2022-10-18, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fosforos
Vilka förövare?
Ja du skrev att de inte ville ha stöd från de som orsakat deras lidande?
Citera
2022-10-18, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Sagt det hela tiden, man måste göra på ett annat sätt, men tyvärr så är inte Sara kapabel till det. Dumpen i sej är ett mycket bra initiativ men inte i denna tappning, gör om, gör rätt.

Både Sara och Putte är förblindade av sadistisk libido. De är ynkliga människor, något grundläggande humant fattas dessa två traumatiserade människor. Det är inte bara två luffare som inte vill ha ett vanligt kneg vi snackar om, utan också två patologiskt narcissistiskt störda kretiner. De kan inte skilja på skam och samvete och tror det förstnämnda är samvete i sin bästa renaste form. Sara blir aldrig kvitt sina trauman, likaså Putte, det sista som kommer flimra förbi på hans näthinna när han gör sorti från livets scen är väl Viljos kuk. Offerkofta, offerkofta du är min arvedel i världen!
Citera
2022-10-18, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Ja du skrev att de inte ville ha stöd från de som orsakat deras lidande?

Var försvann din ”slagfärdighet”? Ja, du fattade vad jag skrev, ja, att jag undrade varför i helvete anhöriga ska söka stöd hos Dumpen, inget annat.
Citera
2022-10-18, 18:42
Medlem
N0IItoleranss avatar
Nån som vet vilken gädda som är nummer två att avsluta sin gäddighet på det mest våldsamma sättet? https://www.etc.se/inrikes/mannen-pressades-av-dumpen-tog-sitt-liv-domare-och-boedel
Citera
2022-10-18, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Nån som vet vilken gädda som är nummer två att avsluta sin gäddighet på det mest våldsamma sättet? https://www.etc.se/inrikes/mannen-pressades-av-dumpen-tog-sitt-liv-domare-och-boedel

Turken kommer nog snart med någon skön rebus. Håll ut din gamla fitta!
Senast redigerad av Fosforos 2022-10-18 kl. 18:49.
Citera
2022-10-18, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Hur många barn som råkat ut för sexuella övergrepp tar sina liv?

Misstänker att vi kan räkna stora tal där.

Håll snorren i byxorna när det gäller barn. Då slipper alla gäddor att bli uppfiskade av Dumpen.

Enkel matematik.
Från Karolinska Institutet, om kraftigt förhöjd risk för självmordsförsök hos flickor efter sexuella övergrepp: https://link.springer.com/article/10.1007/s00787-020-01670-w från 2020

Interpellation till stadsråd angående vård och stöd för personer som har utsatts för sexualbrott : https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/interpellation/vard-och-stod-for-personer-som-har-utsatts-for_H810890 2021

Hur hjärnan påverkas fysiskt hos människor som varit utsatta för övergrepp i barndomen senare i livet löper större risk för depression och ångest, Forskning och Framsteg redogör kort för en kanadensisk studie från 2017: https://fof.se/artikel/overgrepp-satter-spar/

Interpellation till regeringen från 2021/22 angående Allmänna Barnahusets senaste rapport som konstaterar att ett av fyra barn blir utsatta för sexualbrott och att 25 procent av alla barn har utsatts för olika former av sexuella övergrepp. https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/interpellation/barn-som-utsatts-for-sexualbrott_H910183 Det finns nio anföranden nedanför.

Riksrevisionens rapport om att motverka och hantera internetrelaterade sexuella övergrepp mot barn och kostnaderna det medför samhället, från 2021. https://www.riksrevisionen.se/download/18.346fa8617c6c39d0e7141c9/1633951638651/RiR_2021_25_webb.pdf

Sist en förordning framlagd för att bekämpa sexuella övergrepp mot barn 2021/22. https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/fakta-pm-om-eu-forslag/forordning-for-att-bekampa-sexuella-overgrepp-mot_H906FPM99

Förslaget består av två huvudsakliga delar. I en första del innebär förslaget bl.a. skyldigheter för värdtjänster och interpersonella kommunikationstjänster att genomföra riskbedömningar och att rapportera sexuella övergrepp mot barn som de får kännedom om. Förslaget innebär också befogenheter för nationella myndigheter att utfärda förelägganden som innebär att sexuellt övergreppsmaterial och kontakt med barn (grooming) ska upptäckas, tas bort eller blockeras samt vissa befogenheter när det gäller utredning och genomförande av åtgärder. När det gäller förelägganden att upptäcka sexuellt övergreppsmaterial och grooming är förslaget teknikneutralt och innebär att både tidigare känt och nytt material ska eftersökas, oavsett den teknik som tillämpas för en tjänst. För leverantörer som brister i sina skyldigheter enligt förordningen ska sanktioner kunna utfärdas.
Citera
2022-10-18, 18:55
Medlem
Steven.badboys avatar
Förra året tog 11 barn i åldern 10-14 sina liv i Sverige. Det är den högsta siffran när det gäller säkra självmord för den åldersgruppen på över 20 år. Det är ovanligt att så unga barn fullbordar självmord, men näst efter cancer, är det en vanlig dödsorsak när ett så ungt barn dör.
https://sverigesradio.se/artikel/jennies-11-ariga-dotter-tog-sitt-liv-vi-maste-prata-om-det-har
Citera
2022-10-18, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Tycker du att Dumpen är bra i dess nuvarande form?

