2022-10-18, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
USA gav ett muntligt löfte om att ej expandera NATO närmre Rysslands gränser efter Sovjetunionens splittring. Självklart får länder gå med i NATO, men är det smart att t.ex Ukraina (med USAs marionettregering) vill gå med då, när de gränsar så nära Ryssland? Strävar man verkligen efter fred då eller är man ute efter att provocera i onödan?

Jag vet att du kommer svara ja, så… då får USA ansvara för hur många som dör i detta krig

Nej de gav inte alls något sådant löfte, den myten trodde jag var död sen länge.
Gorbatjov sa själv att NATO:s eventuella expansion aldrig ens diskuterades.
Citera
2022-10-18, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Det är ni rysstroll som tror på er store starke ledare.
Man trodde Iranierna var korkade , men fan ni rysstroll är i en helt liga för er själva. Så låg IQ hade ingen trott att ni har. Satans stackare.
Jag gillar inte Putin heller. Men dom står närmare sanningen än vad WEF och deras support the current thing hord gör.
Citera
2022-10-18, 13:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Jag tycker också om mjölk!
Mjölk, vodka eller vatten - men inget verkar läska dig bättre, än din käre president Vladimirs klumpiga sats, rakt ner i svalget.
Eller åtminstone är det så vi andra tolkar det du skriver.

Ryssland skulle må bra av en nykterhetsrörelse. Är verkligen bedrövligt hur mycket lidande alkohol har orsakat dem. Alla som har rest genom Ryssland, vet vilken misär de lever i.
Citera
2022-10-18, 13:54
Medlem
DikTs avatar
Citat:
USA gav ett muntligt löfte om att ej expandera NATO närmre Rysslands gränser efter Sovjetunionens splittring. Självklart får länder gå med i NATO, men är det smart att t.ex Ukraina (med USAs marionettregering) vill gå med då, när de gränsar så nära Ryssland? Strävar man verkligen efter fred då eller är man ute efter att provocera i onödan?

Jag vet att du kommer svara ja, så… då får USA ansvara för hur många som dör i detta krig
Anledningen till att Ukraina ville gå med i Nato var för att undvika en framtida rysk invasion.
Du har ingen förståelse för den rädslan antar jag...?
"Ryssofobi" kallas en sådan irrationell rädsla enligt manualen tror jag?
Citera
2022-10-18, 13:55
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Ryssland ser NATO som en fiende eftersom Ryssland är en kriminell stat styrd av kriminell president. Annars skulle Ryssland välkomna NATO till sina gränser, för då är gränserna skyddade mot eventuella fiender. Sverige och Finland har ju alltid sett sina gränser mot NATO-länder som en trygghet. Inte som ett hot.

Vi kan jämföra detta med att man planerar att bygga en polisstation i en förort med en hög gängkriminalitet. Medborgarna i förorten välkomnar det, men inte de gängkriminella. De anser att det kan störa deras kriminalitet.

Det är ungefär så situationen är idag, när det gäller NATO och Ryssland.

Ryssland ser NATO som ett problem eftersom Ryssland inte har ärliga avsikter med sina grannländer utan planerar att attackera och plundra dem. NATO försvårar det.

NATO utgör inget hot mot moderlandet Ryssland, men NATO försvårar Rysslands plundringståg mot grannländer.
Citera
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:

Ryssland har provocerat länge nog.. Vad är det egentligen Ryssland själva blir provocerade av, egentligen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Nej de gav inte alls något sådant löfte, den myten trodde jag var död sen länge.
Gorbatjov sa själv att NATO:s eventuella expansion aldrig ens diskuterades.

Jo, det är ju en rysstrollning som är en viktig trollssnning för att andra rysstrollningar ska… fungera för att uralmongoler som bajsar i skogen ska vara nöjda…
Citera
2022-10-18, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
När nu kriget börjar gå dåligt för Nato/Ukraina så börjar Bidé-runkarna (nyskapad "rolighet" av mig?) på flashback här tala om vems fel det var att det började.

Grejen nu är väl ändå att få slut på kriget?

Nato kommer inte kunna vinna detta krig utan att sätta in egna trupper och åtföljande kärnvapenkrig. Det är den bittra sanningen.

Jag tycker Ukraina och Ryssland nu skall fredsförhandla och det är faktiskt bussigt av ryssarna om Ukraina inte behöver avträda mer områden än de oblaster ryssarna nu anser ryska.

Vill "ni" verkligen ha ett kärnvapenkrig?

Jag har inga problem med att Ryssland förvandlas till aska, hellre nu än när ”vi ska förhandla” om Gotland med ryssmongolerna….

Ryssen gillar ju att våldta mörda och plundra medans de förhandlar.
Citera
2022-10-18, 14:00
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Jag gillar inte Putin heller. Men dom står närmare sanningen än vad WEF och deras support the current thing hord gör.
Nä, det gör dom inte. WEF är väl öppna med vad de anser. Ryssarna ljuger om det mesta och vad de egentligen sysslar med sker helt bakom lykta dörrar.
Citera
2022-10-18, 14:00
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Till skillnad mot USA som bombar civila och infrastruktur har Ryssland undvikit detta.

Det kommer förmodligen ändras nu och leta till miljontals civila dödsfall och enorma flyktingströmmar till närliggande EU-länder.

Kriget har ännu inte börjat men det är på väg att dra igång på riktigt nu i vinter om inte Ukraina lyckas ge upp innan dess men vi får vänta och se.
Miljoner döda?, innan det är överstiger 50.000 rullar Nato och FN in och sopar bort orcherna.
Citera
2022-10-18, 14:04
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
Vad är det egentligen Ryssland själva blir provocerade av, egentligen?

Vad Ryssland blir provocerade av? De blir provocerade av att deras möjlighet att styra och ställa efter eget tycke i grannländerna begränsas.

De blir även provocerade av att andra inte ser Ryssland som en stormakt av fler anledningar än bara som ett kärnvapenhot. De får helt enkelt inte tillräcklig "respekt" som de tycker sig ha rätt till.

De blir även provocerade av att forna sovjetstater vänder sig västerut istället för mot Ryssland, något som sannolikt hänger ihop med punkten ovan.

Edit: De blev säkert även provocerade av att väst stödde euromaidan eftersom Ryssland såg Ukraina som sin egen intressesfär och bakgård.
Citera
2022-10-18, 14:06
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Typ som Sverige menar du?
Du menar att regeringen tar hemliga beslut. Så är det inte. Man diskuterar vilka beslut man ska ta bakom lykta dörrar. Men man kan inte ta hemliga beslut. NATO-beslutet lobbade man även öppet för, för att vända opinionen inom s. Vilket man lyckades med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in