2022-10-18, 13:23
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
När nu kriget börjar gå dåligt för Nato/Ukraina så börjar Bidé-runkarna (nyskapad "rolighet" av mig?) på flashback här tala om vems fel det var att det började.

Grejen nu är väl ändå att få slut på kriget?

Nato kommer inte kunna vinna detta krig utan att sätta in egna trupper och åtföljande kärnvapenkrig. Det är den bittra sanningen.

Jag tycker Ukraina och Ryssland nu skall fredsförhandla och det är faktiskt bussigt av ryssarna om Ukraina inte behöver avträda mer områden än de oblaster ryssarna nu anser ryska.

Vill "ni" verkligen ha ett kärnvapenkrig?
Ser det ut som att Ryssland vinner tycker du ? Och kärnvapen ja det är erat val Kloka människor när de spelat och förlorat för mycket går hem och lär sig av sina misstag. Bara dårar satsar högre . Är Ryssland dåraktigt menar du ?
Citera
2022-10-18, 13:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
USA gav ett muntligt löfte om att ej expandera NATO närmre Rysslands gränser efter Sovjetunionens splittring. Självklart får länder gå med i NATO, men är det smart att t.ex Ukraina (med USAs marionettregering) vill gå med då, när de gränsar så nära Ryssland? Strävar man verkligen efter fred då eller är man ute efter att provocera i onödan?

Jag vet att du kommer svara ja, så… då får USA ansvara för hur många som dör i detta krig
Du ställer många bra frågor, men verkar ha missförstått. Det finns massor av information om hur EU/Nato resonerar i officiella dokument om du letar lite. Fortsätt vara nyfiken dock, att tänka fritt är stort!
Citera
2022-10-18, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Ser det ut som att Ryssland vinner tycker du ? Och kärnvapen ja det är erat val Kloka människor när de spelat och förlorat för mycket går hem och lär sig av sina misstag. Bara dårar satsar högre . Är Ryssland dåraktigt menar du ?
Jag vet inte men Ryssland har ström iallafall och behöver inte bogsera sina spårvagnar med traktorer.
Citera
2022-10-18, 13:26
Medlem
Citat:
USA gav ett muntligt löfte om att ej expandera NATO närmre Rysslands gränser efter Sovjetunionens splittring. Självklart får länder gå med i NATO, men är det smart att t.ex Ukraina (med USAs marionettregering) vill gå med då, när de gränsar så nära Ryssland? Strävar man verkligen efter fred då eller är man ute efter att provocera i onödan?

Jag vet att du kommer svara ja, så… då får USA ansvara för hur många som dör i detta krig

Så det ger ryssland rätt att invadwra ett annat land? Hur tänker du?
Citera
2022-10-18, 13:27
Medlem
Citat:

Det där tramset om ”muntligt löfte” är ju sedan länge dementerat och debunkat av Michail Gorbatjov själv tio gånger i egen hög person så lägg av med att sprida en massa trams och lögner.

https://www.theguardian.com/world/2022/jan/12/russias-belief-in-nato-betrayal-and-why-it-matters-today

https://hls.harvard.edu/today/there-was-no-promise-not-to-enlarge-nato/

https://www.brookings.edu/blog/up-front/2014/11/06/did-nato-promise-not-to-enlarge-gorbachev-says-no/
Citera
2022-10-18, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Jag vet inte men Ryssland har ström iallafall och behöver inte bogsera sina spårvagnar med traktorer.

Ukraina har diesel så dom slupper se sina stridsvagnar bli bogserade av traktorer som tillhör Ukraina..
Citera
2022-10-18, 13:28
Avslutad
Citat:
Jag vet inte men Ryssland har ström iallafall och behöver inte bogsera sona spårvagnar med traktorer.
Ryssar är vana vid att behöva hänga upp golvmattor på väggarna, för att hålla värmen, eller lösa problem när infrastruktur inte finns. Påminner lite om Kuba och Venezuela, där människor lärt sig kringgå sanktioner med hemsnickrade lösningar.
Ryssland må vara fattigt, dysfunktionellt, korrupt och misslyckat - men befolkningen är väldigt uppfinningsrika!
Citera
2022-10-18, 13:32
Medlem
Citat:
https://youtu.be/8X7Ng75e5gQ

Kolla på denna. Jag orkar inte gå igenom allt faktiskt, ber om ursäkt. Kort sagt så har USA bett Ryssland att med andra ord dra åt helvete när de räckt ut handen, för att de såg sin chans att bli starkare än Sovjetunionen var. De kunde sluta fred med Ryssland, men sket i det.

