2022-10-19, 16:57
Medlem
Relentlesslys avatar
Ännu en politiker med noll utbildning, dessutom en en import. Jag kräks.
Citera
2022-10-19, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
En rekordung klimat- och miljöminister är på plats.

Wiki
Romina Pourmokhtar är ordförande för Liberala ungdomsförbundet (LUF) sedan 2019 samt adjungerad i Liberalernas partistyrelse. Hon har varit förste vice ordförande för ungdomsförbundet sedan 2018. Hon är uppvuxen i Sundbyberg och är främst engagerad i politiska frågor som berör utbildning, integration, feminism och motverkandet av hedersförtryck.

Pourmokhtari har under sin tid som ordförande bland annat argumenterat för att värnplikten borde ersättas med ett rent yrkesförsvar samt att moderpartiet Liberalerna bör hålla fast vid sin liberala migrationspolitik

Hon har ett engagemang i RFSU, riksförbundet för sexuell upplysning, där hon sedan juni 2021 är förbundsstyrelseledamot. Hon kom 2022 ut med den självbiografiska boken 'Chicken nuggets på krita'.
Hon har iranskt ursprung genom sin pappa, som kom till Sverige som politisk flykting.

Frågor
Vad mer vet vi om denna kvinna?
Vad exakt gör henne lämplig som klimat- och miljöminister?
Hur tror vi att hon sköter sitt nya uppdrag i regeringen?

Politiskt schackdrag.

Potentiella såväl som existerande vänster- o blatteröster krymper o lugnas!

Framförallt nya Allah-generationen blir positivt påverkad och stimulerad av att rösta åt höger!

Fiffigt drag av Kristersson!! Slugt och genialiskt!

Grattis!

Gratis vin o bröd åt vänsterslöddret!

Iscensatta konflikter mellan L o SD lär åskådarna sederas om det hemska o farliga SD, som egentligen indirekt styr o ställer.

Ett genidrag!

Fö anser jag att SD är ett gäng vänsternördar!
Senast redigerad av TurboGarbo 2022-10-19 kl. 17:15.
Citera
2022-10-19, 17:20
Medlem
Tar emot att säga det men detta är ett klockrent exempel på någon som tagit sig hela vägen upp till toppen genom att ligga/suga/slicka eller bara rent vanligt hederligt rövslickeri.

Men skulle absolut inte bli förvånad om hon tagit en o annan banan för att nå dit hon gjort.

Finns inte på kartan att någon så ung, som inte gjort något väsen av sig alls eller har några meriter alls att tala om kan nå den positionen på naturlig väg.

Antingen har Pehrson fått smaka romina direkt (jag får lite snuskgubbe vibbar från honom) eller har hon blivit nominerad av någon annan toppspelare som fått smaka...
Senast redigerad av DurexPlayHeat 2022-10-19 kl. 17:24.
Citera
2022-10-19, 17:29
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Ja just det, det gamla ursvenska namnet Romina Pourmokhtari. Är det adligt?

Även om du inte sett en bild på henne eller läst hennes namn så stod det i ts att hon är iranier.

Haha, vad är ens ett svenskt namn? Är kristendom svenskt? Är jul svenskt?
Citera
2022-10-19, 17:30
Medlem
Drapåtrissors avatar
Ännu en politisk broiler direkt från ungdomsförbundet utan att någonsin ha haft ett hederligt arbete innan. Lever säkert även gott på sin utländska bakgrund och sitt kön för att passa i politikens gräddfiler.
Citera
2022-10-19, 17:31
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Tar emot att säga det men detta är ett klockrent exempel på någon som tagit sig hela vägen upp till toppen genom att ligga/suga/slicka eller bara rent vanligt hederligt rövslickeri.

Men skulle absolut inte bli förvånad om hon tagit en o annan banan för att nå dit hon gjort.

Finns inte på kartan att någon så ung, som inte gjort något väsen av sig alls eller har några meriter alls att tala om kan nå den positionen på naturlig väg.

Antingen har Pehrson fått smaka romina direkt (jag får lite snuskgubbe vibbar från honom) eller har hon blivit nominerad av någon annan toppspelare som fått smaka...

Tror mer på köpt! Nu måste hon ju hålla med regeringen.

Tror henes polare i LUF känner sådär! Svikare eller Judas är nog ett vanligt skälsord!
Citera
2022-10-19, 17:31
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
En ministerpost utan portfölj, känns mer och mer som en muta för att hålla tyst!
!

Om det räcker med att vara svetsare för att bli statsminister, så är ordförande för ett ungdomsförbund mer än tillräckligt för en ministerpost.
Citera
2022-10-19, 17:34
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Hon är både svensk och iranier. Född i Sverige. Pratar svenska. Tänker som en svensk. Har svenska värderingar. Vad är svenskhet om inte allt detta?

Svensk är något genetiskt. Det har inget att göra med var man är född eller vilket språk man pratar. Vem som helst kan lära sig ett språk. Jag blir inte japan för att jag föds i Japan och pratar japanska om inte mina föräldrar är japaner.
Citera
2022-10-19, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Tror mer på köpt! Nu måste hon ju hålla med regeringen.

Tror henes polare i LUF känner sådär! Svikare eller Judas är nog ett vanligt skälsord!

Så kan det också vara men tragiskt att man inte lyckats hitta något bättre att köpa. Någon mer trovärdig som "förtjänar" positionen på egna meriter.

Det är ju så uppenbart. Upplagt. Korruption.

Kan någon se vad hon ska kunna tillföra på eget initiativ? Förutom köttskatten som är hål i huvudet har hon någon agenda överhuvudtaget?
Citera
2022-10-19, 17:39
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Japan och pratar japanska om inte mina föräldrar är japaner.

Jo. Vi föds som tomma skal och formas av vår omvärld. Om du hade födds i Indonesien så är det 100% chans att du hade varit troende muslim. Romina är svensk och iranier.
Citera
2022-10-19, 17:43
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Jo. Vi föds som tomma skal och formas av vår omvärld. Om du hade födds i Indonesien så är det 100% chans att du hade varit troende muslim. Romina är svensk och iranier.

Nej. Det där är bara vänsterflumm. Om inte mina föräldrar hade varit muslimer så hade jag inte varit det. Och jag hade definitivt inte varit indonesier.
Citera
2022-10-19, 17:52
Medlem
Kurd?
Av namnet hade man gissat på gatubajsande pakistanier eller något sånt skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in