2022-10-17, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Det är väldigt svårt att hitta er där nere i tabellen.
Jaja 9 matcher spelade. 30 kvar? 7 poäng efter City när vi mosat kackerlackorna från Londons slum kvarter på onsdag. Det enda som kan stoppa oss är skador eller domare som t.ex Michael Oliver.
Citera
2022-10-17, 17:41
Medlem
DidierDrogba02s avatar
För första gången sedan December 2016 har Chelsea lyckats hålla nollan fyra matcher i rad.

3-0 Milan H
3-0 Wolves H
2-0 Milan B
2-0 Villa B

Vinst på onsdag och då kan Chelsea vara med i titelracet på allvar så länge övriga resultat går vår väg.
Citera
2022-10-17, 17:48
Medlem
Trots att Generalen är galen så får man väl ändå säga att det är kul att ett annat lag är uppe o slåss om topp platserna. De har ju även fixat till laget en hel del men tror aldrig det håller. Du måste sväva på moln just nu Generalen?

City vinner sen kommer Tottenham, Chelsea, Arsenal och Liverpool göra upp om de andra platserna. Hur det slutar avgörs av form och skador.

1. City
2. Liverpool
3. Chelsea
4. Tottenham och Arsenal

Så rankar jag lagen om lagen får ha friska spelare.
Senast redigerad av Kukilon 2022-10-17 kl. 17:52.
Citera
2022-10-17, 18:39
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
We are deeply disappointed to hear vile chants relating to football stadium tragedies from the away section during today’s game at Anfield. The concourse in the away section was also vandalised with graffiti of a similar nature.

"We know the impact such behaviour has on the families, survivors and all those associated with such disasters. We are working with the relevant authorities and we will also work with Manchester City in order to do our utmost to ensure these chants are eradicated from football altogether."

Mysigt

Så bägge sidorna är mysiga.

Mysigt
Citera
2022-10-17, 21:46
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Min första reaktion på sparkningen av Scott Parker var. Vansinne! Man har mött City, Arsenal och Liverpool. Förluster. Vinst mot ett hårt satsande Villa. Egentligen knappt över förväntan eller vad man kan ha för krav på truppen.

Men sen läser man på lite mer kring klubbens uttalande och Parkers post match kommentarer och då går ljuset upp.

Parker gnäller på att han vill ha nya spelare. Klubbens chairman säger.

Nu är jag inte påläst om deras ekonomiska situation men det låter både vettigt och ansvarsfullt av ledningen. Kan man inte värva och samtidigt driva klubben sustainable är det väl ansvarsfullt och helt riktigt agerat. Uppfriskande isåfall bland alla misskötta klubbar.

Om Parker nu inte gillar det tycker jag han kan lämna självmant snarare än att kräva att klubben ska riskera sig själva för att värva in toppnamn för pengar man inte har. Parker är dessutom en nobody som failade met ett hårt satsande Fulham som gjorde just detta. Han tog sen upp ett favorittippat Bournemouth till Premier League. Know your place. Hade han haft en meritlista värt namnet hade han kanske kunnat vara värt en chansning.

Men än värre än detta ovan är hans urfåniga bortförklaring efter förlusten.

Parker verkar mena på att hans lag helt enkelt inte är bättre än att förlora med 9-0 mot Liverpool. Lag med mindre resurser har åkt till Anfield och gjort bättre ifrån sig. Att hävda att spelarna inte är bättre än så här är såklart bullshit.

En välförtjänt sparkning bland vad som annars brukar få mig och ta tränarnas sida bland usla klubbledningar som kräver underverk eller har 0 tålamod.
Kul och gå tillbaka till detta. Snart 2 månader efter 0-9 mot Liverpool. Såhär sa Scott Parker då.

Citat:
We need to make a decision and try and help this young group who at times are struggling for air. Every one of us needs to make that decision. We have been trying to get more quality in and there are a million reasons why [they have not].

