2022-10-18, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Skyldighet enligt vilken lagstiftning? Varje land gör väl som de vill? Jag har svårt att tänka mig att man som ex ett fattigt land skulle vilja ha tillbaks en medborgare som begått brott. Kostar väl att ha någon i fängelse och ska hen släppas fri där är ju det en risk i sig. Förstår inte helt tanken med att utvisa vid brott heller. Vill man inte att personen sitter av sitt straff först? Annars kan ju hen bara ta nästa plan hit igen under ny identitet? Sitter personen i fängelse här vet man ju var man har hen. Förutsätter ju förstås att det utdömts ett fängelsestraff då.

Och sedan som du skriver verkar det ju oavsett vara problem med att personen försvårar utvisningen (även om nu hemlandet skulle ta emot). Tror det är något som aldrig kommer fungera i praktiken. Det är bara på pappret för att göra SD-väljare nöjda. Liksom många av de utredningar som SD fått igenom. En utredning kan ju lika gärna leda till ”nä detta var ett ogenomförbar idé, avslutat”.

De flesta utredningar på politisk nivå verkar väl mest vara till för sin egen skull och för att personer ska bli nöjda för tillfället. Inte för att den ska leda någonvart.
Tyvärr är det nog som du säger. Många av punkterna är rent svammel som aldrig kommer genomföras. Men många av blåröstarna kommer nog att hitta något sätt att förklara bort det också.
Citera
2022-10-18, 22:18
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
Riksdagen har röstat för Ulf Kristersson som ny statsminister!

Till skillnad från utgående regering har Kristersson inte bara tolererats av riksdagen utan vunnit en majoritet av riksdagens aktiva stöd, om än med liten marginal.

Allting sänds på TV 2!
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-svensk-politik-och-valet-2022

Vad tror vi om detta då? Kommer man lyckas driva igenom Tidöavtalets alla punkter?

Och vidare, hur firar vi detta, gott folk? Vilken flaska har du hållit kyld för just detta tillfälle?

marjonet stadsminsiter jimmy bestämmer i riktiga regnering
Citera
2022-10-18, 22:40
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Klassiska moderatfasoner!
Horungen kommer sälja ut vårt land till Amerika inom 3 år.

Fifflande finns i varje parti i Sverige. Det är såhär det är när skattemedel blir tillgängliga. Svårt att komma ifrån. Det är bra att vi får en regering som lägger om i rätt riktning. Hade blivit totalt haveri med 4 år till med föregående pajasregering.
Citera
2022-10-18, 23:02
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Brun=Nazismen=SD. Men så långt kan inte du tänka

Hahahahaha, kära någon!

Säger ju att vänsterpack har lägre IQ.
Citera
2022-10-18, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lelleolsson
Tyvärr är det nog som du säger. Många av punkterna är rent svammel som aldrig kommer genomföras. Men många av blåröstarna kommer nog att hitta något sätt att förklara bort det också.

Jag tror att de andra högerpartierna har velat göra SD nöjda utan att för den sakens skull genomföra något i deras politik. Istället har de sagt ja till utredningar och verkningslösa lagförslag som aldrig kommer leda någon vart. Det är vad jag tror. Inte mig emot, jag röstar inte höger. Men jag tror att de blir blåsta fast de själva verkar tro att de får stort inflytande. Det lär väl tiden utvisa.
Citera
2022-10-18, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
Biståndet (där SD ville ha en halvering) hamnar på 56 miljarder, en minskning med 1,4 miljarder kommande året.

En seger för KD och ett nederlag för SD
Ja, då blir det inte mycket reformutrymme att hämta därifrån om det stämmer, hade varit lätt ställe att plocka ett gäng miljarder. Kommer fortfarande ligga bland de högsta givarna i världen procentuellt, möjligen att Norge och Luxemburg går om.. jösses.
Citera
2022-10-19, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag tror att de andra högerpartierna har velat göra SD nöjda utan att för den sakens skull genomföra något i deras politik. Istället har de sagt ja till utredningar och verkningslösa lagförslag som aldrig kommer leda någon vart. Det är vad jag tror. Inte mig emot, jag röstar inte höger. Men jag tror att de blir blåsta fast de själva verkar tro att de får stort inflytande. Det lär väl tiden utvisa.
Varför "tror" du det? Ljuger moderaterna (och delvis kd och l) när de numera pratar om att strama upp politiken och migrationen? Och varför skulle det bara gälla dessa områden, är inte utredningar inom brottslighet, skola och andra områden också bara ett sätt att stävja partier?

