2022-10-18, 17:27
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag har inte hunnit läsa aktuell FUP. Kan du länkar till den för att spara lite tid åt mig?

Ostridigt i det sammanhang du nämner innebär att åklagare och försvarare/tilltalad är överens om att bilderna föreställer den person åklagaren påstår. Dessvärre kan en åklagare då besluta om att befatta en bild med sekretess (godtyckligt, absolut), fast det beror även i viss mån på kontexten, så jag tittar helst på FUP innan jag spekulerar vidare.
Tack!
(FB) Malmö - Skottlossning på köpcentret Emporia en person avliden, en skadad (2022-08-19)
Citera
2022-10-18, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvadet
Håller med, vilken skillnad!
Än idag efterlyser jag utredningen om mordet på Naqib. Den verkar gått upp i rök! Om den ens har inletts..

Nästan helt säker på att det inte upprättades/fullföljdes då det inte fanns någon misstänkt som ledde till gripande.
Rätta mig gärna om jag förstått fel
Citera
2022-10-18, 17:56
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porros
Nästan helt säker på att det inte upprättades/fullföljdes då det inte fanns någon misstänkt som ledde till gripande.
Rätta mig gärna om jag förstått fel
Tror inte man får lägga ner en mordutredning hur som helst, men inget förundersökningsprotokoll finns tillgängligt om ett fall inte går till åtal.
Citera
2022-10-18, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwartalki
Skumt ändå när vissa här har benämnt honom vara hans högra hand och att han och hans familj sitter på väldigt mycket pengar.
Vem är hans familj som ska ha tillgång till så mycket pengar och kom det efter S död eller tidigare?

Vad jag hört och sett har han alltid haft mycket pengar långt innan allt med S. Svårt att tro att han inte var där då dom var bästa vänner.
Citera
2022-10-18, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwartalki
Skumt ändå när vissa här har benämnt honom vara hans högra hand och att han och hans familj sitter på väldigt mycket pengar.
Vem är hans familj som ska ha tillgång till så mycket pengar och kom det efter S död eller tidigare?
Om pengarna kom efter eller innan du menar? Rikkys familj har alltid haft pengar. Och dem pengarna har varken med Shahin eller Rikky att göra.
Sen vet jag inte om Rikky fått tillgång till en del av familjens pengar, det låter jag vara osagt.
Högra hand skulle jag aldrig säga. Snarare springpojke nr1.
Citera
2022-10-18, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tikitaka9
Hahahahhaha sitt du och spekulera. Pappa, idol, farbror också om du vill DET BRINNER I DIG Hahahahahha. Du är ett skämt sluta leka att du vet så mycket. Du hade gått ner på huk för lite av den benzon du snackar om. Stor roll eller inte din besatthet av honom säger ändå ganska så mycket😉

Ja de brinner i mig, så som alla runt honom ska brinna med mig 😉😉 ser fram emot att möta hans kulor i snar framtid
Citera
2022-10-18, 18:42
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Mm, kollade i PDF:en senare och det är rätt skumt faktiskt.

Menar de alltså att eftersom att de är 100% säkra på att det är en bild av Ariana så behöver de inte visa den för andra och att det lika bra kunde stått typ "bild på Ariana" i text?

Precis, tror det är så man ska tolka det där man läser vad Stefan S skrev om det tidigare i tråden.
Citera
2022-10-18, 18:44
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whateverwhenever
Antingen polis eller ordningsvakt 😂 du verkar ha koll på Malmös undre värld till punkt å pricka

Walla, driver du len, polis eller ordningsvakt? Aina kan fan knulla sig själva, jag röker dom som en fucking jara yani, jag svär på Allah!

Skämt åsido, jag kan säga att jag har LITE mer CSN-lån än just de två yrkesgrupperna
Citera
2022-10-18, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Haha glöm inte sen efter 4 år när han kommer ut då kommer han få lägenhet och en blond tjej och en beknar väska med olika slags goda substanser i.

