2022-10-18, 22:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Detta duger i alla fall den ryska flaggan till:

Det är lerigt nu, men vill man torka av sina fötter utomhus så kan man göra det på en rysk orc-flagga. De behövs ändå inte längre i befriade områden.

Det är väldigt stark symbolik i det där i de slaviska länderna. Här i Sverige har vi blivit intutade att det är fult att älska sitt land och att man kan spotta på sin flagga, i dessa länderna är det en dödssynd. Ukrainarna vet verkligen hur man retar upp sin ärkefiende. Men härligt att se vilken tåga de Ukrainska soldaterna har!
Citera
2022-10-18, 22:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggerullstol
Är det verkligen smart av Nato att avslöja för ryssarna att man inte kommer svara med kärnvapen? Det gör väl ryssarna ännu mer självsäkra på att de kan atombomba Ukraina utan konsekvenser? Bättre för Nato att svara med att de kommer göra samma sak tillbaka? Eller missar jag någon psykologisk fördel i krigföring i detta sätt att svara på?

För visst, vi säger att ryssarna skickar en atombomb. Nato spränger sönder hela deras svarta havsflotta som de säger. Varför skulle då ryssarna stanna där? Om de får sin svarta havsflotta utraderad så lär de väl skicka ytterligare en kärnvapenmissil till Kiev eller nåt. Vad ska Nato svara med då? Spränga Putins sommarställe?

NATO kommer även utplåna varenda ryss på Ukrainsk mark, dvs hela deras armé.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Nato måste svara isåfall, det sätter annars ett dåligt prejudikat att kärnvapens makter kan invadera sen använda kärnvapen och vi bara tittar på. Det innebär även att massa länder komma kliva ur olika fördrag inom kärnvapen och kommer bygga sina egna kärnvapen som en avskräckning för någon som tänkte invadera dom.

Med NATO måste svara isåfall menar du att NATO är beredd att förinta hela världen för detta? När fick befolkningen i länderna som är med NATO rösta om detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Att lägga sig i hur Ukraina vill att deras framtid ska se ut.

Ok, då är jag med.
Nu har ju Ryssland inte med att göra hur Ukraina formar sin framtid men de vill ju gärna det.
Citera
2022-10-18, 22:05
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Ingen bryr sig om varken Finland eller Sverige. Gå med NATO och sitt som knähund åt Erdogan så kanske du mår bättre och känner dig säker. Ryssland bryr sig om sin minoritetsbefolkning och USA. Tydligen hade de rätt, för NATO är villiga att spendera sina resurser i ofantlig mängd för ett skitområde i ett av världens mest korrupta länder aka Ukraina. Kanske finns det en orsak till detta?

Är det någonting vi vet om Putins Ryssland så är det att han inte bryr sig det minsta om sin befolkning.

Ukraina var aldrig på väg in i NATO, men nu är det oundvikligt och dessutom gick vi och Finland med.

Vilket taktiskt haveri av Putin.
Citera
2022-10-18, 22:06
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Med NATO måste svara isåfall menar du att NATO är beredd att förinta hela världen för detta? När fick befolkningen i länderna som är med NATO rösta om detta?
Jag har ingen aning hur Nato planerar att svara jag vet bara att dom måste men jag tror man kan utesluta ett direkt svar med kärnvapen mot Ryssland, det finns många alternativ som tex att spränga deras svarta havs flotta på krim.
Citera
2022-10-18, 22:07
Medlem
De som har kämpat för Ryssland de senaste månaderna är proffs (sk Wagner), tjetjener och lokala miliser.

Finns inga andra trupper. Och deras uppgift är att döda så många ukrainska soldater som möjligt. Inte att erövra mark, utan förstöra ukrainas soldater.

MacGregor säger att ca sex ukrainska soldater dör för varje soldat som krigar för Ryssland. Jag är övertygad om att han underdriver. Jag gissar på närmare tio ukrainska soldater för varje soldat som krigar för Ryssland. Det är en uppenbar massaker.

Och nu när Putin använder lite mer flygvapen och missiler så växer det såklart enormt.
Citera
2022-10-18, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
NATO kommer även utplåna varenda ryss på Ukrainsk mark, dvs hela deras armé.

Ryssland har knappt 1% av sin möjliga armé i tidigare Ukrainsk mark. Dessutom spelar det ingen roll hur stark eller hur många hyperdupersuper-missiler NATO har. Ryssland har kärnvapen. Hur är du så dum som inte kan förstå detta enkla koncept? Det kommer innebära att alla vi dör. NATO bluffar, de är inte så dumma eller självmordsbenägna.
Citera
2022-10-18, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Jag har ingen aning hur Nato planerar att svara jag vet bara att dom måste men jag tror man kan utesluta ett direkt svar med kärnvapen mot Ryssland, det finns många alternativ som tex att spränga deras svarta havs flotta på krim.

Men vad är det ni inte förstår? Det spelar ingen roll vilket vapen NATO använder mot Ryssland. Om NATO börjar attackerar Rysslands armé eller havsflotta m.m. kommer Ryssland svara med kärnvapen. Det har de sagt FLERA gånger om. Deras kärnvapen gör att det spelar ingen roll vilken styrka NATO. Det är över. Samtliga NATO länder, hela världen, är över. Är du beredd att dö för Donbass?
Citera
2022-10-18, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Maktbalansen är först återställd när Ryssland tagit tillbaka de landområden som man har rätt till, och Ukraina tillhör den Ryska sfären, svårare än så är det inte.
Kreml har inga avsikter att gå längre än så.

”Ryska sfären” och ”som man har rätt till”!

Det är bara MENA-blattar som uttrycker sig så! Till vardags kanske mest när det gäller kvinnor men det är samma blatte-logik som gäller i båda fallen.

- Öööh!! Jak ta tillbaka min kvinna va.. som jag har rätt till. Hon tillhöra mig va!! Svårare än så är det inte. Fattaruva?!

Ni Ryss-mongon är ju faan teleporterade från stenålder era jävla neandertalare.
Citera
2022-10-18, 22:11
Medlem
Citat:
Ryssland har knappt 1% av sin möjliga armé i tidigare Ukrainsk mark. Dessutom spelar det ingen roll hur stark eller hur många hyperdupersuper-missiler NATO har. Ryssland har kärnvapen. Hur är du så dum som inte kan förstå detta enkla koncept? Det kommer innebära att alla vi dör. NATO bluffar, de är inte så dumma eller självmordsbenägna.
De har använt en väldigt liten del av sina soldater, men även av sin arsenal. Om man beslutar att använda mer så förlorar Nato direkt. Men jag tror att Putin drar ut på det för att Nato ska splittras innefrån. Att Europa vägrar vara en del i USAs planer. USAs? Jag menar såklart globalisternas planer.
Citera
2022-10-18, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
”Ryska sfären” och ”som man har rätt till”!

Det är bara MENA-blattar som uttrycker sig så! Till vardags kanske mest när det gäller kvinnor men det är samma blatte-logik som gäller i båda fallen.

- Öööh!! Jak ta tillbaka min kvinna va.. som jag har rätt till. Hon tillhöra mig va!! Svårare än så är det inte. Fattaruva?!

Ni Ryss-mongon är ju faan teleporterade från stenålder era jävla neandertalare.

Lugn nu. Lite lustigt att du heter Moscow. Jag tror vintern kommer vara avgörande där Ryssland vinner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in