2022-10-19, 22:11
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavinder
Hon är svensk och föräldrarna har persisk härkomst.

Läs på och återkom.
Experiment: Flytta till Iran och fråga dem efter ett par år hur många som anser dig vara "persisk". Jag gissar på 0 stycken.

Lärdom: Man kan inte ensidigt förneka vita människors etniska identiteter samtidigt som man erkänner andra folkslags etniska identiteter utan att framstå som en antivit hycklare.
Senast redigerad av PK-befriad 2022-10-19 kl. 22:15.
Citera
2022-10-19, 22:13
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Khamenei. Inte Khameini.

Romina är född här, uppvuxen hör och känner sig högst sannolikt som en äkta gröngöling om hon åker bort till Mellersta Östern.

Sammantaget är hon svensk ut i det yttersta. Att hon har mer temperament och vilja än motsvarande svensk tjej? Kan hända, isåfall borde det ses som nytta enbart och inget negativt.

Haka inte upp dig på härkomst, haka upp dig på agendor.

Gör skillnad på sak och sak.

Jaha? Med din logik så blir jag japan om jag skulle råka födas och växa upp i Japan och lär mig japanska.
Citera
2022-10-19, 22:16
Medlem
Kanske sen på pucken. När ska hon ställa upp på en intervju i Aktuellt? Blir nog inte långvarig.
Citera
2022-10-19, 22:17
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Hon är svensk och föräldrarna har persisk härkomst.

Läs på och återkom.

Du kanske menar medborgarskap medan din debattmotståndare menar etnicitet.
Citera
2022-10-19, 22:20
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
SD är själva förutsättningen för den här här regeringen. Har de ingenting att säga till om ministertillsättningarna?
Eller är det den köpte WEF-dvärgen Ulf som bestämmer allt?

Självklart borde SD har vetorätt vid ministertillsättning. Nu kanske inte idén var så dum, jag skrev faktiskt ett inlägg om att ge Romina en position som tex ungdomsminister för några veckor sedan, detta gör henne mindre benägen till att bli politisk vilde som hennes landsmaninna under förra mandatperioden.
Citera
2022-10-19, 22:21
Medlem
smoerreboms avatar
Fjortistwitterattityd, förrådda libtards, catfight med Ebba och allmän otillräcklighet blir ett bra recept för katastrof. Uffe kan ha räknat med det för att skada libtardsen till nästa val.

Det tråkiga att vi skattebetalare får stå för inkomstgarantin sen. Kanske är det den hon är ute efter?

Det är så mycket varningsklockor som ringer här
Citera
2022-10-19, 22:27
Medlem
Hon nobbade ju även 30-minuter injtervjun i SVT där nu A Strandhäll (S) tidigare klimat- och miljöminister sitter och gråter ut och är aggressiv i sin hela ton och aura. Kärringavundsjukan visar ett skolboksexemplar där hon sitter och spyr ut sina miljö- och klimatfantasier.
Citera
2022-10-19, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Är hon lesbisk?
Nä, hon rider en snubbe. Ogift.

Citat:
Ebba Busch Thor är för övrigt norska/dansk.

Men det är det ingen som anmärker på?

Aha just det hon är ju vit…
Hon är väl skandinav och hennes förfäders ben ligger väl begravda här sen tusen år. Du är patetisk om du tror att Romina ska anses svensk. Hon är inte det och hon kommer aldrig att anses vara det - förutom när folk vill luras och spelar teater. Jag är fullständigt övertygad om att hon själv vet om detta.

Är båda hennes föräldrar iranier? Hon är rätt ljus med ljusa ögon. Kanske stammar hon från en av alla europeiska slavar som muslimerna lotsade in i sin värld en gång i tiden.
Citera
2022-10-19, 22:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rostigspik
Hon nobbade ju även 30-minuter injtervjun i SVT där nu A Strandhäll (S) tidigare klimat- och miljöminister sitter och gråter ut och är aggressiv i sin hela ton och aura. Kärringavundsjukan visar ett skolboksexemplar där hon sitter och spyr ut sina miljö- och klimatfantasier.

Självklart. Hon kan ju precis noll inom området hon precis blivit minister för och tjänstemännen som skall rädda hennes anseende behöver preppa nya floskler och talking points. Det gör man inte över en natt. Risken hade ju varit en ny Annika (”hur många kärnkraftsverk har vi? Herregud det borde jag kunna”) Strandhäll och det är inget man vill ha det första som händer.
Citera
2022-10-19, 22:37
Medlem
HC47s avatar
Verkar vara vettig generellt sett, men har svårt att se vad hon har att tillföra på just denna post. Känns som en typisk karriärpolitiker som är där hon är på grund av att hon sagt och gjort rätt saker i partiet, inte på grund av kompetens. Förstår inte varför hon får plats i regeringen, om jag ska vara ärlig. Känns mest som att man vill kunna säga "vi har den yngsta ministern [och dessutom kvinna] någonsin" i striden om vem som krossat flest glastak. Tyvärr. Hon har säkerligen egenskaper som hade passat på någon annan position, utanför regeringen.
Citera
2022-10-19, 22:39
Medlem
Är hennes mamma svensk?

Tycker inte hon är söt. Som ett barn i kroppen. Inga kvinnliga former, höfter och ben, inget sexigt.
Citera
2022-10-19, 22:41
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
1. Hör man henne prata så låter hon faktiskt klok.
2. Kan tycka att det är positivt med en yngre politiker som själv ska leva i världen en lång tid framöver. Vad har ens 70-åriga gubbar att leva för? De bryr sig bara om sig själva. Helt sjukt att 70-åriga semi-dementa gubbar är normen.
3. En yngre politiker ser saker och ting från andra perspektiv.

Hittills är hon mest känd för att vilja legalisera cannabis samt rätten att få dricka alkohol på allmän plats (typ parker etc).

Knepig aura i övrigt, tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in