2022-10-19, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fijiwater
Har via en helt säker källa fått info om att TTs mobil senaste kopplat upp sig mot en mast nära Ekenässjön runt 03 den natten. Därefter har den varit bortkopplad.

Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Står att det är 30 min från Vetlanda med cykel så hon har knappast tagit sig dit själv på cykel mitt i natten om det stämmer.

Med tanke på det ni skriver så tolkar jag det som att det vore nästintill helt orimligt att hon cyklat till platsen där telefonen senast pingat? Kan inte området överhuvudtaget så jag undrar uppriktigt.

Någon nämnde även att dom har hämtat in JJ's bil (skriven på farsgubben) en röd Alto/Alta?
Någon skrev tidigare att TT hade cyklat över till JJ för att prata igenom något groll dom haft.

Kan det potentiellt kunnat vara så att TT cyklade till JJ, dom börjar snacka igenom alltihopa men med tanke på fyllnadsgrader och kanske även lite knark som det påstås att JJ och MH beblandat sig med tidigare så går det absolut inte att ha en lugn konversation kring detta, det spårar ur.

Någon av JJ eller MH drämmer till TT med någonting vid sitt hus, inser att det gått jävligt illa till och stuvar in henne i JJ's bil och kör sedan ut mot stället där telefonen senast pingat, kanske rent av inser att telefonen ligger i bilen och dom hivar den på vägen?

Ren spekulation från min sida men det börjar dra ut på tiden nu och jag misstänker att det ligger brott bakom.

Tror JJ kommer bryta under förhör och börja erkänna om hon blir pressad och OM det faktiskt är så att dom är insyltade.
Citera
2022-10-19, 23:33
Medlem
Har det sökts något kring lllharjens naturreservat? Ypperligt ställe att dumpa en kropp i ån, flyter snabbt bort gissar jag på.
Eller Lassemaja grottan?
Citera
2022-10-19, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WZno75
Har det sökts något kring lllharjens naturreservat? Ypperligt ställe att dumpa en kropp i ån, flyter snabbt bort gissar jag på.
Eller Lassemaja grottan?

Jag såg helikoptern cirkulera över Illharjen i eftermiddags. Enligt en artikel i VP från tidigare ikväll söker de i princip överallt runt stan, även i centrum.
Citera
2022-10-19, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BennyLevito
Hon kan ju tekniskt sett använt en vem kör ikväll-grupp och därav är hennes cykel kvar i stan men är rätt tveksam till det.

Ja såklart men varför skulle den personen mördat henne? Chaffisen har ju isf med största sannolikhet fått betalt via Swish?

= Extremt liten risk.
Citera
2022-10-19, 23:44
Medlem
Är de anhållna tjejerna judinnan och afrikanen lesbiska? Får den känslan..
Har hon dissat dom på krogen och de tagit ut ilskan mot henne?
Citera
2022-10-20, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Hon är tyvärr nog mördad som alla andra unga kvinnor i Vetlanda inte första gången. Det har dessutom blivit en plats full med hat och terror människor flyr från orten.
Skulle nog inte förvåna ett dugg om de bägge kvinnliga GM som rövade bort den 21-åriga kvinnan har mördat den försvunna 21-åriga kvinnan och dumpat hennes kropp antingen i en sjö eller på en soptipp eller i ett skogsområde eller grävt ner kroppen. Polisen har draggat i kvarndammen utan resultat , och planerar polisen att dragga i de andra sjöarna i Vetlandaområdet?
och om man planerar att finkamma hela Vetlanda och kransorterna utanför Vetlanda i sökandet efter den försvunna 21-åriga kvinnan?
Senast redigerad av Umpalavemang 2022-10-20 kl. 00:03. Anledning: Redigering
Citera
2022-10-20, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Jag såg helikoptern cirkulera över Illharjen i eftermiddags. Enligt en artikel i VP från tidigare ikväll söker de i princip överallt runt stan, även i centrum.
Sen har vi sjöar i Vetlandatrakten som polisen borde finkamma, vi har Grumlan, Norrasjön, Flögen Ekenässjön, Näcksjön, Bodasjön, samt Tjurken, Lindåsasjön,Aspödammen, Emån som rinner igenom Vetlanda ,del av sjön Nömmen som ligger i Björköby, Tångerdasjön,Brunnshultadammen,
Senast redigerad av Umpalavemang 2022-10-20 kl. 00:15. Anledning: Redigering
Citera
2022-10-20, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
DNA? Vad menar du? Vad finns det för DNA att analysera?

