2022-10-18, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
Ukraina är troligen intresserad av att förhandla med en utgångspunkt i att alla ukrainska områden, inklusive Krim, återlämnas till Ukraina och att Ryssland betalar ett krigsskadestånd för återuppbyggnad av allt de förstört. Vad tror du om det?

Av någon anledning så verkar detta aldrig vara aktuellt för sådana som "bara vill värna civila ukrainare" och att "vägen framåt är förhandling".

Vad ni invasionsapologeter egentligen menar är att förhandlingen ska ske med utgångspunkt i hur mycket land Ukraina ska ge ifrån sig, vilka garantier Ukraina ska ge till Ryssland avseende kontakt med väst samt att sanktionerna ska tas bort.
I tillägg menar ni att den enda part som kan eskalera något är Ukraina. Att Ryssland tar sig rätten att invadera är någon slags naturlag som andra bara ska anpassa sig efter.

När nu kriget börjar gå dåligt för Nato/Ukraina så börjar Bidé-runkarna (nyskapad "rolighet" av mig?) på flashback här tala om vems fel det var att det började.

Grejen nu är väl ändå att få slut på kriget?

Nato kommer inte kunna vinna detta krig utan att sätta in egna trupper och åtföljande kärnvapenkrig. Det är den bittra sanningen.

Jag tycker Ukraina och Ryssland nu skall fredsförhandla och det är faktiskt bussigt av ryssarna om Ukraina inte behöver avträda mer områden än de oblaster ryssarna nu anser ryska.

Vill "ni" verkligen ha ett kärnvapenkrig?
Citera
2022-10-18, 13:14
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
De verkar ju göra skada. Så de är ett problem även om de är B-drönare. Alla sätt bra utom dem dåliga. Dock borde Ukraina lösa problemet med dem.

De har redan blivit ganska mycket bättre på att skjuta ned dem sedan ryssarna började att skicka in dem mot civila mål i Kiev och andra städer. Problemet just nu, förutom att somliga drönare fortfarande tar sig igenom försvaret så klart, är att det är lite väl dyrt och omständligt att bekämpa drönarna med LV-robotar.

Mobila AA-kanoner borde vara den bästa lösningen. Sen får vi väl se om det kanske också kan börja uppstå störningar i tillverkning eller leveranserna från Iran.

Tyvärr kommer nog attackerna fortsätta även om leveranserna från Iran skulle upphöra. Jag ser inte ens några principiella hinder för att Ryssland skulle börja använda sig av självmordsbombare om det sammanfaller med Putins strategi.
Citera
2022-10-18, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Det är sant att Ryssland inte bryr sig ett skit om Azov -Det var därför tjetjenerna skickades på Azov för att se till att dom fick en humilierande död.

Det är mer pinsamt för dig resten av rysstrollen och ryssland att ni blev utsparkade från norra Ukraina.
Det mer pinsamt att ni sakra men säkert sparkas ut it Ukraina.
Ditt 3 dagars krig har pågått i 260+ dagar och det ni kan visa upp är mer än 60000 döda elitsomdater som vissa rysstroll här tycker ni haft.
Ni har visat vilken värdelös krigamakt ni har.
Det om något är pinsamt lillen.
Senast redigerad av El-Strutso 2022-10-18 kl. 13:25.
Citera
2022-10-18, 13:17
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
USA har väl låtit Ryssland vara ifred? Trots de haft landgräns sen 1940-talet.

Är det elakt mot Ryssland att vi vill gå med i Nato? Kanske vi borde dra tillbaka ansökan så de inte blir ledsna?
USA gav ett muntligt löfte om att ej expandera NATO närmre Rysslands gränser efter Sovjetunionens splittring. Självklart får länder gå med i NATO, men är det smart att t.ex Ukraina (med USAs marionettregering) vill gå med då, när de gränsar så nära Ryssland? Strävar man verkligen efter fred då eller är man ute efter att provocera i onödan?

Jag vet att du kommer svara ja, så… då får USA ansvara för hur många som dör i detta krig
Citera
2022-10-18, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Och du tror USA vill ha med Ryssland i NATO? Haha..
Jag tror på riktigt att en gång i tiden ville Putin närma sig väst med USA har tryckt bort dom.
Säger inte att det är fel, kanske har USA sett att detta ligger i Putins intressen? Att starta krig och återerövra gammal Rysk mark.

Det har nog mest att göra med att Putin aldrig verkat för ett demokratiskt Ryssland utan hela tiden (vilket sedan länge är bevisat) istället velat ta Ryssland till en mer diktatoriskt och totalitär stat.

