2022-10-18, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenForest
Inte hunnit kolla om det tagits upp nyligen, men varför gör inte MP en sökinsats?
Polisen vill inte att allmänheten stör deras sökhundar, även att ingen ska trampa runt och förstöra eventuella bevis.
Citera
2022-10-18, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Ja nu vet ju inte jag vad han arbetar med. Kommunen äger ju en hel del bilar och Samhall har väl sina egna bilar antar jag. Detta var bara en tanke som slog mig att han kunde ha tillgång till bil via arbetet.
Men oavsett så finns det nog ett kontrollsystem som gör att bilar inte kan användas hur som helst.

I Hemtjänsten som inte härmed fallet att göra. Har det i flera kommuner framkommit att körkortslösa förare har använt sig av hemtjänstens bilar i tjänst. Så hur det står till med kontrollen kan man kanske fråga sig.

ja det inom hemtjänst har jag också hört talats om..
Men jag vet att samhalls arbetare inte får använda bilar om dom inte är tjänstemän/tjänstekvinna(alltså chef, personalansvarig osv..) så enbart arbetare får använda bilarna bara när det är "arbete som ska göras inom 7-16" som sagt.. och det har framkommit i tråden att det står något om att han arbetar på samhall..
Citera
2022-10-18, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
ja det inom hemtjänst har jag också hört talats om..
Men jag vet att samhalls arbetare inte får använda bilar om dom inte är tjänstemän/tjänstekvinna(alltså chef, personalansvarig osv..) så enbart arbetare får använda bilarna bara när det är "arbete som ska göras inom 7-16" som sagt.. och det har framkommit i tråden att det står något om att han arbetar på samhall..

Tack för info. Då släpper jag detta. Vilken bil som använts för hämtandet av L får hänga i luften ett tag till.
Citera
2022-10-18, 17:33
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
Ja han har ju satt sin story, och att hålla i den som gott som så gör man allt i hjärnan för att själv tro på sin berättelse och "sanning".. därav är han väldigt sansad av att "ja just de jag talar sanning, varför ska jag sitta här o brusa upp när jag inte gjort något"...för att i hans hjärna har han ju intalat sig själv vad som är sanning för honom... svårt o förklara.. men bara en riktig psykopat är så där iskall...

har sett de här så många ggr.. just agerandet och beteendet.
Får mig direkt att tänka på "Kim" som styckade thai tjejen i Boden. "HAN" säger ju sig fortfarande vara oskyldig trots avtjänat straff.
Citera
2022-10-18, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Brukar dom annars sätta en häktning veckovis? Alltså en vecka i taget el?

1 vecka för skäligen misstänkt annars brukar 2 veckor vara standard vid sannolika skäl.
Citera
2022-10-18, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Får mig direkt att tänka på "Kim" som styckade thai tjejen i Boden. "HAN" säger ju sig fortfarande vara oskyldig trots avtjänat straff.

Ja men exakt !!
Citera
2022-10-18, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald

Han hade väl även gett sig på andra? El tänker jag på fel Kim då?
Citera
2022-10-18, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag undrar hur det går för A.K:s hund nu när han inte är hemma.

En ROTTWEILER 2008-04-22 (14 år).
Han har ingen hund. Men han har ormar.
Citera
2022-10-18, 17:42
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Han hade väl även gett sig på andra? El tänker jag på fel Kim då?
Det är fel. Kim hette innan könskorrigering Kristoffer och mördade Vatchareeya
Citera
2022-10-18, 17:42
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jo enligt Ratsit

Hundar på adressen | 1 st
Ras
ROTTWEILER
Uppdaterad 2022-08-29. Vi uppdaterar hunduppgifter var tredje månad och visar endast hundar med chipnummer.

På Ratsit står det att jag har hund.
Min senaste dog 2014, så atteh… de är inte jätteuppdaterade.
Citera
2022-10-18, 17:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Tror du på det Även om det råder full yppandeförbud för alla inblandade?

Edit. Kan dom även nu misstänka att han har medhjälpare? El är de vanligt med total yppandeförbud?
Under förundersökning är det normalt åklagaren som beslutar om yppandeförbud -- åklagaren får givetvis själv avgöra vad som kan sägas utan att skada utredningen.
Citera
2022-10-18, 17:45
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
På Ratsit står det att jag har hund.
Min senaste dog 2014, så atteh… de är inte jätteuppdaterade.

Även på mig. En liten ettrig terrier som föddes 2003.
Den hunden dog för 7 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in