Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Stödjer du Ukraina eller Ryssland i den pågående konflikten
Jag stödjer Ryssland och ser helst att de vinner kriget.
23,88%
198 röster
Jag stödjer Ukraina och ser helst att de vinner kriget.
76,12%
631 röster
2022-10-18, 11:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieBurrito
Får man inte vara neutral? Isåfall stödjer jag Ukraina.

Vill du hellre bli våldtagen ihjäl eller torterad ihjäl? Får man inte vara neutral och ta sitt eget liv?
Citera
2022-10-18, 11:38
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrsusSpelaeus
Jag stödjer Ryssland. De har haft rätten på sin sida hela tiden och det enda ställe där de är djävulen själv är i västerländsk medias propaganda. I verkligheten är det främst globaliststödda Ukraina som begått folkmord sen 2014 och som gör sjuka saker mot folk likväl som fienden. Att stödja Ukraina är att stödja globohomo-agendan och Bidens djävla pedofilnation som är den största skurkstat och de värsta mördare som världen någonsin skådat. I verkligheten är Ryssland ett rätt okej och kristet land med ganska hög grad av personlig frihet och låg beskattning. Inte perfekt. Men det har kommit bra långt sen Sovjet kraschade 1991.
Du har aldrig någonsin varit i Ryssland märker jag utifrån ditt uttalande. Kul att du uttalar dig om saker du inte har minsta aning om. Utveckla gärna med vilken rätt Ryssland angriper Ukraina.
Citera
2022-10-18, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juandersson
Vietnam, Afghanistan, ...

Glöm nu det patetiska hotandet med kärnvapen som Ryssarna gör varje vecka.
De vet att det är deras enda chans att behålla Krim att vi ska tro på deras hot.

Så du påstår att de två länderna har startat en attack mot ett land som besitter kärnvapen? I så fall är det fel.
Citera
2022-10-18, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Lagomt kortsiktigt kanske. När tycker du det börjar bli värt att stoppa ryssen? Baltikum och delar av Polen, Moldavien är heller inga problem antar jag?

Sen är det i grunden ett stort problem att Ryssland anser det rimligt att starta ett krig mot ett annat land vars gränser har lagts fast i avtal som ryssarna själva skrivit på.

Ditt ställningstagande (eller du säger kanske icke ställningstagande) är rakt av pro-Ryssland vare sig du vill eller inte eftersom en sån hållning enbart gynnar Ryssland. Sen angående att det ”kostar” dig. Det kan du bara hålla Putin ansvarig för. Hade han inte fått för sig att invadera så hade du sluppit. Men nej, inte ett ont ord från dig om Putin och Ryssland inte. Låt det våldta och förstöra Ukraina, bara du slipper betala. Stoppas Ryssland nu kanske du slipper betala nästa gång. Förstås får du spara lite pengar för tack vare Putin får du även betala för Sveriges upprustning i och med Nato-medlemskapet.

Du skulle säkert klara av att stoppa glassbilen och köpa glass men när du tror att du kan stoppa ett land som har kärnvapen genom att starta ett krig mot dem så är du helt frånkopplad från verkligheten.
Citera
2022-10-18, 11:53
Medlem
exexexexs avatar
Någon här som har ett eller flera argument om varför EU/u.s INTE ska lägga sig i rysslands invasion av ukraina?
Citera
2022-10-18, 11:58
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDI
Nato-troll.
Där kom den!
Åk hem till ditt underbara Ryssland eller Serbien.

Jag fullständigt skiter i hur korrupt Ukraina är. Det är fortfarande ett suveränt land och Ryssland den imperialistiska fascisten som invaderat fler länder än Ukraina, nämligen Tjetjenien och Georgien.

Blir du impad av det är du en av tre saker:

1:Ryss
2: Serb
3: Dum i huvudet
Citera
2022-10-18, 11:59
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Du har aldrig någonsin varit i Ryssland märker jag utifrån ditt uttalande. Kul att du uttalar dig om saker du inte har minsta aning om. Utveckla gärna med vilken rätt Ryssland angriper Ukraina.

