Citat:
Ursprungligen postat av
Vattendealaren
När nu kriget börjar gå dåligt för Nato/Ukraina så börjar Bidé-runkarna (nyskapad "rolighet" av mig?) på flashback här tala om vems fel det var att det började.
Grejen nu är väl ändå att få slut på kriget?
Nato kommer inte kunna vinna detta krig utan att sätta in egna trupper och åtföljande kärnvapenkrig. Det är den bittra sanningen.
Jag tycker Ukraina och Ryssland nu skall fredsförhandla och det är faktiskt bussigt av ryssarna om Ukraina inte behöver avträda mer områden än de oblaster ryssarna nu anser ryska.
Vill "ni" verkligen ha ett kärnvapenkrig?
Snurrigt svar. Har aldrig hävdat att jag vill ha ett kärnvapenkrig och förstår inte vilka som avses med "ni" i sammanhanget.
Ryssland har en agens här som du verkar bortse ifrån. Ryssland kan välja att inte använda kärnvapen, att inte invadera sina grannländer och avsäga sig sina krav på att få diktera säkerhetspolitiken i Baltikum och Polen.
En förhandling skulle säkert vara möjlig om den tog utgångspunkt i att Ryssland lämnar över alla ockuperade områden, inklusive Krim. Då kan man förhandla om krigsskadestånd. Vore inte det bra, att förhandla, du som bara vill att det ska bli fred?