2022-10-18, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Har ni några belägg för att Igor ljuger?

Nej, det har ni inte!

Jag anstränger mig här för att på ett korrekt vis förmedla information om den pågående militära specialoperationen.
TASS har under hela operationen haft en seriös nyhetsrapportering.

Jag försöker bara förstå hur Ukraina lyckats överta så många Rysska flygplan och utrustning?
Pansarvagnar vet vi om, men då de fortfarande flyger så måste de kommit över en bra bit över 100 st.
Men du kanske har en bra förklaring?

Sen kan man ju ifrågasätta äktheten i de påståenden som kommer från ryssk håll?
Citera
2022-10-18, 21:13
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggerullstol
Är det verkligen smart av Nato att avslöja för ryssarna att man inte kommer svara med kärnvapen? Det gör väl ryssarna ännu mer självsäkra på att de kan atombomba Ukraina utan konsekvenser? Bättre för Nato att svara med att de kommer göra samma sak tillbaka? Eller missar jag någon psykologisk fördel i krigföring i detta sätt att svara på?

För visst, vi säger att ryssarna skickar en atombomb. Nato spränger sönder hela deras svarta havsflotta som de säger. Varför skulle då ryssarna stanna där? Om de får sin svarta havsflotta utraderad så lär de väl skicka ytterligare en kärnvapenmissil till Kiev eller nåt. Vad ska Nato svara med då? Spränga Putins sommarställe?

Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
De har sagt att de kommer svara med konventionella vapen som kommer slå ut precis allt av värde för ryssarna.
För att vara alldeles tydlig vad som väntar Ryssland om dom gör misstaget att ens fingra på knappen.
Citat:
Ryska armén ”förintas” om Putin tar till kärnvapen
Om Ryssland använder kärnvapen mot Ukraina kommer den ryska armén att ”förintas”. Det säger EU:s utrikeschef Josep Borrell enligt AFP.

– Putin säger att han inte bluffar. EU och dess medlemstater och USA och Nato bluffar inte heller, sa Borrell i Bryssel under torsdagen.
https://omni.se/eu-ryska-armen-forintas-om-putin-tar-till-karnvapen/a/EQQWya
Det är nästan så man önskar Vladimir"sjukliga stormaktbegär" Putin skulle försöka.
Citera
2022-10-18, 21:13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Israel skickar inte vapen till nazister, det är väl av historiska skäl ganska naturligt eller hur?

Israel ska skicka vapen till Ukraina, det kan vi nog tacka Iranierna för, skickar de vapen till ryssen så måste Israel svara.

https://kyivindependent.com/uncategorized/israeli-minister-time-has-come-for-israel-to-support-ukraine
Citera
2022-10-18, 21:14
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Har ni några belägg för att Igor ljuger?

Nej, det har ni inte!

Jag anstränger mig här för att på ett korrekt vis förmedla information om den pågående militära specialoperationen.
TASS har under hela operationen haft en seriös nyhetsrapportering.
Att du kallar Putins anfallskrig för "militär specialoperation", och rysk statsmedia för "seriös nyhetsrapportering", visar bara att du är ett stort jävla mongo. Det är det enda du lyckas förmedla i den här tråden.
Senast redigerad av Jiren 2022-10-18 kl. 21:17.
Citera
2022-10-18, 21:16
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
För sent för vad då?

Att lägga sig i hur Ukraina vill att deras framtid ska se ut.
Citera
2022-10-18, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Hmm, med tanke på att du säger dig själv bo i Sverige, dvs ”västvärlden”, så måste livet bli lite knepigt. Men det är klart, som muslim, USA- & Israel-hatare och givetvis antisemit så hittar du nog källor feån sydligare breddgrader.

Mysteriet är varför en som du väljer att bo i det väst du hatar. Men du får nog ta in att för oss svenskar så är ställningstagandet i den här konflikten otroligt enkelt. Sovjet/Ryssland har varit hotet mot Sverige sedan 1945, och all krigsmateriel och militärutbildning har haft ett och endast ett syfte: att avskräcka och vid behov döda sovjetiska/ryska soldater. Nu hade Ukraina oturen att ligga närmare Moskva, och därför är det dess självständighet som är hotad, men vi, liksom Finland, Baltikum och Polen förstår att vi är näst på tur.

