2022-10-19, 17:51
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
https://www.friatider.se/skelleftea-abushi-doms-bade-valdtakt-och-mordforsok-kan-inte-utvisas

Detta djur skall inte utvisas, den skall avlivas.
Ett skadestånd på 25 miljoner ska betalas ut till flickan vars liv är totalt förstört.
Tack så mycket alla sjuklöverröstare. Hennes blod och lidande är på era händer.
Citera
2022-10-19, 18:09
Medlem
Tercios avatar
Det är så fasansfullt så man vill inte ta in det. De som styrt landet har med avsikt och berått mod släppt in monster som våldtar, lemlästar och mördar våra barn. De är de verkligt ansvariga.
Citera
2022-10-19, 18:13
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
https://www.friatider.se/skelleftea-abushi-doms-bade-valdtakt-och-mordforsok-kan-inte-utvisas

Detta djur skall inte utvisas, den skall avlivas.

Den vidrige pojken visade noll respekt för annan persons liv. Duktigt av dig att visa dig vara av samma kaliber.

Citat:
Ett skadestånd på 25 miljoner ska betalas ut till flickan vars liv är totalt förstört.

Varför det? Kommer pengarna komma henne till glädje? Vad jag förstått så är hon tyvärr hjärnskadad. Är det inte bättre att lägga pengarna på bra vård?

Citat:
Tack så mycket alla sjuklöverröstare. Hennes blod och lidande är på era händer.

Är du helt efterbliven? En SD-politiker styckmördade en kollega. Är den mördades blod och lidande på dina händer? Tänk efter lite är du snäll. Den där åsikten hjälper ingen och hjälper kanske någon annan att motivera en våldshandling istället.

PS. Jag är också jävligt upprörd över det inträffade men det betyder inte att jag måste reagera med reptilhjärnan.
Citera
2022-10-19, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Är du helt efterbliven? En SD-politiker styckmördade en kollega. Är den mördades blod och lidande på dina händer? Tänk efter lite är du snäll. Den där åsikten hjälper ingen och hjälper kanske någon annan att motivera en våldshandling istället.

PS. Jag är också jävligt upprörd över det inträffade men det betyder inte att jag måste reagera med reptilhjärnan.
Du missar poängen med att den stora majoriteten asylanter i själva verket är socioekonomiska migranter utan skäl för uppehälle i Sverige. De som släpper in dem oavsett om det är politiker eller tjänstemän på Migrationsverket är indirekt ansvariga för det brott som har begåtts. Trots att alla begriper att Etiopier i gemen inte har grund för asyl och en vägran hos vissa partier att utnämna s.k. säkra länder samt en vägran att acceptera att asylanter lika gärna kunde nöja sig med grannlandet istället för att åka hela vägen till Sverige. Familjen har inga asylskäl och bör därför tvångsutvisas. Den nya lagstiftningen om implementerad snabbt kan skicka hem dem. Då är de inte längre föremål för att vara PUT:are och deras dåliga vandel gör att de blir utvisade alternativt illegala migranter.
Citera
2022-10-19, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Inser att Mitt inlägg blev lite rörigt och grammatisk fel men ser att du förstod mig trots allt…

Mitt fetade… då GM har gått runt i trasiga, smutsiga kläder som luktat illa och strumpor som är stela av smuts.. hur kan skolan INTE ha gjort en orosanmälan…

Skolan har gjort orosanmälan på syskonet.. vad händer med anmälningarna ? Ingenting.
Citera
2022-10-19, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Jodå, jag hängde med precis i vad du menade.

Ja men exakt, bara en sån sak som hans personliga hygien (eller bristen av den rättare sagt).
Kommer en unge till skolan på det viset så borde väl någon därifrån åtminstone prata med föräldrarna?

Hur är det med dom andra ungarna i flocken?
Minns inte åldern på allihop, men om dom nu också går i skolan/dagis/fritids whatever, har det varit samma där?
Att dom gått klädda som uteliggare men ingen har noterat detta?

Och gällande övergreppen han utsatte andra elever för, hur behandlades det?
Jag har läst både tråden/FUP/medier osv men jag minns inte vilka åtgärder som gjordes där.
Han säger nu själv i förhör att ”nu vet jag att man inte får göra såhär” (eller dylikt), min första tanke blir då; Jaha, vad är det som nu gjort att poletten trillat ner den här gången?

Kan det vara insikten i att det faktiskt denna gången kommer bli konsekvenser av hans handlande?
Att detta inte sopas under mattan, att han inte kommer få följa med mamma och pappa hem?

Som sagt, varför har ingen tidigare upplyst äcklet om att det aldrig är okej att bete sig såhär???

