2022-10-18, 22:02
Medlem
vilka lallare de verkar fått tag i nuvarande säsong som proffskaptener...(ken and Mary)..nollor
Citera
2022-10-19, 02:27
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sture999
vilka lallare de verkar fått tag i nuvarande säsong som proffskaptener...(ken and Mary)..nollor

Mary är proffs. Vad Ken håller på med däremot, kan man verkligen undra.. Båtbesiktning, någon? Han måste vila, a just det..
Citera
2022-10-19, 02:51
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Satan vad sugen man blev sugen på vatten efter dagens avsnitt. Såg så himla härligt ut när de fångade in regnvattnet i flaskor.
Citera
2022-10-19, 11:59
Medlem
Fckptns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Mary är proffs. Vad Ken håller på med däremot, kan man verkligen undra.. Båtbesiktning, någon? Han måste vila, a just det..

Ja man ser på Mary att hon är duktig. Däremot kan man undra hur fan dom bör sär sig åt i vissa moment. Tex när förseglet skulle ner och sen upp i skåran. Hur kan man INTE gå upp i vind inför det momentet utan försöka ligga som paddor på däck och dra i det?!

Vi har en 46 fots båt som vi seglar själva och det är alltid något som måste fixas, men man kan ju välja hur jävla korkat man beter sig med.
Citera
2022-10-19, 13:50
Medlem
mary är nog ok, men när ken styr måste hon stå bredvid och hålla koll. Nu är jag ingen erfaren seglare, men varför dom inte tunna handskar ?
Citera
2022-10-19, 14:56
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Satan vad sugen man blev sugen på vatten efter dagens avsnitt. Såg så himla härligt ut när de fångade in regnvattnet i flaskor.

Där hade de tur
Citera
2022-10-19, 15:17
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fckptn
Ja man ser på Mary att hon är duktig. Däremot kan man undra hur fan dom bör sär sig åt i vissa moment. Tex när förseglet skulle ner och sen upp i skåran. Hur kan man INTE gå upp i vind inför det momentet utan försöka ligga som paddor på däck och dra i det?!

Vi har en 46 fots båt som vi seglar själva och det är alltid något som måste fixas, men man kan ju välja hur jävla korkat man beter sig med.

Alltså, de måste ha kommit överens med produktionen innan programmet att de medvetet ska göra saker och ting fel för att på så sätt skapa innehåll. Kan inte vara en slump att det i varje avsnitt är något som går snett. Ponera att allting gick felfritt, vad skulle programmen då fyllas med för innehåll? Snyfthistorier från förr?

Programmet måste kosta x-antal miljonr att producera, något måste de göra för att behålla tittare..
Jag känner själv att jag som tittare nästan tröttnar efter 10-15minuter när inget extraordinärt har hänt.

Säger inte att det är så här, men känns verkligen som det.
Citera
2022-10-19, 16:43
Medlem
Fckptns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sture999
mary är nog ok, men när ken styr måste hon stå bredvid och hålla koll. Nu är jag ingen erfaren seglare, men varför dom inte tunna handskar ?

Jag är inte supererfaren heller vi har seglat i två år, men vissa saker som dom gör skulle jag bara kalla nybörjarmisstag. Som att ligga och åla in seglet på däck. Hade jag ägt båten hade jag blivit skitförbannad.

Exempel
Man kan se scenen där dom tar ner förseglet med vinden fortfarande från slör (=but why??!!!). Fyra man ligger och krälar på däck för att det inte ska åka ut i vattnet. Det är ändå nästan i vattnet. Mary kommer gåendes på däck och lyfter in det över mantåget. Gurra ligger kvar som en skalbagge på däck, så pinsamt. Efteråt ser man Mary stå med ansiktet ut mot havet bakom ratten och jag antar att hon svär långa ramsor. Det hade jag gjort. Så jävla onödigt!

Om dom hade lagt sig med vinden rakt i fören hade seglet gått ner rakt och fint utan onödigt slitage. Båten hade såklart stampat lite i vågorna men det är inget problem. Det hade blivit bra TV. Jag antar att sånna segel kostar 200K styck MINST!
Citera
2022-10-19, 16:45
Medlem
Fckptns avatar
Citat:
Alltså, de måste ha kommit överens med produktionen innan programmet att de medvetet ska göra saker och ting fel för att på så sätt skapa innehåll. Kan inte vara en slump att det i varje avsnitt är något som går snett. Ponera att allting gick felfritt, vad skulle programmen då fyllas med för innehåll? Snyfthistorier från förr?

Programmet måste kosta x-antal miljonr att producera, något måste de göra för att behålla tittare..
Jag känner själv att jag som tittare nästan tröttnar efter 10-15minuter när inget extraordinärt har hänt.

Ja, det MÅSTE vara så. Det kan omöjligt vara så dålig båthantering med flit av Gurra, jag vägrar tro det.
Citera
2022-10-19, 16:57
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Fckptn
Ja, det MÅSTE vara så. Det kan omöjligt vara så dålig båthantering med flit av Gurra, jag vägrar tro det.

Jag tror dock att Discovery snålat in på båten denna säsong med tanke på att de använder två amatörers båt och dessa ägare av båten verkar ha noll koll på allt.

Tror ni t.ex. att felet med vattenrenaren är fejk?
Citera
2022-10-19, 17:05
Medlem
Fckptns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala
Jag tror dock att Discovery snålat in på båten denna säsong med tanke på att de använder två amatörers båt och dessa ägare av båten verkar ha noll koll på allt.

Tror ni t.ex. att felet med vattenrenaren är fejk?

Vi har en JOWA watermaker i vår båt. Dyra rackare det där, 250 000 kostar vår. Massa membran som skiljer vatten och salt från varandra, måste rengöras noga. Backspolas. Användas minst varje vecka så inte bakterier bildas.

Att rengöra den tar en halv dag och handboken är som en bibel. Jag tvekar inte på att dom inte fixar att laga den om något är trasigt, man har liksom inte reservdelar som till en motor.
Citera
2022-10-19, 17:08
Medlem
Fckptns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala
Jag tror dock att Discovery snålat in på båten denna säsong

Tycker det var komiskt senaste avsnittet när det visade sig att dom visst har elwinschar på båten. Dom vill bara inte visa att det finns utan ”låstas hissa storseglet för hand”. Men samtidigt ser man Loreen trycka upp seglet med knappen till vinschen.

Och nej det är inte konstigt att dom har el, bara töntigt att dom låtsas som att allt ska vara manuellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in