2022-10-19, 10:40
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Och nu blir en indier ny premiärminister om Truss faller.
Exakt, Liz Truss utslagne motståndare Rishi Sunak är en hetsig indier med så stort behov av pengar och prestige att han i Englands fattigaste stund byggde en swimmingpool för 5 mkr vid sin extremt dyra villa. han köpte ärligt en arbetarjacka, gick ut på en pub (för första gången?), ringde media, och alla kunde se att han spelade folklig inför valet eftersom jackan lyste helt ny.

Tusan vad jag längtar efter helt vanliga väst-europeiska män i vanlig ålder för att sköta politik.
Senast redigerad av Barents 2022-10-19 kl. 10:46.
Citera
2022-10-19, 10:41
Medlem
Kvinna och iranier. Blir ingen bättre kombo för Iran/kurd feministerna som tagit över svensk politik. Usch.

Varför ska Sveriges inrikes och utrikespolitik alltid handla om den iranska/persiska politiken? Till och med Turkiet bråket handlar just om denna iranska befolkning
Citera
2022-10-19, 10:41
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
Du vet att S och SD har majoritet i riksdagen va?

Den där grabben fattar inte hur regering och riksdag fungerar. Sen sväljer han allt vad vänsterpressen skriver, jo Expressen räven vänstertidning.
Citera
2022-10-19, 10:42
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Kvinnor vill bara se starka kvinnor som leverne förtryck. Så fort det går bra så kommer avundsjukan.
Jo, Busch lyckas troligen alldeles för bra för att uppskattas av kvinnor.
Citera
2022-10-19, 10:43
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Exakt, Liz Truss utslagne motståndare är en halvgalen indier med så stort behov av pengar och prestige att han i Englands fattigaste stund byggde en swimmingpool för 5 mkr vid sin extremt dyra villa. han köpte ärligt en arbetarjacka, gick ut på en pub (för första gången?), ringde media, och alla kunde se att han spelade folklig inför valet eftersom jackan lyste helt ny.

Tusan vad jag längtar efter helt vanliga väst-europeiska män i vanlig ålder för att sköta politik.

Han är stormrik. Hans familj är rika i Indien och han själv ligger på plats 220 av Englands rikaste. Vilka värden förespråkar han? Inte är det knegarens.
Senast redigerad av Stone 2022-10-19 kl. 10:46.
Citera
2022-10-19, 10:47
Medlem
Citat:
Och nu blir en indier ny premiärminister om Truss faller.
2019–2022 hade de en turk(jude?) som premiärminister.
Citera
2022-10-19, 10:48
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Han är stormrik. Hans familj är rika i Indien och han själv ligger på plats 220 av Englands rikaste. Vilka värden förespråkar han? Inte är det knegarens.
Det är som att välja Trump.

Vi valet av ny tory-ledare så började man med 20 olika personer. Jag är helt fascinerad över att slutresultatet blev Liz och Rishi. Lite likt USA där de mest lämpade presidenterna tydligen är 74 år och heter Trump och Biden. jag tror inte på demokrati längre.
Citera
2022-10-19, 10:48
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
2019–2022 hade de en turk(jude?) som premiärminister.
Boris Johnson? Inte särskilt turkiskt eller judisk namn vad säger du. men galen och inkompetent var han, liksom alla englands PMs sedan Thatcher och Tony Blair.
Citera
2022-10-19, 10:49
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Det är uppenbart att Kristersson med detta val velat håna Miljöpartiet "jag sätter den yngsta och minst kompetenta på MPs post". Och MP kan inte svara något, vilket fördubblar hånet, de satte ju själva alldeles för unga och oerfarna kvinnor på vilka postar som helst t.ex Kulturposten.

Hon kommer inte att göra någonting för miljön. Hon är en lame duck. Vilket är den bästa lösningen för miljön. Aktiv svensk miljöpolitik är en katastrof sedan 10 år.
Hon har i alla fall talets gåva, kan hon bara välja orden med lite omtanke och ta hjälp av de som förstår, kan hon ge Stenevi o Bolund en match, borde inte vara omöjligt.
Citera
2022-10-19, 10:49
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Citat:
Jag tror det är tvärtom. En ung kvinna kommer undan med precis vad som helst enligt Vänstern. De verkar istället skjuta in sig på Pehrson (L) och naturligtvis Kristersson. Och här på FB även Busch av någon anledning. Antagligen vill inte FB-vänstern se en stark kvinna till Höger.

Nu är ju Romina också en kvinna till höger. Men om hon är stark väntar att se. Det är väl eviga drev från vänstern som ger skinn på näsan.
Citera
2022-10-19, 10:51
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redrik.feinfeldt
Hon har i alla fall talets gåva, kan hon bara välja orden med lite omtanke och ta hjälp av de som förstår, kan hon ge Stenevi o Bolund en match, borde inte vara omöjligt.
Min 13-åring slår ut Stenevi "det är en svart stund i Sveriges historia" och Bolund "jag snyter mig med corona i handen framför TV-kameran".
Citera
2022-10-19, 10:51
Medlem
https://vietnam.postsen.com/world/amp/137917
Redan känd i Fjärran Östern.

Smart drag av partiledningen att ta med en person som slår rekord i regeringssammanhang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in