Snorungsmördaren har ju vunnit högsta vinsten.
Det kommer att daltas med menahorungen inne på SIS hem eller vart han nu hamnar efter att han fått sin dom?
I bästa fall så frias snorungen och får ett fett skadestånd och kan skratta hela vägen till banken att dom dumma svenskarna betalade skadestånd till mig, kan han ju resonera.
Vi får se vart det hela leder till nu när Åkesson skall styra och ställa i regeringen och nickedockan Ulf Kristersson måste svara jawohl herr Åkesson varje gång SD-ledaren befaller Moderatmuppen UK att följa order.
Man kan ju alltid hoppas att mördaren får mer än fyra år!
Citera
2022-10-18, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Tack!
(FB) Malmö - Skottlossning på köpcentret Emporia en person avliden, en skadad (2022-08-19)

Jag har skummat igenom FUP nu och måste säga att jag blev lite ställd av det selektiva valet av sekretessmarkeringar. Kanske inte så mycket av att de sekretessmarkerat i brukaranalysen, men att de gjort det på bilderna i den allmänna kameraövervakningen. Med risk för att låta kryptisk är det aningen skumt om det inte finns bakomliggande skäl vi inte kan läsa av direkt ur de offentliga handlingarna.

Fast en åklagare har rätt att göra så. För att överklaga ett sådant beslut om sekretess till en annan instans måste du/man få beslutet skriftligen att sekretessen enligt ansvarig ska bestå (räcker inte med att du talat med ansvarig), men min bedömning är att det vore helt lönlöst i det här fallet. Tyvärr.
Citera
2022-10-18, 19:38
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag har skummat igenom FUP nu och måste säga att jag blev lite ställd av det selektiva valet av sekretessmarkeringar. Kanske inte så mycket av att de sekretessmarkerat i brukaranalysen, men att de gjort det på bilderna i den allmänna kameraövervakningen. Med risk för att låta kryptisk är det aningen skumt om det inte finns bakomliggande skäl vi inte kan läsa av direkt ur de offentliga handlingarna.

Fast en åklagare har rätt att göra så. För att överklaga ett sådant beslut om sekretess till en annan instans måste du/man få beslutet skriftligen att sekretessen enligt ansvarig ska bestå (räcker inte med att du talat med ansvarig), men min bedömning är att det vore helt lönlöst i det här fallet. Tyvärr.

Men, det jag inte fattar är följande: det det åklagaren sa att övervakningsfilms-bilderna kommer från en annan FU, där den åklagaren har fått bilderna på Ariana maskade p.g.a. sekretess i just det målet. Men, att det inte spelar någon roll eftersom det finns vittnesmål som också stärker att det är hon på övervakningsbilderna, det anses alltså ostridigt att det är hon på bilderna. MEN, när det gäller fotona i hennes telefon: att publicera dem i en FUP görs ju ENKOM för att leda i bevis att telefonen OCH telefonnumret brukas av Ariana. Så gör man ju i alla FU, d.v.s. det är ett led i att bevisa att en viss fysik person är brukare av en viss telefon. Det görs med foton, men också genom att koppla de användarkonton till olika appar man får ut med Celebritet Reader. Där står ju för fan i klartext att det är Ariana i en massa användarkonton, så VARFÖR lägga in ett foto från hennes lur i FUP som är maskat? Vad fyller det ens för funktion när det är maskat?

Jag frågade förresten också åklagaren: är det EXAKT denna FUP som även den åtalade, försvarsadvokaten, vittnen och eventuella målsägarbiträden får ta del av eller är det en annan version? Det luddiga svaret var: det finns bara en enda FUP, men någon av ovanstående skulle kunna få se en annan variant p.g.a. "partsinsyn"

Nä minsann, HÄR är nåt jävligt skumt, jag undrar verkligen vad den riktiga anledningen till att maska fotona på Ariana är.
Citera
2022-10-18, 19:43
Moderator
Mappings avatar
Är det någon som har någon form av mer info om den här Rikky som nämnts i tråden ett flertal gånger? Riktigt namn på honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in