Kanske inte ens utanför mammas lägenhet
Citera
2022-10-18, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exexexex
Någon här som har ett eller flera argument om varför EU/u.s INTE ska lägga sig i rysslands invasion av ukraina?

För att det kostar oss skattebetalare pengar och leder till extremt höga priser på el/mat etc.

Spelar ingen roll om det är folk i Ukraina eller afghanska våldtäktsmän pengarna går till utan det är helt fel att vi väljer alla andra före oss själva i Sverige.
Citera
2022-10-18, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
För att det kostar oss skattebetalare pengar och leder till extremt höga priser på el/mat etc.

Spelar ingen roll om det är folk i Ukraina eller afghanska våldtäktsmän pengarna går till utan det är helt fel att vi väljer alla andra före oss själva i Sverige.

Säg det med en rysskuk i röven och kniv runt halsen den dag ryssland vill expandera mera. Du ser ingen skillnad i orden närområde och långt borta?
Citera
2022-10-18, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Säg det med en rysskuk i röven och kniv runt halsen den dag ryssland vill expandera mera. Du ser ingen skillnad i orden närområde och långt borta?

Ryssland vill EXPANDERA. Förstå det. (skulle vara tillägg till förra posten, bidde fel, sorry)
Citera
2022-10-18, 12:42
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Lite länkar med bra analys över hur att agera mot Ryssland och fredsförhandlingar:

https://www.businessinsider.com/russia-is-fascist-state-says-diplomat-who-resigned-over-ukraine-2022-10?r=US&IR=T

https://www.businessinsider.com/deal-with-russia-made-under-nuke-threats-could-be-dangerous-2022-10?r=US&IR=T

Och bespara mig argumentet att det är MSM/Väststyrd/NATOpropaganda.

Läs och begrunda istället och kom sen med argument varför innehållet är fel, slutsatsen är fel mm.

Jag läser och lyssnar på en massa ryskt dravel och där går det att peta genom varenda påstående och slutsats. Rätt enkelt att rada upp vilka lögner som upprepas där.

Det får ni gärna göra med de här artiklar med. Lycka till

"If Russia is not defeated in Ukraine, then it will likely move on to attack other former Soviet states,"

Jag läste genom hela artikeln: https://www.foreignaffairs.com/russian-federation/sources-russia-misconduct-boris-bondarev

Jag är nyfiken på : "likely will move on to attack other former Soviet states".

Detta är argumentet: "fascist regimes legitimize themselves more by exercising power than by delivering economic gains, and Putin is so aggressive and detached from reality that a recession is unlikely to stop him. To justify his rule, Putin wants the great victory he promised and believes he can obtain. If he agrees to a cease-fire, it will only be to give Russian troops a rest before continuing to fight. And if he wins in Ukraine, Putin will likely move to attack another post-Soviet state, such as Moldova, where Moscow already props up a breakaway region. "

Det är egentligen ett helt teoretiskt argument, snarare än drivet av någon med insikt i regimen. Jag tycker det är ett tunt argument och missar att det finns olika varianter. Man kan ju helt enkelt sluta fred med Putin och säga "OK du får ditt Novorussia, men avtalet är att där inte kommer små gröna män i Transnistrien eller baltikum", samt att man diskuterar olika mekanismer för att undvika problem där.

Men visst, om väst ger vapenstöd men för lite, och Ryssland krossar Ukraina och tvingar dem till ovillkorlig kapitulation så skulle Transnistrien kunna vara nästa mål. Som ju är en defactostat. Baltikum är dock något annat.

Så artikeln har tunn bas för det påståendet, och generaliserar vilt till "former soviet states".
Citera
2022-10-18, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Du skulle säkert klara av att stoppa glassbilen och köpa glass men när du tror att du kan stoppa ett land som har kärnvapen genom att starta ett krig mot dem så är du helt frånkopplad från verkligheten.
Du anser att Ryssland inte går att stoppa? Vad händer i Ukraina nu då?

Vem pratar om att starta krig mot Ryssland? De ska förlora sitt eget startade krig i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in