2022-10-20, 04:49
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Exakt. Tänkte på det också när jag läste om det igår. Sades ju redan från början att samhället hittar nog ett sätt. Det sättet kanske var just Kronofogden. Att det kom order uppifrån att hitta ett sätt att stänga denna verksamhet.

Så staten gör vid grov brottslighet också. För att komma åt kriminella gäng. Man tar till alla verktyg som finns.

Så är det. Nästa steg är att Skatteverket granskar verksamheten, vilket de med största säkerhet redan har inlett.
Citera
2022-10-20, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Kritisk till dumpen=pedofil.

Det låter så när övriga argument tryter.

Ja. Och det märks att Swish-kranen börjar sina nu. Pundar-Patrik och pundar-Sara blir allt mer desperata. Och skuldsatta. Och bättre blir det inte i den lågkonjunktur som står för dörren.

Jag tror vi kommer få se ännu fler - och grövre - klavertramp från dem den närmaste tiden. Desperata människor, som behöver sin fix, gör desperata saker.
Citera
2022-10-20, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pizzabudet-Nidde
Såg din historik. Du shitpostar i diverse "jag är sd" trådar. Men nyprofil så som alla andra gäddfans

Dumpen intresserar mig inte ett skit, men ja jag röstade SD. Jag har träffat Sjöberg massa gånger, såsom nästan alla som tränat friidrott i Göteborg. har gjort. Patrik var alltid vid Slottskogsvallen 70, 80 och 90tal, och hans hund Jessie låg alltid utanför entrén till Slottsskogsvallen. Och nej. Jag driver ingen personlig vendetta mot Sjöberg för nåt bråk vid höjdhoppställningen eller dylikt 1979. . Han har aldrig varit otrevlig eller dryg mot mig personligen, däremot mot en massa andra människor. Viljo var skum det var han, men jag vet bara en person förutom Sjöberg som råkat ut för nåt.
Citera
2022-10-20, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Dumpen intresserar mig inte ett skit, men ja jag röstade SD. Jag har träffat Sjöberg massa gånger, såsom nästan alla som tränat friidrott i Göteborg. har gjort. Patrik var alltid vid Slottskogsvallen 70, 80 och 90tal, och hans hund Jessie låg alltid utanför entrén till Slottsskogsvallen. Och nej. Jag driver ingen personlig vendetta mot Sjöberg för nåt bråk vid höjdhoppställningen eller dylikt 1979. . Han har aldrig varit otrevlig eller dryg mot mig personligen, däremot mot en massa andra människor. Viljo var skum det var han, men jag vet bara en person förutom Sjöberg som råkat ut för nåt.

Edit. Som idrottsman hyser jag den största respekt för honom och jag tror till och med jag har en autograf från honom innan de flesta utanför friidrottskretsar ens visste vem han var. Han skrev sitt personliga rekord på autografer och snubben hoppade 207cm som 16åring. Alla på Slottsskogsvallen förstod att han skulle bli bäst i Sverige. Jag tycker bara det är synd att han är involverad i den här skiten med dumpen.
Citera
2022-10-20, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relentlessly
Momentum. Dumpen skall förintas
Är suget så stort att få leta efter barn online, utan att åka fast och bli uthängd, så stort alltså? Läser man i kommentarerna så är det ett skrämmande stort antal som vill ha bort dumpen och således är farliga för barn. Det är ju vad jag tror iallafall. Heja dumpen, kör hårt! (Puss på dig Sara, du är bäst)
Citera
2022-10-20, 05:56
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relentlessly
Momentum. Dumpen skall förintas
Att domännamnet är till salu utgör inget hot mot Dumpen. Att myndigheter anmäler för förtal är mer oroväckande. Även om materialet på Dumpen skulle försvinna är jag säker på att både Sara och Patrik kommer fortsätta sitt arbete i någon utsträckning. Sara hittar nya kryphål att utnyttja. Internet har aldrig varit en plattform som myndigheterna har kontroll över.

Men det är snart hög tid att skrapa hem allt material som finns på Dumpen om man vill föreviga konfrontationerna.
Citera
2022-10-20, 06:25
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Får Dumpen ens bort några peddos från gatorna? Inte en chans.

