2022-10-20, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuddeee
Vilket barn pratar du om?
Du använder påhittade barn som ursäkt för att förstöra riktiga barns liv.

Du verkar ju inte helt 100....

Vi kan ju fastslå att barn kommer i kläm och far illa beroende på föräldrarnas val i livet. OK?
Om jag mördar någon och får livstid så kommer mina barn att bli drabbade. Om jag spelar bort alla mina pengar så kommer mina barn bli drabbade. Om jag börjar använda heroin så kommer mina barn bli drabbade. Och om jag söker kontakt på nätet för att knulla barn och blir uthängd så kommer mina egna barn att bli drabbade. Mina egna barn är ju oskyldiga, men får konsekvenser av vuxnas handlande, det är svårt att komma ifrån.
Citera
2022-10-20, 00:54
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Skillnaden är att en alkoholist behöver hjälp (och skadar bara sig själv när han dricker). En pedofil har avsagt sig rätten att leva. Men eftersom det är olagligt att handgripligen slå ihjäl dem så är Dumpen ett bra sätt att driva dem till självmord.
Va, är du dum, skadar bara sig själv, alla anhöriga och vänner inblandade, och kostar staten en massa, vård, kör berusade, stör, skrämmer. Du verkar aldrig träffat på en alkis. Klart de behöver hjälp. Och att bjuda en som rättat upp sig- på sprit, är grymt.

Att fresta en som råkar ha dåliga sexkänslor, men ändå kan hantera dem. Bjuda ut barn som tar kontakt för sex, och skickar bilder tagna från nätet är lika grymt. Endast bara för att de ska gå över gränsen så att hatare ska få sitt. Är väldigt egoistiskt. Ego Sara och ego Patrik.

Du kan få vem som helt att misshandla dig, personen behöver inte vara en bråkmakare, för det att du lyckas få den att slå dig.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2022-10-20 kl. 01:00.
Citera
2022-10-20, 00:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Du verkar ju inte helt 100....

Vi kan ju fastslå att barn kommer i kläm och far illa beroende på föräldrarnas val i livet. OK?
Om jag mördar någon och får livstid så kommer mina barn att bli drabbade. Om jag spelar bort alla mina pengar så kommer mina barn bli drabbade. Om jag börjar använda heroin så kommer mina barn bli drabbade. Och om jag söker kontakt på nätet för att knulla barn och blir uthängd så kommer mina egna barn att bli drabbade. Mina egna barn är ju oskyldiga, men får konsekvenser av vuxnas handlande, det är svårt att komma ifrån.

Du menar när man mördar en VERKLIG person och sedan döms i DOMSTOL?
Helt rätt.
Citera
2022-10-20, 00:56
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Varför klagar människor då? Är dessa anhöriga till pedofilerna eller pedofiler själva? Detta jag undrar...

Pedofiler själva uppenbarligen.
Citera
2022-10-20, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuddeee
Du menar när man mördar en VERKLIG person och sedan döms i DOMSTOL?
Helt rätt.

Barnen drabbas av sina föräldrars val och handlingar i livet, inte bara om de blir dömda i domstol - utan i massor av andra sammanhang vilket jag exemplifierade ovan.
Citera
2022-10-20, 01:00
Medlem
Citat:
Alternativet till att hänga ut pedofilerna som sker nu är att vänta tills det finns ett minderårigt brottsoffer (och därmed ett åtalbart brott med minderårig målsägande). Men det innebär då att detta barn kommer att få sitt liv förstört, och kanske kommer att ta sitt eget liv.

Ni som är så kritiska mot Dumpen, tycker ni att de ska bevaka gäddorna och vänta tills brott har begåtts, och en minderårig målsägande finns innan de agerar/lämnar över till polis? Om ja, skulle ni kunna tänka er att offra era egna barn i den här verksamheten?

Det fungerar självfallet inte och ha en självutnämnd pöbel som ska utdela straff till höger och vänster. Det tror jag att du också förstår egentligen?
Citera
2022-10-20, 01:03
Avslutad
Citat:
Alternativet till att hänga ut pedofilerna som sker nu är att vänta tills det finns ett minderårigt brottsoffer (och därmed ett åtalbart brott med minderårig målsägande). Men det innebär då att detta barn kommer att få sitt liv förstört, och kanske kommer att ta sitt eget liv.

