2022-10-19, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Han som tog livet av sig jobbade han med barn? Om annars hur förklarar de att de kontaktar arbetsgivare ?

Håll hästarna! Hur säkra är misstankarna att Hamneda-mannen är den omtalade pedofilen som tagit livet av sig?

Märkligast är väl att ”han kanske heter Bengt-gäddan” åter har öppnat upp sin Facebook-sida.

Men alla hånfulla kommentarer kvar.

Den manövern känns svår att förstå.
Citera
2022-10-19, 10:06
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghost-teller
Verkar som att han arbetade med något inom entreprenad.. Om man ska döma av hans bilder på FB. Om det nu är rätt person som det skrivs om flera sidor bak i tråden

Då tycker jag det Saras självrättfärdigande ord om att de minsann inte pressat nån til självmord utan bara upplyst hans arbetsgivare inte för att han ska få sparken utan för att han nog behöver vård, är bullshit. Deras syfte med att kontakta just arbetsgivare är förstås att skämma ut mannnen och få honom arbetslös.

De står inte för att de agerar domstol och utdelar straff. Det är rätt hycklande i mina ögon.

Det vet vi ju alla här. Målet är inte att konfrontera och skrämma peddona . Utan de lägger ut omaskerade videos på deras ansikten, kontaktar arbetsgivare och sånt. Hela grejen med diskreta gäddan-smeknamn och sånt är bara spel för gallerierna. De vill ju aktivt straffa och skämma ut personen.
De borde äga att det är en del av detta. De kunde lika gärna skriva ut namnen. Och varför maskera bilden på blogg-blurben när alla vet videon är omaskerad? Jag tycker inte direkt synd om peddos. Men jag tycker ändå illa om lynchmobbar.
Senast redigerad av st33r 2022-10-19 kl. 10:09.
Citera
2022-10-19, 10:13
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Håll hästarna! Hur säkra är misstankarna att Hamneda-mannen är den omtalade pedofilen som tagit livet av sig?

Märkligast är väl att ”han kanske heter Bengt-gäddan” åter har öppnat upp sin Facebook-sida.

Det är boomers vi pratar om. De är makalöst dåliga på internet överlag och i synnerhet på plattformar som Facebook. De växte inte upp med nätet och kommer aldrig kunna hantera det bättre.

Man förstår varför de fastnar i gäddnäten trots alla varningsklockor.
Citera
2022-10-19, 10:15
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson

Detta tycker jag med är väldigt konstigt, kan det vara frugan (kanske ex numera) som är lack och öppnat den igen?
Citera
2022-10-19, 10:20
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderator-hataren
+

hört det är han Tommy från ljungby/hamneda som fimpade sig själv ... fanns uppe på missing people bland annat

Vilket gäddnummer hade han?
Citera
2022-10-19, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Vilket gäddnummer hade han?
Inget alls. Blev ingen videokonfrontation innan han valde stålbalken.
Citera
2022-10-19, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Detta tycker jag med är väldigt konstigt, kan det vara frugan (kanske ex numera) som är lack och öppnat den igen?

Låter inte helt ologiskt.

Kopplingarna till tidigare ”frugan” (sambon) är i alla fall bortplockade från hans profil på Facebook.
Citera
2022-10-19, 10:51
Medlem
cj035s avatar
Inlägg på dumpens Facebooksida nu:

Hej
En stilla undran

Har det hänt något ??

Ser att Ert domännamn ligger ute till försäljning hos Kronofogden.

Dumpen.se

Citera
2022-10-19, 10:55
Medlem
cj035s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cj035
Inlägg på dumpens Facebooksida nu:

Hej
En stilla undran

Har det hänt något ??

Ser att Ert domännamn ligger ute till försäljning hos Kronofogden.

Dumpen.se

Sara svarade precis:

Det rör mina gamla skulder på 168.000 som kronofogden tänkte att de kunde få in genom att sälja domännamnet.
Håller på och pysslar med mina fordringsägare så att skulderna återkallas.
Domänen tillhör dock föreningen så vi har begärt inhibition, alltså kommer försäljningen mest troligt att avbrytas.
Gör den inte det så får vi registrera ny domän och flytta över sidan dit.
Innehållet för sidan ingår inte i domännamnet.
Citera
2022-10-19, 11:04
Medlem
okok1s avatar
Hur många liv har Sara och Patrik tagit nu?
Citera
2022-10-19, 11:05
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghost-teller
Inget alls. Blev ingen videokonfrontation innan han valde stålbalken.
Balken alltså. Är det bekräftat att han hängde sig eller var det bara ditt val av metonym?
Citera
2022-10-19, 11:32
Medlem
Länk till Kronofogdens försäljning av Dumpen.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in