Iaf två stycken har de fått bort, idrottsläraren som satte en sax i magen och nu detta svinet.
Citera
2022-10-20, 07:02
Medlem
cj035s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Hur tänkte Dumpen i det här fallet? Snubben dök aldrig upp på någon av dom planerade mötena, ändå väljer Dumpen att hänga ut honom. Inte ens om det hade varit ett riktigt barn hade det varit olagligt, eftersom det enbart rör sig om fantasier. Och i det här fallet har han dessutom inte ens pratat med något barn.

Nej Dumpen har agerat helt felaktigt i det här fallet. Undrar om Sara och Patrik hade agerat på samma sätt, nu var det deras assistent som pushade den här mannen till självmord.
Fyfan säger jag, vilket hemskt tillvägagång sätt av Dumpen. Detta måste leda till någon form av konsekvens för personerna bakom Dumpen.

Mannen hade berättat i chatten om övergrepp som han hade begått mot en tolvåring. Då han inte dykt upp för konfrontation så fick han därmed ett telefonsamtal istället. Han medgav då att det var honom de chattat med. Och med rädsla för vad som skulle hända med detta avskum när dessa övergrepp skulle komma att få konsekvenser så valde han döden istället.
Senast redigerad av cj035 2022-10-20 kl. 07:03. Anledning: Råkade citera fel inlägg
Citera
2022-10-20, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Framför allt måste det finnas ett riktigt offer och inte bara fejk-offer men det var kanske det du menade? Sen är det inte lagligt att söka sexuell kontakt med barn så det räcker att sådan bevisning finns. Men då måste det vara ett barn på riktigt samt får inte polisen medverka till att sätta upp en sådan situation. Tveksamt om det ens håller om Sara skulle hitta en 12-åring och satt med och skrev.
Aha ok tack, jättebra förklaring.
Citera
2022-10-20, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Va, är du dum, skadar bara sig själv, alla anhöriga och vänner inblandade, och kostar staten en massa, vård, kör berusade, stör, skrämmer. Du verkar aldrig träffat på en alkis. Klart de behöver hjälp. Och att bjuda en som rättat upp sig- på sprit, är grymt.

Att fresta en som råkar ha dåliga sexkänslor, men ändå kan hantera dem. Bjuda ut barn som tar kontakt för sex, och skickar bilder tagna från nätet är lika grymt. Endast bara för att de ska gå över gränsen så att hatare ska få sitt. Är väldigt egoistiskt. Ego Sara och ego Patrik.

Du kan få vem som helt att misshandla dig, personen behöver inte vara en bråkmakare, för det att du lyckas få den att slå dig.
Barn ska alltså inte vara ute på nätet eftersom de då uppenbarligen frestar de med dåliga sexkänslor.
, 50 % av alla flickor under 15 år har blivit utsatta för sexuella närmanden på nätet av för dem okända.
Gäddorna har inte plötsligt börjat hitta till Kik och kontakta barn när Dumpen startades , de har kontaktat barn i åratal .
Gäddorna tvekar inte det minsta utan skickar gladeligen bilder och filmer med vuxet innehåll till barn som nyss fyllt 14 år .
Gäddorna är väldigt snabba på att se till att möte ska ske eftersom de vet att barn lätt kan ändra sig om de får tid att fundera på eventuella konsekvenser
Citera
2022-10-20, 07:59
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cj035
Mannen hade berättat i chatten om övergrepp som han hade begått mot en tolvåring. Då han inte dykt upp för konfrontation så fick han därmed ett telefonsamtal istället. Han medgav då att det var honom de chattat med. Och med rädsla för vad som skulle hända med detta avskum när dessa övergrepp skulle komma att få konsekvenser så valde han döden istället.

Hur vet man att det gäddan skrev i chatten var sanning, tänk om det bara var ytterst sjuka fantasier?
Citera
2022-10-20, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Balken alltså. Är det bekräftat att han hängde sig eller var det bara ditt val av metonym?
Var bara mitt val. Skulle kanske uttryckt det annorlunda eller tagit med fler förslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in