Organisationer som EU och NATO fungerar inte (och vill inte ha) den typen av stater då det inte fungerar.
Citera
2022-10-18, 13:18
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är nog bättre att den är mobil så att man ständigt kan flytta runt dem, annars blir det lätt för fienden att lokalisera och skjuta bort dem.

HUMVEES med 50.cal?
Citera
2022-10-18, 13:18
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
https://youtu.be/8X7Ng75e5gQ

Kolla på denna. Jag orkar inte gå igenom allt faktiskt, ber om ursäkt. Kort sagt så har USA bett Ryssland att med andra ord dra åt helvete när de räckt ut handen, för att de såg sin chans att bli starkare än Sovjetunionen var. De kunde sluta fred med Ryssland, men sket i det.

Tror du på riktigt att USA vill ha fred i världen? Med tanke på alla krig de startat, helt seriöst?

Citat:
Kort sagt så har USA bett Ryssland att med andra ord dra åt helvete när de räckt ut handen
Det gjorde man mot Sverige och Finland också. Men vi ansökte ändå.
Eller menar du att Putin är en "finare" människa än andra.
Citera
2022-10-18, 13:19
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88SON
HUMVEES med 50.cal?

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera
2022-10-18, 13:20
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Jag tycker Ukraina och Ryssland nu skall fredsförhandla och det är faktiskt bussigt av ryssarna om Ukraina inte behöver avträda mer områden än de oblaster ryssarna nu anser ryska.

När Ukraina kört ut den sista ryska soldaten från Ukraina, då kan man förhandla om Rysslands krigsskadestånd.

Något annat finns inte att förhandla om.
Citera
2022-10-18, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
Ukraina är troligen intresserad av att förhandla med en utgångspunkt i att alla ukrainska områden, inklusive Krim, återlämnas till Ukraina och att Ryssland betalar ett krigsskadestånd för återuppbyggnad av allt de förstört. Vad tror du om det?

Av någon anledning så verkar detta aldrig vara aktuellt för sådana som "bara vill värna civila ukrainare" och att "vägen framåt är förhandling".

Vad ni invasionsapologeter egentligen menar är att förhandlingen ska ske med utgångspunkt i hur mycket land Ukraina ska ge ifrån sig, vilka garantier Ukraina ska ge till Ryssland avseende kontakt med väst samt att sanktionerna ska tas bort.
I tillägg menar ni att den enda part som kan eskalera något är Ukraina. Att Ryssland tar sig rätten att invadera är någon slags naturlag som andra bara ska anpassa sig efter.

Jag tror det finns en sak som Ryssland mycket väl kan ge avkall på: Rest-Ukraina skulle mycket väl kunna bli Nato-medlem, EU-medlem och vifta med hakkorsflaggor bäst de vill om man avträder landområdena det är frågan om till Ryssland. Jag tror dessa frågor är högst förhandlingsbara för Ryssland och inget problem, mer än prestigekänslor, att ge avkall på.
Citera
2022-10-18, 13:21
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
När nu kriget börjar gå dåligt för Nato/Ukraina så börjar Bidé-runkarna (nyskapad "rolighet" av mig?) på flashback här tala om vems fel det var att det började.

Grejen nu är väl ändå att få slut på kriget?

Nato kommer inte kunna vinna detta krig utan att sätta in egna trupper och åtföljande kärnvapenkrig. Det är den bittra sanningen.

Vill "ni" verkligen ha ett kärnvapenkrig?

Snurrigt svar. Har aldrig hävdat att jag vill ha ett kärnvapenkrig och förstår inte vilka som avses med "ni" i sammanhanget.

Ryssland har en agens här som du verkar bortse ifrån. Ryssland kan välja att inte använda kärnvapen, att inte invadera sina grannländer och avsäga sig sina krav på att få diktera säkerhetspolitiken i Baltikum och Polen.

En förhandling skulle säkert vara möjlig om den tog utgångspunkt i att Ryssland lämnar över alla ockuperade områden, inklusive Krim. Då kan man förhandla om krigsskadestånd. Vore inte det bra, att förhandla, du som bara vill att det ska bli fred?
Citera
2022-10-18, 13:22
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
USA gav ett muntligt löfte om att ej expandera NATO närmre Rysslands gränser efter Sovjetunionens splittring. Självklart får länder gå med i NATO, men är det smart att t.ex Ukraina (med USAs marionettregering) vill gå med då, när de gränsar så nära Ryssland? Strävar man verkligen efter fred då eller är man ute efter att provocera i onödan?

Jag vet att du kommer svara ja, så… då får USA ansvara för hur många som dör i detta krig
Man vill förstås ta del av västs rikedomar istället för att en rysk marionettregering ger bort deras egna till korrupta ryssar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in