2022-10-18, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Tar inget ansvar
När Dagens ETC ringer upp kvinnan som de anhöriga berättar att de haft kontakt med för Dumpens räkning, hänvisar hon till Sara Nilsson, som är ansvarig utgivare för sajten.

– Ni får ta det med Sara. Vi har redan pratat om det här jag, Sara och Patrik och vi har bestämt att ni får ta det med Sara.

Vill du inte prata om din delaktighet och ge din sida av berättelsen, eller tycker du inte att du har något ansvar?

– Nej jag har absolut inget ansvar i det hela.

Klart hon inte har något ansvar, det har hon väl aldrig tagit på sig under hela livet, och att ha drivit en människa att ta livet av sig lär ju inte ändra på det. Undra vem kvinnan till missfoster är? Thea?
Citera
2022-10-18, 19:18
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Tar inget ansvar
När Dagens ETC ringer upp kvinnan som de anhöriga berättar att de haft kontakt med för Dumpens räkning, hänvisar hon till Sara Nilsson, som är ansvarig utgivare för sajten.

– Ni får ta det med Sara. Vi har redan pratat om det här jag, Sara och Patrik och vi har bestämt att ni får ta det med Sara.

Vill du inte prata om din delaktighet och ge din sida av berättelsen, eller tycker du inte att du har något ansvar?

– Nej jag har absolut inget ansvar i det hela.

Kan det vara Thea som agerat Bödel?
Vore isf nästan en aning komiskt all bedrövelse, den enda med någon utbildning överhuvudtaget får gäddan att omedelbart gå hädan.
Citera
2022-10-18, 19:22
Medlem
Steven.badboys avatar
Vi måste få hela historien bakom detta självmord. Nu har vi bara en sida av det och det är en tidning som har ett tvivelaktigt rykte. Som har klankat ner tidigare på Dumpen och då på felaktiga grunder. Givetvis är självmord inte bra och en fruktansvärd katastrof. Men vi får nog vänta med att döma tills vi har alla korten på bordet. Vilket fall så är det tragiskt.
Citera
2022-10-18, 19:23
Medlem
Zopencos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steven.badboy
Förra året tog 11 barn i åldern 10-14 sina liv i Sverige. Det är den högsta siffran när det gäller säkra självmord för den åldersgruppen på över 20 år. Det är ovanligt att så unga barn fullbordar självmord, men näst efter cancer, är det en vanlig dödsorsak när ett så ungt barn dör.
https://sverigesradio.se/artikel/jennies-11-ariga-dotter-tog-sitt-liv-vi-maste-prata-om-det-har

"Under 2018 försökte Shanti ta sitt liv första gången efter att en annan patient där hon var inlagd hade utnyttjat henne sexuellt. Den då 19-åriga Shanti misslyckades, men försökte igen två år senare. När hon åter misslyckades kontaktade hon en organisation i Belgien som försvarar rätten att ”dö med värdighet”, det vill säga att den förespråkar dödshjälp".
https://nyadagbladet.se/utrikes/23-aring-begick-sjalvmord-genom-dodshjalp/
Citera
2022-10-18, 19:34
Bannlyst
När Sverige väl sekulariserats så behöver folk annat att sluta upp vid, och vad kan vara mer tacksamt än att hata pedofiler? Antirasism och pedofiljakt är dagens trosbekännelse.

Det finns ju olika slags dumpenanhängare:
(1) Föräldern, som vill skydda sina barn mot fula gubbar.

(2) Betahannen, kan dock mycket väl vilja spänna på en fjortis men inser sitt sexuella värde, och kuk blockar andra som har en chans.

(3) Hataren, denna vidriga varelse är mycket aktiv i diverse forum där denne får ut sitt hat och hade det varit under häxbränningens tider så hade h*n fått utlösning av att se dessa hemska avrättningar.

(4) Bitterfittan, denna patetiska existens är en medelålders tant som ingen vill kolla på längre. Och hon tar detta personligt och istället för att acceptera verkligheten tar ut sin frustration på män.

