Att de gallras ur kriminalvårdens register betyder inte att de gallras även på Lexbase och Mrkoll. Är ju just därför de fått så mycket kritik, för att de finns kvar långt efter ens prick i registret har försvunnit. Även tvistemålsdomar finns kvar i flera år efteråt. Jag förstår inte varför alla tar Pelles kommentar som dagens sanning. Pelle antog väl att han var en kåkfarare pga första anblicken, när han i själva verket bara känt honom i fem minuter.
Kritiken kommer då från folk som inte vet hur lång tid en prick i registret finns kvar. Mrkoll och Lexbase måste följa lagen dom med såklart. Tvistemål kan jag förstå att folk tycker är för lång gallringstid för. 20år. Behöver inte vara så allvarliga saker.
Hur länge finns mina domar/beslut/åtal/strafförelägganden kvar på Lexbase?
Kritiken kommer då från folk som inte vet hur lång tid en prick i registret finns kvar. Mrkoll och Lexbase måste följa lagen dom med såklart. Tvistemål kan jag förstå att folk tycker är för lång gallringstid för. 20år. Behöver inte vara så allvarliga saker.
Hur länge finns mina domar/beslut/åtal/strafförelägganden kvar på Lexbase?
Skönt att Merdi inte blev vald till Pelles lag, känns skönt att det är ett lag som är lugnt.
Dåligt att folk inte vill vara kvar som Markus, Pernilla och Linda. Var bra att Martin och Andreas fick komma in i Robinson istället, de vill ju vara där.
Skönt att Merdi inte blev vald till Pelles lag, känns skönt att det är ett lag som är lugnt.
Menar du allvar? Det är ju konflikterna som gör Robinson sevärt. Merdis återkomst hade varit mycket bättre teve. Tänk bara så likblek Pelle hade blivit!
Menar du allvar? Det är ju konflikterna som gör Robinson sevärt. Merdis återkomst hade varit mycket bättre teve. Tänk bara så likblek Pelle hade blivit!
Nej jag gillar inte konflikterna. Gillar tävlingarna och sen överlevnad, men det finns inte så mycket överlevnad i programmet.
Ok. Men fortfarande finns det inga bevis för att han är en kåkfarare.
Det har du rätt i. Jag har inte skrivit att han är en kåkfarare. Han kan ha varit det. Jag tycker han är en bra kille. Av det jag sett. För mig kan han ha varit en kåkfarare och jag kommer fortfarande tycka han är en bra bra kille. Beror på vad man är dömd för.