Citat:
Ursprungligen postat av
ghost-teller
Verkar som att han arbetade med något inom entreprenad.. Om man ska döma av hans bilder på FB. Om det nu är rätt person som det skrivs om flera sidor bak i tråden
Då tycker jag det Saras självrättfärdigande ord om att de minsann inte pressat nån til självmord utan bara upplyst hans arbetsgivare inte för att han ska få sparken utan för att han nog behöver vård, är bullshit. Deras syfte med att kontakta just arbetsgivare är förstås att skämma ut mannnen och få honom arbetslös.
De står inte för att de agerar domstol och utdelar straff. Det är rätt hycklande i mina ögon.
Det vet vi ju alla här. Målet är inte att konfrontera och skrämma peddona . Utan de lägger ut omaskerade videos på deras ansikten, kontaktar arbetsgivare och sånt. Hela grejen med diskreta gäddan-smeknamn och sånt är bara spel för gallerierna. De vill ju aktivt straffa och skämma ut personen.
De borde äga att det är en del av detta. De kunde lika gärna skriva ut namnen. Och varför maskera bilden på blogg-blurben när alla vet videon är omaskerad? Jag tycker inte direkt synd om peddos. Men jag tycker ändå illa om lynchmobbar.