Att lägga förslag på långbänk i utredningar är sossarnas paradgren för att undvika kritik och ska ofta vara klara lagom till nästa val för att slippa genomföra något. Går kanske med sossar och deras betongväljare i offentlig sektor och förorterna men en taktik som inte kommer funka för moderaternas väljare, de räknar med valuta för rösten..
Citera
2022-10-19, 00:07
Medlem
Kristersson kan nog bli en effektiv statsminster. Han är kortväxt och kortväxta personer lider av mindervärdeskomplex. Det gör att de måste hävda sig och visa hur mycket bättre de är än långa människor. Alla stora statsmän har varit kortvuxna, Stalin, Hitler, Napoleon, Churchill, Putin med flera.

Tack vare Kristerssons mindervärdeskomplex kommer han att genomdriva sin politik till vilket pris som helst, vilket är bra för alla oss som röstade på Sverigedemokraterna.
Citera
2022-10-19, 00:21
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av octogon
o herregud nu blir allt bra, nu ordnar sig allt

folk har tydligen missat att kristersson styrs av samma gäng som styr stefan, magda och alla andra i riksdagen, kvittar vilken sida som "vinner" agendan är den samma ändå.

riktigt underhållande och höra folk prata politik i affären och på jobbet, ingen ide ens att försöka förklara för dom hur det sitter ihop för då blir dom blir riktigt arga, dom lever i en värld och jag i en annan.

Håller med, man kan väl hoppas att tuffe Uffe hittar på något radikalt men den risken är nog rätt liten trots allt.

Samma gäng som kört Sverige rakt in i isberget ska nu laga skutan? Någon som tror på den?
Citera
2022-10-19, 00:46
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Hahahahaha, kära någon!

Säger ju att vänsterpack har lägre IQ.
Det är ju uppenbarligen en förvirrad fjortis som sitter hemma hos mamma, men bara strunta i trollet så minimerar vi hans förpestande här på forumet.
Citera
2022-10-19, 01:09
Medlem
Stones avatar
Jävlar vad Maggan var bitter i gårdagens Studio Ett.
Citera
2022-10-19, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Trots att Kristersson nu är statsminister och att en ny högerregering blir av så fortsätter pessimisterna att gapa.

Dagarna efter valnatten lät det först såhär: "Ropa inte hej än. De sista rösterna kommer att svänga åt rödgrönas håll."

Dagarna efter det färdiga valresultatet lät det såhär: "Ropa inte hej än. Det kommer inte gå att få ihop SD och L."

Dagarna innan Tidöavtalet lät det såhär: "Blir ingen deal, Ulf kommer att begära mer tid och tillslut kommer talmannen tröttna och låta stafettpinnen gå vidare till S."

Dagarna efter Tidöavtalet lät det såhär: "Kommer inte hända, L är alltför splittrat. Ulf kommer inte röstas igenom som statsminister och sedan blir det rödgrönas tur att försöka."

Nu efter att Kristersson blivit statsminister: "Ropa inte hej än. Regeringen kommer att falla inom några veckor/månader."

Varför fortsätter ni att vara så överdrivet pessimistiska trots att ni konstant blir motbevisade?

Jag undrar också varför folk är pessimistiska, när vi fått en statsminister och regering som inger framtidstro. Tidö avtalet är ett genomtänkt handlingsprogram som bara idioter kan vara emot. Det intressanta var när sura Magda sa att de minsann hade påbörjat lagstiftning med straffskärpningar!

Mycket av Tidöavtalet är politik som Magda, Morgan, Ynkeman skulle vilja ha men det gick ju inte att genomföra eftersom de var beroende av V, MP och C. S när de valde makten framför medborgarnas väl.

Det blir spännande att se hur S kommer rösta i riksdagen framöver i frågor som de är eniga i med det borgerliga blocket, men som de inte kunde genomföra när de hade valt att ge sig lag med destruktiva krafter.

Om man som medborgare inte vill ha med tjuvar och banditer att göra, eller om man inte vill umgås med gangstrar och gängmedlemmar, eller med pedofiler och islamister, som att bjuda hem dem, så är det märkligt att de bjuds in i politiska partier som S, C, V, MP och in i Sverige!

S, C, V och Mp har sett på integrering som att det är svenskar som ska integreras och inte de nya invånarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in