2022-10-18, 12:58
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Nej det började med Kuppen 2014. Sen började Bandera banditerna besjkuta och förfölja Donbassare.

Azov blev helt utplånade av Tjetjenerna. Det värsta tänkbara sättet att förlora på.

Azov blev utrotade av muslimer. Hur fan känns det för en svensk som är pro zelensky? Inte bra kan jag tänka mig.

Har du missat detta eller, ditt klappmongo? https://www.theguardian.com/world/2022/sep/22/ukrainian-putin-ally-viktor-medvedchuk-exchanged-for-200-azov-battalion-fighters-zelenskiy-says

Ryssland bryr sig inte ett skit om Azov. Det är bara hittepå. Putin har liten geopolitisk penis och är trotsig bara. Det är enda anledningen till allt det här. Till och med Kazakstan har visat fingret till madda rasha nu.
Citera
2022-10-18, 12:59
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Nej det började med Kuppen 2014. Sen började Bandera banditerna besjkuta och förfölja Donbassare.

Nej. Det började med ryssen och FSB-agenten Igor Girkin:

Citat:
Russian national Igor Strelkov, a former commander of pro-Moscow separatists in eastern Ukraine, has claimed personal responsibility for unleashing the conflict in which 4,300 people have been killed since April.

"I was the one who pulled the trigger of this war," Strelkov said in an interview published Thursday with Russia's Zavtra newspaper, which espouses imperialist views.

"If our unit hadn't crossed the border, everything would have fizzled out — like in Kharkiv, like in Odessa," Strelkov, who uses that nom-de-guerre meaning "Shooter" to replace his last name Girkin, was quoted as saying.

"There would have been several dozen killed, burned, detained. And that would have been the end of it. But the flywheel of the war, which is continuing to this day, was spun by our unit. We mixed up all the cards on the table," he said.

https://www.themoscowtimes.com/2014/11/21/russias-igor-strelkov-i-am-responsible-for-war-in-eastern-ukraine-a41598
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vi pratar väl om länder eller menar du kanske att Krim var ryskt då de tillhörde Ryssland på 1940-talet.

Krim?

Jag pratar om att Nato haft direkt landgräns mot Ryssland sedan slutet av 40-talet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
När ni erkänner att Ukraina bombat och slaktat civila i Donbas sedan 2014, så är jag det med nöje!

Vad är det som du menar ska ”erkännas” när det kommer till det? Ryssland startade krig i den regionen genom att 2014 olagligt ockupera med militär. Går man in med fientliga militära styrkor i ett annat land så blir det vanligtvis krig, och i krig så dör folk?

Det var inga som dog i Donbas före 2014 när Putin valde att starta krig där, så vad är din poäng?
Citera
2022-10-18, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
Har du missat detta eller, ditt klappmongo? https://www.theguardian.com/world/2022/sep/22/ukrainian-putin-ally-viktor-medvedchuk-exchanged-for-200-azov-battalion-fighters-zelenskiy-says

Ryssland bryr sig inte ett skit om Azov. Det är bara hittepå. Putin har liten geopolitisk penis och är trotsig bara. Det är enda anledningen till allt det här. Till och med Kazakstan har visat fingret till madda rasha nu.
Det är sant att Ryssland inte bryr sig ett skit om Azov -Det var därför tjetjenerna skickades på Azov för att se till att dom fick en humilierande död.
Citera
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det började med att ryssar anföll människorna i Donbas.

Euromaidan är väl den mer rimliga startpunkten? Eller möjligen ännu längre bakåt.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Varför inte då? Berätta!

Jodå

Ok jag ska berätta:

Putin kan i egenskap av människa inte gå med i i vare sig EU eller Nato.

Sen, Putin har aldrig velat att Ryssland skulle ansluta till EU eller Nato - för i så fall hade de lämnat in en ansökan.
Citera
2022-10-18, 13:03
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Iranska gräsklippare.

Nu börjar Ryssland verkligen få slut på missiler om de sätter in iranska gräsklippare i kriget.
Citera
2022-10-18, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ok jag ska berätta:

Putin kan i egenskap av människa inte gå med i i vare sig EU eller Nato.

Sen, Putin har aldrig velat att Ryssland skulle ansluta till EU eller Nato - för i så fall hade de lämnat in en ansökan.
Och du tror USA vill ha med Ryssland i NATO? Haha..
Jag tror på riktigt att en gång i tiden ville Putin närma sig väst med USA har tryckt bort dom.
Säger inte att det är fel, kanske har USA sett att detta ligger i Putins intressen? Att starta krig och återerövra gammal Rysk mark.
Citera
2022-10-18, 13:06
Medlem
Vet att ni inte bryr er så mycket men här kommer en rätt bra tråd om hela "NATO-utvidnings snacket. Kan även nämnas att Gorbatjov själv sagt att det inte fanns någon sådan överenskommelse.

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/y73cud/former_sowjetcountries_and_natomembership_why_a/
Senast redigerad av Kukilon 2022-10-18 kl. 13:08.
Citera
2022-10-18, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det som är lite unikt är att det är ett krig i ett land med en kall vinter, och frågan är om de i Kiev slåss för sin existens eller bara för flytt av en gräns. Det är en sak att slåss för att inte en ryss ska bestämma över en, men en annan att slåss för var gränsen ska gå. Det är egentligen en fråga om tolkning. Om de inte försvarar sin gräns nu, kommer det ett följdkrig om x år där resten av Ukraina blir taget? Kanske resonerar de olika i olika delar av landet - Kharkov och Kiev är i lite olika situation.

Trots detta landar jag i samma slutsats som du, jag tror inte Ukrainierna reser sig och kräver fred av Zelensky oavsett hur många gräsklippare som kommer flygande. Det var lite svårt att veta i starten av kriget och jag trodde fler ville ha fred-mot-land i Ukraina än vad som var fallet. Jag tycker att vi sett mycket under året som tyder på att de är stridslystna, och kommer förbli så.

Ukrainarna slåss för sin existens.
Den separatistiske nazisten Pavel Gubarev har sagt att de ska döda alla som inte accepterar att bli ryssar.
Ukrainarna vill ha fred. De vill att ryssarna lämnar Ukraina.
Ryssarna vill ha krig och död.
Citera
2022-10-18, 13:13
Medlem
Citat:
Google is your friend! Bara att söka ”russia EU” och ”russia NATO membership”. Men det finns en orsak till att du ej har gjort det!

https://youtu.be/8X7Ng75e5gQ

https://www.trtworld.com/magazine/russia-could-have-joined-nato-but-why-didn-t-they-do-it-55561/amp

Ryssland har aldrig sökt medlemsskap. Var är ansökan? Att de närmade sig via NRC för arbete med terrorism etc. är inte samma sak som medlemsskap. "Logiken" i att vara en medlem som du nämner finns inte där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in