Tror du på riktigt att USA vill ha fred i världen? Med tanke på alla krig de startat, helt seriöst?

Kan du peka på någon tidpunkt när Sovjetunionen varit starkare än USA och dess allierade i något avseende?

Du har dock rätt i att USA kunde ha gjort mer.

Vem var president i USA när Sovjet kollapsade 1990?
Det var republikanen George Bush Sr som var president mellan 1989-1993. Samme George Bush inte bara även var chef för CIA i slutet av 70-talet utan också vicepresident till den republikanska presidenten Ronald Reagan mellan 1981-1989. Du vet han som om man googlar lite var den president som utmanade Sovjet med full gas kapprustning-av-bara-satan. Med StarWars och allt möjligt till dess att Sovjet tillslut kastade in handduken och gick under. Han som smugglade vapen via Iran till Contras i Nicaragua. Du vet samma Iran som då låg i krig med Irak där republikanen Donald Rumsfeld 1988 tillbringade all sin tid och att skaka hand med Saddam Hussein eftersom han gav Saddam allehanda vapen för att kriga mot, ja Iran (som .. jag vi skrev ju just det låg i krig med Iran) på uppdrag då av den då republikanska president Ronald Reagan och den dåvarande republikanske försvarministern George Bush som för övrigt också var den samma republikanska president Bush som drog 1990 igång Operation Desert Storm i Kuweit 1990 och angrep .. ja Irak? Alltså inte det som hans son sen drog igång utan det andra. (Jag vetg snurrigt som faan)😂

Så vem var då försvarsminister vid samma tid när Sovjet brakade samman? Jo det var republikanen Dick Cheney som senare skulle bli vice president till George W Busch 2001.

Du vet den republikanska presidenten som läste barnsagor när flygplanen kraschade in i World Trade Center ? Samme George W Bush vars pappa det var som var president när Sojvet föll och som sen också drog igång både USAs krig i Irak och Afghanistan och som många här jämför med kriget i Ukriana. Samma republikanska president, George W Bush som under sin presidentperiod såg till att hela 7 nya länder anslöt sig till NATO.

Gissar att en smart person som du inte har så svårt att se den röda tråden? Eller?
Citera
2022-10-18, 13:32
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Jag tror det finns en sak som Ryssland mycket väl kan ge avkall på: Rest-Ukraina skulle mycket väl kunna bli Nato-medlem, EU-medlem och vifta med hakkorsflaggor bäst de vill om man avträder landområdena det är frågan om till Ryssland. Jag tror dessa frågor är högst förhandlingsbara för Ryssland och inget problem, mer än prestigekänslor, att ge avkall på.

Ukrainas regering och de flesta internationella bedömare håller inte med dig i din tro om att bara Ukraina avträder lite mark så går allt tillbaka till hur det var innan invasionen. Ryssland har uttryckligen sagt att man vill upprätta sin egen intressesfär och att man vill rulla tillbaka NATO till 1997. Det innebär bl.a. Baltikum och Polen.
Det finns inga löften som Ryssland kan ge som är trovärdiga här. Det finns heller ingen "god tro" för Ryssland att spela på.

Ser nu att jag gjort ett misstag. Du är registrerad efter kriget inleddes och sådana konton har jag ingen avsikt att diskutera detta ämne med. Detta eftersom dessa konton ofta bara är här för att slösa tid eller trolla och inte för att föra någon seriös diskussion.
Vi kan diskutera i husdjursforumet eller den nytillträdda regeringen istället men detta är mitt sista svar till dig i det här ämnet.
Senast redigerad av skogsmaran 2022-10-18 kl. 13:36.
Citera
2022-10-18, 13:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Och du tror USA vill ha med Ryssland i NATO? Haha..
Jag tror på riktigt att en gång i tiden ville Putin närma sig väst med USA har tryckt bort dom.
Säger inte att det är fel, kanske har USA sett att detta ligger i Putins intressen? Att starta krig och återerövra gammal Rysk mark.

Har jag sagt det? Frågan var om ’Putin velat gå med i EU och Nato’.
Citera
2022-10-18, 13:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Är Norges medlemskap i Nato en onödig provokation?
Citera
2022-10-18, 13:36
Medlem
Citat:
Satan det märks att du har svalt din egen propaganda.

Det är ni rysstroll som tror på er store starke ledare.
Man trodde Iranierna var korkade , men fan ni rysstroll är i en helt liga för er själva. Så låg IQ hade ingen trott att ni har. Satans stackare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in