Ni som är så kritiska mot Dumpen, tycker ni att de ska bevaka gäddorna och vänta tills brott har begåtts, och en minderårig målsägande finns innan de agerar/lämnar över till polis? Om ja, skulle ni kunna tänka er att offra era egna barn i den här verksamheten?

Tja, om vi ser på kompetensen för sådan verksamhet hos de två ledande personerna i Dumpen: .... nej, jag kan inte finna någon sådan. Nog sagt.
Citera
2022-10-20, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det fungerar självfallet inte och ha en självutnämnd pöbel som ska utdela straff till höger och vänster. Det tror jag att du också förstår egentligen?

Vad är det för straff som har utdelats menar du? Den sociala stigmatiseringen osv kommer ju av att omgivningen får information om vad de har skrivit och därför tar avstånd från dem. Dumpen har inte utdelat något straff, utan endast tillfört information som tidigare inte var känd för deras omgivning.

Själv hade man ju också omvärderat en vän tex, om det skulle framkomma att han hade skrivit såna vidriga chattloggar.

Kanske mer rätt då att säga att gäddorna straffar sig själva?
Citera
2022-10-20, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Tja, om vi ser på kompetensen för sådan verksamhet hos de två ledande personerna i Dumpen: .... nej, jag kan inte finna någon sådan. Nog sagt.

Om du visar mig exempel där kompetensen har brustit eller Dumpen varit oärliga så skulle jag kunna omvärdera min syn på dem.

Har de tex förfalskat chattloggar eller fotografier? Tagit fel på person?

Eller vad menar du inkompetensen består i?
Citera
2022-10-20, 01:13
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Hur mycket jag än vanligtvis är överens med Relentlessly, måste jag plussa 1 på det. Låtom oss behålla en viss värdighet på "vår sida".

P.S. Lite "efter" i tråden pga jourverksamhet vid datorn...

Lite så var min tanke, hårda ord ja, sanna ord ja, men att gå till brutala vidriga angrepp är för lågt, det finns tillräckligt med sann skit att kasta om man det vill.

Verkar som att sista gäddan drevs till självmord av Sara, hon tvingade fram ett möte, vilket gäddan ändå avstod, men likväl jagade hon honom in till döden. Så barn är helt klart olika värda i Saras värld, att dessa nu är utan pappa tar hon med en klackspark. Jag har förstått att hon är skadad emotionellt, men att hon var så in i helvete sönderknarkad trodde inte ens jag.
Citera
2022-10-20, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Lite så var min tanke, hårda ord ja, sanna ord ja, men att gå till brutala vidriga angrepp är för lågt, det finns tillräckligt med sann skit att kasta om man det vill.

Verkar som att sista gäddan drevs till självmord av Sara, hon tvingade fram ett möte, vilket gäddan ändå avstod, men likväl jagade hon honom in till döden. Så barn är helt klart olika värda i Saras värld, att dessa nu är utan pappa tar hon med en klackspark. Jag har förstått att hon är skadad emotionellt, men att hon var så in i helvete sönderknarkad trodde inte ens jag.

Skickade hon inte honom först ett SMS och sedan ringde honom en gång?
Citera
2022-10-20, 01:21
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Om du visar mig exempel där kompetensen har brustit eller Dumpen varit oärliga så skulle jag kunna omvärdera min syn på dem.

Har de tex förfalskat chattloggar eller fotografier? Tagit fel på person?

Eller vad menar du inkompetensen består i?
Kompetensen saknas om krishantering, både sina egna och andras. Därav morden. De har inte kunskap om att man inte får ta bilder av folk på nätet och utge dessa för att vara andra personer. I de bilder av loggar finns det textbublor som är halva där inte resten finns med, vilket avslöjar inte all text och bild är med i deras redovisningar. Polisen borde ta titt på loggarna om de har vilselett vid fiskandet.

Just benämningen fiska är kul, det är aldrig fisken i vattnet som är skyldig till att de fångas. Utan fiskaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in