"I feel sorry for the fans. I feel sorry for the players because we are ill-equipped at this level. This does not shine a light for me."
Han kunde inte ha mer rätt Scott Parker. Laget och spelarna behövde hjälp så styrelsen lyssnade på hans ord och sparkade den oduglige för att ta in hjälp för spelarna i Gary Speed. Sen dess har man på 6 matcher 2 vinster och 4 oavgjorda. 0 förluster. Scott Parker måste vara väldigt nöjd att styrelsen lyssnade på honom tillslut och tog in den hjälpen spelarna behövde.
Citera
2022-10-18, 08:27
Medlem
Generalanderssons avatar
Vilket lag kan det vara som har nu gjort den bästa säsongsstarten nånsin i historien av EPL? Hmm..🤔
Citera
2022-10-18, 08:42
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vilket lag kan det vara som har nu gjort den bästa säsongsstarten nånsin i historien av EPL? Hmm..🤔

Arsenal har gjort sin bästa start någonsin, men inte den bästa.

Flera gånger har ett lag startat de första 10 matcherna med 9-1-0 och 28 poäng

19/20 Liverpool
17/18 Man City
11/12 Man City
05/06 Chelsea
95/96 Newcastle

Förutom Newcastle gick alla dessa lag också och vann ligan i slutändan.

Jag tyckte jag hörde att även Tottenham med sina 7-2-1 har gjort sin bästa start någonsin. Vilket är lite under radarn, då de inte spelar särskilt bra tycker jag. Men att gneta till sig poäng är ju viktigast.
Citera
2022-10-18, 09:08
Medlem
Beaver14s avatar
Vinner man ligan om man leder efter 10 omgångar? Svaret är...nja. I 50 % av 2000-talets säsonger är det så. Så det skadar knappast men innebär ingen säkerhet.

År-Leder efter 10 omgångar-Vinnare
21/22-Chelsea-Man City
20/21-Tottenham-Man City
19/20-Liverpool-Liverpool
18/19-Man City-Man City
17/18-Man City-Man City
16/17-Man City-Chelsea
15/16-Man City-Leicester
14/15-Chelsea-Chelsea
13/14-Arsenal-Man City
12/13-Man Utd-Man Utd
11/12-Man City-Man City
10/11-Chelsea-Man Utd
09/10-Chelsea-Chelsea
08/09-Liverpool-Man Utd
07/08-Arsenal-Man Utd
06/07-Man Utd-Man Utd
05/06-Chelsea-Chelsea
04/05-Arsenal-Chelsea
03/04-Arsenal-Arsenal
02/03-Liverpool-Man Utd
01/02-Aston Villa-Arsenal
00/01-Man Utd-Man Utd
Citera
2022-10-18, 10:20
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Kom igen nu! Släpp faktan om du nu besitter en sådan. Om det nu är ödmjuka klubben det gäller så lägg fram bevis som talar för er.. Ni höll hela vägen 03/04 sedan tappat ledningen flera gånger och historia brukar upprepa sig.

Sluta hänvisa till Google borde vara varningsberättigat vid det här laget.
Citera
2022-10-18, 15:15
Medlem
Drickbacks avatar
Diego Jota, Liverpool borta i några månader pga lårskada så grabben missar även VM.
Citera
2022-10-18, 16:38
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Vilket lag har gjort det bästa starten någonsin i engelska ligan? Hmm
Citera
2022-10-18, 19:17
Medlem
Jesusmarychains avatar
Härlig seger för mitt älskade Arsenal mot ett rätt så imponerande Leeds. Andra halvleken var plågsam att se på, de körde över oss med löpningar och intensistet. Salibas skakigaste insats i tröjan. Tror inte vi vinner någon titel i år, men börjar nog se oss som favoriter för andraplatsen.

Behöver antagligen vässa truppen lite genom lite januarishopping, något jag i vanliga fall är emot. Ett par skador så ser det rätt dystert ut, vår bänk är inte skräckinjagande ut precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in