2022-10-19, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
En kvinna VET när sitt barn föds! Han föddes ju i Etiopien! Den som säger sig inte veta ens vilken månad eller årstid man är förlöst måste levt tillfångatagen ute i en hydda i öknen utan kontakt med omvärlden. Så är nog inte fallet här. I och för sig kan modern vara gravt förståndshandikappad, stum, blind och döv, men men..

Han är född i Agarfa Etiopien. Förmodligen i en hydda eller lerhus (ej sjukhus är iaf konstaterat). 35% Av invånarna har tillgång till dricksvatten. Mamman vet varken år eller månad han är i född oavsett i någon kalender.
Citera
2022-10-19, 21:36
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
Frågan är om vi blir av med avskum-familjen även om myndigheterna på nåt fantastiskt sätt lyckas upphäva PUT. Såg på tv4 att häften av dom som ska skickas hem vägras ta emot av sina hemländer. Dock främst Afghanistan, Irak och Somalia.
Vad i helvete liksom. Total noll moral att tvinga Skandinaviska länder hushålla deras medborgare.
Håller med. Tvinga hemländerna att ta tillbaka deras medborgare.
Det har varit åt helvete för godtroget, och dom som lever i fara idag är svenskarna.
Media gör allt för att smutskasta SD som bara vill ha lite ordning och reda. Förstår inte hur det ens kan vara rasistiskt att utvisa kriminella invandrare? Den här äckliga familjen har uppenbarligen ljugit sig in i landet, och nu så försöker dom skylla på någon etiopisk kalender. Det är så att man spyr på eländet. Släng ut alla vurmande vänstervridna också.
Citera
2022-10-19, 21:37
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Vad är det för permanenta men flickan har fått?
Citera
2022-10-19, 21:38
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Han är född i Agarfa Etiopien. Förmodligen i en hydda eller lerhus (ej sjukhus är iaf konstaterat). 35% Av invånarna har tillgång till dricksvatten. Mamman vet varken år eller månad han är i född oavsett i någon kalender.
Men hon verkar ha stenkoll på hur man utnyttjar det svenska bidragssystemet!!
Citera
2022-10-19, 21:41
Avslutad
Jag undrar så hur familjen mår. Tittar på L:s mammas instagramflöde ibland och där är det glatt och peppigt och det dyker upp reklamsamarbeten med jämna mellanrum. Jag tycker inte att det är fel, jag hade nog också försökt pinna på som vanligt för att inte slukas av sorg, men jag ömmar så mycket för henne och hoppas att alla i familjen verkligen får proffshjälp för att bearbeta det här.
Citera
2022-10-19, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Jodå, jag hängde med precis i vad du menade.

Ja men exakt, bara en sån sak som hans personliga hygien (eller bristen av den rättare sagt).
Kommer en unge till skolan på det viset så borde väl någon därifrån åtminstone prata med föräldrarna?

Hur är det med dom andra ungarna i flocken?
Minns inte åldern på allihop, men om dom nu också går i skolan/dagis/fritids whatever, har det varit samma där?
Att dom gått klädda som uteliggare men ingen har noterat detta?

Och gällande övergreppen han utsatte andra elever för, hur behandlades det?
Jag har läst både tråden/FUP/medier osv men jag minns inte vilka åtgärder som gjordes där.
Han säger nu själv i förhör att ”nu vet jag att man inte får göra såhär” (eller dylikt), min första tanke blir då; Jaha, vad är det som nu gjort att poletten trillat ner den här gången?

Kan det vara insikten i att det faktiskt denna gången kommer bli konsekvenser av hans handlande?
Att detta inte sopas under mattan, att han inte kommer få följa med mamma och pappa hem?

Som sagt, varför har ingen tidigare upplyst äcklet om att det aldrig är okej att bete sig såhär???

En gissning (men ändå inte en vild sådan) är att pojkens diagnos kommer visa sig vara Asperger & psykopati. Därmed inte sagt att alla med Asperger är psykopater. Eller har sk uppförandestörning, som det ju heter innan man är 18 år.

Rent kognitivt kan nog pojken förstå att han har gjort fel, även om han inte har den empatiska förmågan som de flesta människor har.

Ja, varför gjordes det ingenting, bl.a i skolan och på gångstigen, när han betedde sig påfluget och skrämmande? Man behöver inte vara professor i ungdomspykiatri för att begripa att inför pojkens beteende borde röd flagg hissas och en utredning gjorts.

Då kanske detta fruktansvärda som hände med flickan hade kunnat undvikas. I stället sprang han lös och nästan dödade henne. Gav henne hjärnskador för livet. I slutänden kommer det visa sig att han är en mycket farlig individ.

Vi får se vad RPU:n visar.
Senast redigerad av zilvereko 2022-10-19 kl. 21:51.
Citera
2022-10-19, 21:45
Medlem
Skaraborg2s avatar
Väl insatt i det svenska bidragssystemet.

Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Men hon verkar ha stenkoll på hur man utnyttjar det svenska bidragssystemet!!

Det är klart hon har.