Jag har ingen åsikt om huruvida Dumpen är bra eller dålig. Jag tycker att det är ett intressant fenomen. I mina ögon känns Dumpen som ett naturligt svar på medelklassens godhetssignalerande och cancellerande av människor med fel åsikter. Äntligen har arbetarklassen lyckats hitta ett sätt att godhetssignalera och cancellera. De får lov att känna samma makt som medelklassens wokeister gör när de mobbar "rasister", "homofober" och "sexister". White trash-folket har bytt ut "rasisterna" mot pedofiler och hebefiler, men jag tror att det är samma grundläggande begär att mobba och hata som driver dem. I båda fallen tycker jag det är underhållande att stå vid sidlinjerna och se samhällets sönderfall. Jag gillar när skiten träffar fläkten.
Senast redigerad av Bigly 2022-10-18 kl. 19:13.
Citera
2022-10-18, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigly
Jag har ingen åsikt om huruvida Dumpen är bra eller dålig. Jag tycker att det är ett intressant fenomen. I mina ögon könns Dumpen som ett naturligt svar på medelklassens godhetssignalerande och cancellerande av människor med fel åsikter. Äntligen har arbetarklassen lyckats hitta ett sätt att godhetssignalera och cancellera. De får lov att känna samma makt som medelklassens wokeister gör när de mobbar "rasister", "homofober" och "sexister". White trash-folket har bytt ut "rasisterna" mot pedofiler och hebefiler, men jag tror att det är sammagrundläggande begär att mobba och hata som driver dem. I båda fallen tycker jag det är underhållande att stå vid sidlinjerna och se samhällets sönderfall. Jag gillar när skiten träffar fläkten och.

En lika pissenkel som klok analys du bjuder på. Folk vill ha någon under sig, ingen pardon där. För en wt finns inte så mycket mer än barnknullare att ta till för att känna sig godare, finare och bättre. Herregud är man föredetta pundare och återfallsförbrytare och obildbar, var ska man annars finna sin plats i hierarkin om inte strax över de mest hatade och avskydda? Sara är antropologiskt , psykologiskt och inte minst biologiskt intressant, som en felande länk mellan det sämsta hos både människa och grobian.
Senast redigerad av Fosforos 2022-10-18 kl. 19:08.
Citera
2022-10-18, 19:08
Medlem
Ankan-mannens avatar
Tar inget ansvar
När Dagens ETC ringer upp kvinnan som de anhöriga berättar att de haft kontakt med för Dumpens räkning, hänvisar hon till Sara Nilsson, som är ansvarig utgivare för sajten.

– Ni får ta det med Sara. Vi har redan pratat om det här jag, Sara och Patrik och vi har bestämt att ni får ta det med Sara.

Vill du inte prata om din delaktighet och ge din sida av berättelsen, eller tycker du inte att du har något ansvar?

– Nej jag har absolut inget ansvar i det hela.
Citera
2022-10-18, 19:10
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fosforos
Turken kommer nog snart med någon skön rebus. Håll ut din gamla fitta!

Den här musslan lever alltjämt. Har inte haft tid att analysera om det är en publicerad gädda eller inte
Citera
2022-10-18, 19:12
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigly
Jag har ingen åsikt om huruvida Dumpen är bra eller dålig. Jag tycker att det är ett intressant fenomen. I mina ögon könns Dumpen som ett naturligt svar på medelklassens godhetssignalerande och cancellerande av människor med fel åsikter. Äntligen har arbetarklassen lyckats hitta ett sätt att godhetssignalera och cancellera. De får lov att känna samma makt som medelklassens wokeister gör när de mobbar "rasister", "homofober" och "sexister". White trash-folket har bytt ut "rasisterna" mot pedofiler och hebefiler, men jag tror att det är sammagrundläggande begär att mobba och hata som driver dem. I båda fallen tycker jag det är underhållande att stå vid sidlinjerna och se samhällets sönderfall. Jag gillar när skiten träffar fläkten och.

Förstår exakt vad du skriver och håller med dej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in