Ett syskon går skola, fanns ingenting kring klädsel/hygien att anmärka på. Yngsta är bebis. Näst minsta är några år, oklart om hen gick förskola.
Citera
2022-10-19, 18:33
Medlem
Chariters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas21
Ja i början lär det vrickat men när man börjat kolla deras datum, månader och år somnade använder i Etiopen kan jag ansåg ha lite förståelse. Framför allt om uppgiftslämnare är en kvinna utan skolgång, i ett land helt utan kunskap om språket osv.
Du och jag hade kanske googlat men har mamman ens kunskap om Google mm när hon anländer till Sverige?

En kvinna VET när sitt barn föds! Han föddes ju i Etiopien! Den som säger sig inte veta ens vilken månad eller årstid man är förlöst måste levt tillfångatagen ute i en hydda i öknen utan kontakt med omvärlden. Så är nog inte fallet här. I och för sig kan modern vara gravt förståndshandikappad, stum, blind och döv, men men..
Citera
2022-10-19, 18:33
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Du missar poängen med att den stora majoriteten asylanter i själva verket är socioekonomiska migranter utan skäl för uppehälle i Sverige. De som släpper in dem oavsett om det är politiker eller tjänstemän på Migrationsverket är indirekt ansvariga för det brott som har begåtts. Trots att alla begriper att Etiopier i gemen inte har grund för asyl och en vägran hos vissa partier att utnämna s.k. säkra länder samt en vägran att acceptera att asylanter lika gärna kunde nöja sig med grannlandet istället för att åka hela vägen till Sverige. Familjen har inga asylskäl och bör därför tvångsutvisas. Den nya lagstiftningen om implementerad snabbt kan skicka hem dem. Då är de inte längre föremål för att vara PUT:are och deras dåliga vandel gör att de blir utvisade alternativt illegala migranter.

Det där har noll bäring på frågeställningen. Nästa år tillåts med lite tur bara 900 kvotflyktingar. Om en av dessa är ett monster så är dess offers blod på nuvarande regerings och väljares händer?

Jag hade haft större förståelse om någon menat att socialtjänsten ansågs medskyldig p.g.a bristfälligt agerande i det här fallet, men väljare som röstar på olika partier av olika politiska anledningar? Du kan inte mena allvar i att faktiskt tycka det, med mindre än att även du är efterbliven.
Citera
2022-10-19, 18:37
Medlem
Skaraborg2s avatar
En fruktansvärd ond person.

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jag har förstått det, men ändå inte insett - eller ens kunnat tänka mig - vidden av det grova sexuella våldet.

Samma här, jag har inte läst FUP, orkar inte heller ta del av den. Jag känner mig härdad efter ett långt yrkesliv där jag sett och upplevt mycket elände och otäcka händelser. Och även allt jag läst här i olika brotts- och kriminalfall, samt många FUP.

Men det här är så brutalt, så bestialiskt, så grymt, så fasansfullt, en sådan ondska...
En 9-årig flickas liv är förstört för all framtid, hennes familjs framtid kommer aldrig att bli som förut - och detta pga ett monster, jag vill bara gråta, saknar ord.

Ja du har så rätt i detta.

En sådan fruktansvärd ondska. Man har svårt att ta detta till sig. Detta bestialiska monster kommer att fortsätta på den inslagna vägen och kan mycket väl utvecklas till en av de mest farliga personer som har befunnit sig i det här landet. Tur att åklagaren i a f har uppmärksammat att han är farlig.

Även jag vill gråta och saknar också ord. Man trodde inte sådan ondska fanns i Sverige men det gör det numera.
Citera
2022-10-19, 18:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
En kvinna VET när sitt barn föds! Han föddes ju i Etiopien! Den som säger sig inte veta ens vilken månad eller årstid man är förlöst måste levt tillfångatagen ute i en hydda i öknen utan kontakt med omvärlden. Så är nog inte fallet här. I och för sig kan modern vara gravt förståndshandikappad, stum, blind och döv, men men..
De har en annan tidsräkning i Etiopien - det är år 2014-2015 där nu. Så nej - det är inte helt enkelt att räkna om till vår tidsräkning.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Etiopiska_kalendern

Mamman och pappan hade dock försökt få hans ålder ändrad till hans rätta ålder redan 2018/2019 - så åldersfelet får du anklaga svenska myndigheter för.
Citera
2022-10-19, 18:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

Citat:

"Den 15-årige etiopiern Abushi Kamal döms för både våldtäkt och mordförsök mot den lilla flicka som hittades livlös vid en lekplats i Skellefteå den 7 juli i somras. Han kommer dock inte utvisas."
Citera
2022-10-19, 18:48
Medlem
retiarius1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Det är så fasansfullt så man vill inte ta in det. De som styrt landet har med avsikt och berått mod släppt in monster som våldtar, lemlästar och mördar våra barn. De är de verkligt ansvariga.

Inte bara våra politiker. Sedan mitten på 60-talet och framåt har lobbyister, föreningar, organisationer, privatpersoner, fackförbund, vissa yrkeskårer, institutioner mfl (listan kan göras hur lång som helst) sakta men säkert jobbat för en sådan här situation som vi har idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in