Där brott skett och där kropp(delar) förflyttats, på golv, kläder och i bil. Medmera?
Citera
2022-10-20, 00:26
Medlem
LadyLaguns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaCuba
Vad har vi för adresser och personnummer till GMs familjemedlemmar? Börjar de inte prata är det helt rätt att straffa deras familjemedlemmar om inte dessa för evigt gör dem till persona non grata.

Vart bor familjerna?

Dessa skabbiga, smutsiga jävla HOROR! Vi måste ändra lagen och börja avrätta.

Nu kanske vi kan ta det lite lugnt innan vi börjar hänga ut oskyldiga familjemedlemmar. Tjejerna är inte ens häktade än. Men vill du verkligen veta är det inte särskilt svårt att googla sig fram till.
Citera
2022-10-20, 00:39
Medlem
Det kan jag också hålla med om att man ska inte outa ut de som är oskyldiga till brott och det ska inte heller förekomma hot mot GM och mot GM-s anhöriga alls, för jag instämmer att de bägge kvinnorna är inte ännu åtalad för något brott än, även om de sitter anhållen, för förundersökning tar alltid tid det ska hållas förhör med de misstänkta GM och det ska hållas vittnesförhör med de personer som befann sig på utestället Nöjet på Kvarngatan3 i Vetlanda mellan klockan 23.00 på lördagskvällen den 15 oktober 2022 och klockan 1.00 natten mot söndag 16 oktober 2022. Har kollat öppettiderna på Nöjet via googling https://www.nojetvetlanda.se/ Lördag hade Nöjet på Kvarngatan3 i Vetlanda öppet mellan klockan 10.00 på lördag och klockan 1.00 natten mot söndag.
Senast redigerad av Umpalavemang 2022-10-20 kl. 00:45. Anledning: Redigering
Citera
2022-10-20, 00:45
Medlem
Låt oss vara ärliga: Polisens ”människorov” är ju en omskrivning för att man i princip är övertygade om att hon blivit mördad.
Det är ju inte så att dom tror att hon är bunden i någon källare. Det är ju någon personlig konflikt som utmynnat i mord och polisen vet nog ganska väl vad det handlar om.
Troligen är det bara en av de misstänkta som egentligen hade en konflikt och ville mörda, den andra åkte med av bara farten som polare som vill spela tuff.

När det blir mer konkret kommer givetvis medföljaren börja prata för att understryka att den inte var medveten om vad som skulle ske.
Detta blir nog löst.

Eftersom polisen bedömer att brott skett borde tråden flyttas till Aktuella brott.
Citera
2022-10-20, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Låt oss vara ärliga: Polisens ”människorov” är ju en omskrivning för att man i princip är övertygade om att hon blivit mördad.
Det är ju inte så att dom tror att hon är bunden i någon källare. Det är ju någon personlig konflikt som utmynnat i mord och polisen vet nog ganska väl vad det handlar om.
Troligen är det bara en av de misstänkta som egentligen hade en konflikt och ville mörda, den andra åkte med av bara farten som polare som vill spela tuff.

När det blir mer konkret kommer givetvis medföljaren börja prata för att understryka att den inte var medveten om vad som skulle ske.
Detta blir nog löst.

Eftersom polisen bedömer att brott skett borde tråden flyttas till Aktuella brott.
Polisen kommer nog lösa brottet och man vet att mycket lutar åt att ett brott ligger bakom den 21-åriga kvinnans försvinnande. Och om polisen har anhållit de bägge kvinnliga GM så lär nog polisen lyckas till slut att få de bägge kvinnliga GM att lägga upp korten på bordet och till slut erkänna att de har mördat 21-åringen i samband med någon form av bråk och tjaffs om något.
Senast redigerad av Umpalavemang 2022-10-20 kl. 00:53. Anledning: Redigering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in