Citat:
Ursprungligen postat av
Alammoniaque10
Var pakås familj där? Hans mamma syster, fru och sörjde? Och om saad’s efterblivna fru kanske också sörjde? Omars fru? Ingen av kvinnorna i den omgivningen var på begravning förutom hans systrar och äldre kvinnor från familjen eller du kanske har en bättre inblick i det? Inom vår kultur så ska kvinnorna också visa sorg vid bortgång vilket jag tycker är konstigt att ingen av dem dykte upp på begravningen
Nä du har rätt i det mesta. Saad 's kvinnor i familjen va där, systrar och mamma. Jag känner inte vem alla gamla tanter va, men det va nog släktingar eller vänner till familjen. En klick på 10-15 gamlingar. Pakås och Omars syntes ej till! På begravningen va ju en del av Shahins tjejer. Men på sittningen va det mest släktingar och andra afghaner som satt i lång bord, kvinnor och män för sig. Inte många vänner kom till sittningen. Men Ariana styrde och ställde den precis som att hon höll i ett event! Och tårarna hade torkat ut för längesen! Hon bytte skepnad helt. Från att suttit på marken vid graven och gråtit floder, till att styra en typ en "fest" nästan. Påkostat va det också!
Hon är mycket obehaglig, alltid tyckt. Förr kunde jag tycka det va spännande. Men senaste åren har hon visat mycket sjuka sidor. Hon är gränslös dessutom.
Edit: Va ett stort foto på Shahin också. Kommer inte ihåg ordagrant vad där stod. Men det va något om att han va Kung.
Jag tyckte bara att det var sjukt