Vem sa att jag bor i Sverige?

Ta det från Ryssarnas perspektiv, USA:s militärbudget är typ 800 miljarder usd? Vad är Ryssarnas budget? 50 miljarder usd? Vem är det som är aggressiv? Det är inte Ryssland som gjorde en kupp i Mexiko och rustade upp, Det är USA/NATO som kom till Ukraina, satte en skådespelare på tronen.

Haha du vet inte ens vem din fiende är, det är inte Ryssland min vän.
Citera
2022-10-18, 21:18
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Israel ska skicka vapen till Ukraina, det kan vi nog tacka Iranierna för, skickar de vapen till ryssen så måste Israel svara.

https://kyivindependent.com/uncategorized/israeli-minister-time-has-come-for-israel-to-support-ukraine
Goda nyheter.
Spinner vidare på det:
Citat:
Kan Irans drönare få Israel att byta fot?
Att Ryssland nu använder sig av iransktillverkade drönare i sina försök att terrorbomba sönder Ukrainas infrastruktur innebär att kriget har blivit mer internationaliserat, skriver DN:s Michael Winiarski i en analys.

Ukraina-USA-EU står mot Ryssland-Iran och risken finns att konflikten kan komma att utvecklas till ett proxykrig mellan Iran och Israel, skriver han.

Han påpekar att Israel hittills sagt nej till att sälja luftvärnssystemet ”Iron Dome” till Ukraina, men att krav nu börjar höras i Israel på att hjälpa Ukraina militärt.

Även Jerusalem Posts Lahav Harkov frågar sig om de iranska drönarna blir det som får Israel att ta tydligare ställning för Ukraina i kriget. Han påpekar att det finns en oro i Israel för att Iran betraktar kriget i Ukraina som ett sätt ett testa drönarna i skarpt läge inför en attack mot Israel.

https://omni.se/t/omvarldens-svar/4a00b0fe-f020-44e7-96ba-9c69577cc60e
Senast redigerad av Taggad 2022-10-18 kl. 21:23.
Citera
2022-10-18, 21:19
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142

Ta det från Ryssarnas perspektiv, USA:s militärbudget är typ 800 miljarder usd? Vad är Ryssarnas budget? 50 miljarder usd? Vem är det som är aggressiv? Det är inte Ryssland som gjorde en kupp i Mexiko och rustade upp, Det är USA/NATO som kom till Ukraina, satte en skådespelare på tronen.

Skådespelaren är folkvald din jävla mupp.
Citera
2022-10-18, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Typisk rySSpropaganda i ett desperat försök att stärka moralen hos sina soldater. Konstigt att rySSnaZZarna påstår att dom har förstört mer än vad Ukraina har .
Med tvärtom språket så går det åt helvete för rySSen, paniken har infunnit sig och alla som kan flyr.
Sanningen tog slut på den första krigsdagen. De absolut flesta bilder man ser av förstörda strids- och bandvagnar är ryska, men mycket är fejkat. Sannolikt överdrifter från ukrainsk sida, även om jag hoppas det inte är så. Stor del av filmerna från artiller- och raketbatterier är heller inte tagna på slagfälten. Vad skall man tro på?
Citera
2022-10-18, 21:26
Medlem
raskenss avatar
Elon Muzk verkar ha svalt Putins bete rejält nu. Han tycker kriget ska vägas så att parterna har samma vikt. Hur tycker Muzk att Nazitysland-Allierade ska vägas? Man kanske skulle lyssnat lika mycket på nazisterna.

Må muzk brinna i helvetet snart denna äckliga pseudo-fascist:

https://twitter.com/elonmusk/status/1582389037356023808?t=dEkN8rVDx0lnPXZ8mXhnxA&s=19
Citera
2022-10-18, 21:27
Medlem
Citat:

Lillen. Det är ditt kära ryssland som invaderat Ukraina. Vem är det som är aggressiv?
Citera
2022-10-18, 21:28
Medlem
Citat:
För sent att agera.
Vad hade stoppat Nato från att sätta kärnvapen i Ukraine om 100 år?

Ryssland hade blivit en slav till USA, precis som Europa är idag.

Vad tror du ryssland kommer bli nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in