2022-10-17, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vet.Visst
Nja, inte om man jämför med chokladkakor på 200g. När det kommer till mindre chokladkakor är det dock ganska billigt, eller? Kom gärna med andra förslag om du vet något billigare!
ICA har periodiska kampanjer på en svingod choklad, 70 eller 80% beroende på smak, finns ett halvdussin.
Köper minst ett tjog när jag ser den. Brukar kosta 10:-/100g om jag minns rätt, kan ha varit 15:- senaste gången.
Citera
2022-10-18, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av corvuscornix
ICA har periodiska kampanjer på en svingod choklad, 70 eller 80% beroende på smak, finns ett halvdussin.
Köper minst ett tjog när jag ser den. Brukar kosta 10:-/100g om jag minns rätt, kan ha varit 15:- senaste gången.

Jag tror att TS var ute efter så billig choklad som möjligt. ICA Basic Mjölkchoklad försvann, men verkar ha ersatts av Treatville för 7,90 kr.
Citera
2022-10-18, 01:51
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Jag tror att TS var ute efter så billig choklad som möjligt. ICA Basic Mjölkchoklad försvann, men verkar ha ersatts av Treatville för 7,90 kr.
Vad en stycksak kostar är inte detsamma som vad den kostar per kilo. Och det är kilopriset som är viktigt om man ska bedöma priset på billig choklad-
Citera
2022-10-18, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Vad en stycksak kostar är inte detsamma som vad den kostar per kilo. Och det är kilopriset som är viktigt om man ska bedöma priset på billig choklad-

Om man vet vad produkten väger så är det lätt att räkna ut kilopriset. Chokladkakan väger 100 gram, så kilopriset blir 79 kr.
Citera
2022-10-18, 02:03
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Om man vet vad produkten väger så är det lätt att räkna ut kilopriset. Chokladkakan väger 100 gram, så kilopriset blir 79 kr.
Men i inlägget jag svarade på berättade du inte vad chokladkakan vägde. Bara vad den kostade, och sådan information är värdelös om du inte samtidigt berättar om vikten.
Citera
2022-10-18, 03:20
Medlem
Bonnatorps avatar
Att jämföra med just icas choklad kan bli svårt.
Deras 6-kronors caramel chokladkaka på 100g är precis lika bra som riktig Plopp.
Även om den hade kostat dubbelt så mycket men i övrigt varit identisk hade den hållt riktigt bra kvalitet.

Vill man köpa billigt godis till barnen blir de absolut inte besvikna, om de inte råkar ogilla just plopp och liknande choklad.
Citera
2022-10-18, 03:49
Medlem
Joeybananass avatar
Lösgodis för 79kr/kg? Köp allt inpaketerat som snickers, twix, kexchoklad. Perfekt om du vill ha små förpackningar till dina barn.
Citera
2022-10-18, 04:04
Medlem
Ja, vill du käka avloppsrens så är det din sak.
Själv hade jag nog hellre köpt den anthon berg chokladen som finns på samma sida, lite dyrare iofs.
Citera
2022-10-18, 04:33
Medlem
Tankiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaBella
Ja, vill du käka avloppsrens så är det din sak.
Själv hade jag nog hellre köpt den anthon berg chokladen som finns på samma sida, lite dyrare iofs.
Ja, för i en chokladfabrik så är rören man pumpar runt chokladen i sammankopplade med avloppen, det stämmer! Idiot.

Ont: har själv inte smakat just den chokladkakan, men när jag jobbade på just chokladfabrik så smakade jag ofta på produkterna, både vitt, ljust, mörkt och en blandning däremellan vid produktbyte. Det är helt klart ätbart med en blandning, men jag föredrar att ha en tydlig smak av en sort istället för en mix.
Och som någon tidigare skrev så skulle säkert smaken skilja från kaka till kaka, eller batch till batch när de tar vara på spill på det här sättet.
Senast redigerad av Tankis 2022-10-18 kl. 04:37.
Citera
2022-10-18, 04:36
Medlem
Coop Blockchoklad är väl ganska billig har jag för mig?
Citera
2022-10-18, 07:55
Medlem
TheJackets avatar
Den är säkert okej. Dock lär ju ingen kaka smaka samma som den nästa
Citera
2022-10-18, 10:34
Citat:
Ursprungligen postat av fckTGR
111:-/kg + frakt är väl inte särskilt billig?

Jag köpte Marabou choklad för 69:90kr/kg igår på ICA. Lidl säljer helt ok choklad för 50kr/kg.
Senast redigerad av Juristen08 2022-10-18 kl. 10:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in