Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Det som är lite unikt är att det är ett krig i ett land med en kall vinter, och frågan är om de i Kiev slåss för sin existens eller bara för flytt av en gräns. Det är en sak att slåss för att inte en ryss ska bestämma över en, men en annan att slåss för var gränsen ska gå. Det är egentligen en fråga om tolkning. Om de inte försvarar sin gräns nu, kommer det ett följdkrig om x år där resten av Ukraina blir taget? Kanske resonerar de olika i olika delar av landet - Kharkov och Kiev är i lite olika situation.
Trots detta landar jag i samma slutsats som du, jag tror inte Ukrainierna reser sig och kräver fred av Zelensky oavsett hur många gräsklippare som kommer flygande. Det var lite svårt att veta i starten av kriget och jag trodde fler ville ha fred-mot-land i Ukraina än vad som var fallet. Jag tycker att vi sett mycket under året som tyder på att de är stridslystna, och kommer förbli så.
Ukrainarna slåss för sin existens.
Den separatistiske nazisten Pavel Gubarev har sagt att de ska döda alla som inte accepterar att bli ryssar.
Ukrainarna vill ha fred. De vill att ryssarna lämnar Ukraina.
Ryssarna vill ha krig och död.