(5) Chucken, denna strykrädde varelse är dominerad i hemmet av sin fru, och har ingen egen åsikt mer än majoritetens. Han kan mycket väl tända på småtjejer men är för cuckad och feg för att ens erkänna detta för sig själv.
Citera
2022-10-18, 19:35
Medlem
Steven.badboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zopenco
"Under 2018 försökte Shanti ta sitt liv första gången efter att en annan patient där hon var inlagd hade utnyttjat henne sexuellt. Den då 19-åriga Shanti misslyckades, men försökte igen två år senare. När hon åter misslyckades kontaktade hon en organisation i Belgien som försvarar rätten att ”dö med värdighet”, det vill säga att den förespråkar dödshjälp".
https://nyadagbladet.se/utrikes/23-aring-begick-sjalvmord-genom-dodshjalp/
Oerhört tragiskt. Vi måste få mer resurser till dom drabbade offren för sexuella övergrepp. Det är mycket i samhället som vi behöver se över. Den saken är ju glasklar.
Citera
2022-10-18, 19:36
Medlem
Intressant att veta vore om självmördaren nämnt till Dumpen att han ska ta livet av sig om de hänger ut honom och hur Dumpen bemött detta. Inte helt omöjligt att det kan vara så. Självmördaren väntade ju uppenbarligen inte med att ta sig liv till efter uthängning.
Citera
2022-10-18, 19:37
Medlem
Citat:
Oerhört tragiskt. Vi måste få mer resurser till dom drabbade offren för sexuella övergrepp. Det är mycket i samhället som vi behöver se över. Den saken är ju glasklar.

Ja, självmord är tragiskt …
Citera
2022-10-18, 19:44
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Vi måste få hela historien bakom detta självmord. Nu har vi bara en sida av det och det är en tidning som har ett tvivelaktigt rykte. Som har klankat ner tidigare på Dumpen och då på felaktiga grunder. Givetvis är självmord inte bra och en fruktansvärd katastrof. Men vi får nog vänta med att döma tills vi har alla korten på bordet. Vilket fall så är det tragiskt.

Nej, nej, nej, enligt Dumpenfans så är det inte alls tragiskt, utan nu öppnas det upp en gäng fulöl och sen firas det.

Men som du skriver så vore det av intresse att få hela historien, verkar som att gäddan inte ens mött upp fiskaren, blir ivf väldigt intressant att se Dumpens tillvägagångssätt i detta fallet.
Citera
2022-10-18, 19:45
Medlem
Steven.badboys avatar
Nu har Dumpen kommenterat det. Som jag misstänkte skrev ETC inte hela sanningen.
https://dumpen.se/2022/10/18/att-inte-agera-ar-inte-ett-alternativ/
Citera
2022-10-18, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fosforos
Klart hon inte har något ansvar, det har hon väl aldrig tagit på sig under hela livet, och att ha drivit en människa att ta livet av sig lär ju inte ändra på det. Undra vem kvinnan till missfoster är? Thea?

Varför ska hon ta ansvar? Han sökte efter ett barn i sexuellt syfte, blev avslöjad och skämdes så pass att han tog sitt liv. Jag hade också velat veta om min partner gjorde sånt, hade jag varit arbetsgivare hade jag tackat så mycket för upplysningen även om mannen i fråga var min bästa anställda. Bra att dom stoppar pedofiler innan dom hinner göra något.
Citera
2022-10-18, 19:47
Medlem
Citat:

Vi har inte så mycket att gå på än så länge. Kan man se nyligen avlidna i någon söktjänst? Det vi vet hittils är att han var i 50-årsåldern och bodde i södra Sverige. Om man kan skaka fram alla avlidna den senaste månaden så kanske vi kan koka ner det till ett antal lämpliga kandidater. Sedan får vi kolla om sociala medier finns kvar, kolla eventuell sambos sociala medier osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in