Hon hade säkert redan innan ankomsten hit god koll på bidragssystemet. Det var därför de kom hit.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-10-19 kl. 21:48.
Citera
2022-10-19, 21:48
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Håller med. Tvinga hemländerna att ta tillbaka deras medborgare.
Det har varit åt helvete för godtroget, och dom som lever i fara idag är svenskarna.
Media gör allt för att smutskasta SD som bara vill ha lite ordning och reda. Förstår inte hur det ens kan vara rasistiskt att utvisa kriminella invandrare? Den här äckliga familjen har uppenbarligen ljugit sig in i landet, och nu så försöker dom skylla på någon etiopisk kalender. Det är så att man spyr på eländet. Släng ut alla vurmande vänstervridna också.

Kan garantera att Etiopien inte kommer vilja ha tillbaka dom, och varför skulle dom?
Vilket land (förutom Sverige) vill ha såna människor som belastar samhället, vägrar egenförsörjning, vägrar integrering och inte ens försöker lära sig språket?

Någon här i tråden som visste vilken familjen är hade ju t.o.m. hört att mamman ”inte vill jobba”.

Alla deras skräpmänniskor har dom ju rätt enkelt blivit av med - en enkelbiljett till Sverige bara, klappat & klart!

Och nu när det börjar gå upp för föräldrarna att dom inte kommer få hem sin älskade son inom någon snar framtid så förvånar det mig inte om dom kommer börja dra rasistkortet.

Hade varit ytterst intressant att höra vad familjen och deras släkt/vänner verkligen resonerar om vad gossen faktiskt gjort sig skyldig till med tanke på hur det går till på deras hemmaplan.
Citera
2022-10-19, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas21
Ett syskon går skola, fanns ingenting kring klädsel/hygien att anmärka på. Yngsta är bebis. Näst minsta är några år, oklart om hen gick förskola.

Så syskonet som går i skolan, har hela och rena kläder samt god hygien? Till skillnad från vad som kommit fram om GM - smutsiga, trasiga kläder och dålig hygien?

Citat:
Ursprungligen postat av Atlas21
Skolan har gjort orosanmälan på syskonet.. vad händer med anmälningarna ? Ingenting.

Du vet alltså av vilka orsaker orosanmälan gjorts på syskonet som går i skolan?
Citera
2022-10-19, 21:52
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Jag undrar så hur familjen mår. Tittar på L:s mammas instagramflöde ibland och där är det glatt och peppigt och det dyker upp reklamsamarbeten med jämna mellanrum. Jag tycker inte att det är fel, jag hade nog också försökt pinna på som vanligt för att inte slukas av sorg, men jag ömmar så mycket för henne och hoppas att alla i familjen verkligen får proffshjälp för att bearbeta det här.

Troligtvis försöker hon bara överleva och ta en dag i taget.
Hela Sverige undrar över hur hennes förstfödda mår och hur hon kommer må framöver, vad hon egentligen utsattes för och hur övriga familjen själva mår.
Hon har genom denna fruktansvärda händelse blivit ”måltavla” för säkert halva befolkningen här utan att be om det.

Så om hon nu väljer att inte skylta med sin dotter och hennes mående offentligt så låt människan få göra det för guds skull. Onödigt att öht ens nämna det.
Citera
2022-10-19, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Det är så fasansfullt så man vill inte ta in det. De som styrt landet har med avsikt och berått mod släppt in monster som våldtar, lemlästar och mördar våra barn. De är de verkligt ansvariga.

Vill bara påpeka att det var Moderaterna och Fredrik Reinfeldt som sa "öppna era hjärtan" och släppte in den stora folkmassan 2015.
Rätt ska vara rätt.
Citera
2022-10-19, 21:57
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
En gissning (men ändå inte en vild sådan) är att pojkens diagnos kommer visa sig vara Asperger & psykopati. Därmed inte sagt att alla med Asperger är psykopater. Eller har sk uppförandestörning, som det ju heter innan man är 18 år.

Rent kognitivt kan nog pojken förstå att han har gjort fel, även om han inte har den empatiska förmågan som de flesta människor har.

Ja, varför gjordes det ingenting, bl.a i skolan och på gångstigen, när han betedde sig påfluget och skrämmande? Man behöver inte vara professor i ungdomspykiatri för att begripa att inför pojkens beteende borde röd flagg hissas och en utredning gjorts.

Då kanske detta fruktansvärda som hände med flickan hade kunnat undvikas. I stället sprang han lös och nästan dödade henne. Gav henne hjärnskador för livet. I slutänden kommer det visa sig att han är en mycket farlig individ.

Vi får se vad RPU:n visar.

Jag tror inte han bryr sig något nämnvärt, inte för flickans skull åtminstone.
Däremot har det tydligen gått upp för honom att han faktiskt kommer få ett straff för detta, och då plötsligt visste han att han ”nu inte får göra såhär” (eller vad han nu kräkte ur sig).

Han har troligtvis förstått på omgivningen att detta inte var okej, inte minst för att han sitter där han sitter.
Men om han verkligen har insett att man inte försöker mörda och våldta ihjäl små flickor är jag inte så säker på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in