Citera
2022-10-20, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1

De kan nog tiga om så är fallet, de allra flesta kvinnor är psykopater om man använder manlig måttstock.
Citera
2022-10-20, 11:24
Bannlyst
Vi får hoppas att en eller två av dom nu mer häktade tjejerna sjunger som en kanariefågel och inte sitter tyst och kör på "Ingen kommentar"-stilen under sina framtida förhör.

Hoppas att vi kan få en (detaljerad) redogörelse - mordplats, mordvapen, kropp, fyndplats. Om det nu är så att ett mord har begåtts.

Som någon annan skrev, det skall bli spännande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in