2022-10-17, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ok. Jag läste lite närmare nu.

Det är lite knepigt att veta hur alla skulle rösta i en folkomröstning baserat på vilket parti som de röstar på, eftersom det är flera saker som avgör vilket parti man röstar på. Ett pro-ryskt politiskt parti kan ju ha vissa punkter som tilltalar många, rent allmänpolitiskt. Jag läste bl.a följande:

En sak som slår mig är att Moskva verkar lägga sig i väldigt mycket i Ukrainas inrikespolitik. Deras egna val borde vara en 100% intern angelägenhet, utan påverkan av Moskva, men så är det inte.

Moska måste lägga sig i för att västvärlden/USA har lagts sig i, vad ska de göra, kolla på medans USA rustar upp Ukraina? Kommer du ihåg Kubakriset? Vad hände när Kärnvapen anlände i Kuba? USA mobiliserade flera hundra tusen män och man var reda att invadera Kuba men Sovjet backade.. alla länder gör det som ligger i deras intresse.

Som sagt, området har historiskt sett röstat med Ryssland för att det är till en stor del ryssar..
Senast redigerad av Killer2142 2022-10-17 kl. 23:50.
Citera
2022-10-17, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Jag struntar i dina foliehattsteorier, ryssen är fienden som alltid.

Globalisterna är dina fiender, samma globalister som stödjer Ukraina. Du kommer inse det snart nog.
Citera
2022-10-17, 23:55
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Jaså! Är det hederligt att mörda befolkningen som tillhör de som lånade ut en del av sitt område? Fantastisk logik. Men allt för att kunna kalla ryssarna för orcher, jag förstår!
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Du kan ju fråga någon Krim tatar vad de tycker om Ryssland och vad etniska rensning och deportion är för något

Judgment: Ja, vad tycker du? Borde inte Krim tillfalla krimtatarerna? De var ju där före ryssarna. Krim är deras område.

Dessutom:

Citat:
Amnesty: Ryssland förföljer Krimtatarer

Ryska myndigheter har systematiskt trakasserat tatarminoriteten på Krim ända sedan Ryssland annekterade området 2014, meddelar människorättsorganisationen Amnesty i en rapport.

https://www.vasabladet.fi/Artikel/Visa/125750

Enligt rysk logik så borde ryssarna köras bort från Krim och området tillfalla krimtatarerna.
Citera
2022-10-17, 23:56
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
i

Hur ser det ut med dödsoffer i Donbass sedan 2014? Hur många med rysk härkomst? Ukrainsk? Hur många civila på vardera sidan?

Kan du plocka isär siffrorna? (Tror inte du är så sugen på det)
Du verkar sitta på mer info än mig gällande detta, upplys oss! Jag gissar på att du kommer säga att ryssarna dödade sina egna i Donbas precis som alla andra NPCs i tråden? Så hjärndött
Citera
2022-10-17, 23:56
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Moska måste lägga sig i för att västvärlden/USA har lagts sig i, vad ska de göra, kolla på medans USA rustar upp Ukraina? Kommer du ihåg Cubakriset? Vad hände när Kärnvapen anlände i Cuba? USA mobiliserade flera hundra tusen män och man var reda att invadera Kuba men Sovjet backade.. alla länder gör det som ligger i deras intresse.

Som sagt, området har historiskt sett röstat med Ryssland för att det är till en stor del ryssar..
Fast det är inte sant. Man hade en omröstning i alla oblast i början på 90-talet där alla oblast röstade för att tillhöra Ukraina. Sämst stöd hade Krim med bara 55% medan i Luthansk och Donetsk röstade ca 85% för. I de andra ockuperade oblasten var ca 90% för. Där dominerar även Ukrainsk-talande, så varför har ryssarna ockuperat dem?
För att rädda dem från Ukraina?
Citera
2022-10-17, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Folk är i trans, i grunden vill de flesta att Ryssland ska besegras. Vilket dem flesta inkl jag hoppas och tror på. Men att man höjer Ukraina till något dem inte är, eller förvrider vissa diskussioner är fel kan jag tycka. Men blir lätt så om laget man ogillar möter en underdog och håller på att förlora matchen. Men ja tråden har spårat ur

Det är sjukt hur hjärntvättade folk är, median säger hoppa och alla hoppar.

Folk är så arga på ryssarna medans de blir våldtagna av alla skatter, inflation och snart kommer banken att höja räntorna vilket leder till en massiv recession och kanske kollaps men ja, fokusera ni på Ryssland.
Citera
2022-10-17, 23:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Globalisterna är dina fiender, samma globalister som stödjer Ukraina. Du kommer inse det snart nog.

Nej det stämmer inte. Jag är själv globalist och jag är inte fiende till Sverige och svenskar.
Citera
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Krim har tillhört Ryssland historiskt sett och det är nästan bara ryssar som bor där, det är inte poängen dock. När några soldat dog i Irak bombade men hela städer, vart var du då? Det är du som behöver söka hjälp din hjärntvättade åsna.

Ryssland sa tydligt rör inte bron och man rörde bron, dagen efter firade men att man bombat bron, undrar om man firar nu i kiev?

Ibland får man lära sig den hårda vägen.. detta är bara början dock.
Och Skåne har tillhört Danmark och Finland Sverige. Vadå Ryssland sagt till, vad har Ryssland som bombar civila mål varje dag att säga till om? Ryssland beter sig som ett litet barn, bombar Ukraina men börjar lipa om de blir attackerade med samma mynt själva. Det är förjävligt att Ukraina inte får långdistans ATACMs och tillåtelse att bomba ryssarna varje gång Ryssland bombar civila i Ukraina.
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:

Haha, nu fick du med ”globalisterna” med, du är ju helt vettlöst, ”jorden är platt som en pannkaka, tralalalala” sjunger du där du sitter i din tvångströja om några år med drägel droppande ur käften.
Citera
2022-10-18, 00:00
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

"En riktigt djävla djup suck"...

Kan du ge mig ett reellt alternativ, till vilka nationer Ukraina skulle ha vänt sig till för hjälp ? När den egna nationen hotades utav en total undergång utav Putins invasion, väck ifrån historien fullständigt ?

Man tar den hjälp man kan få, oavsett adress. Vare sig det gäller Washington, eller "666 Hell".

Är det så j-vla svårt att begripa ?
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Det är sjukt hur hjärntvättade folk är, median säger hoppa och alla hoppar.

Folk är så arga på ryssarna medans de blir våldtagna av alla skatter, inflation och snart kommer banken att höja räntorna vilket leder till en massiv recession och kanske kollaps men ja, fokusera ni på Ryssland.

Ja självklart fokuserar vi på ryssland, det är ett existentiellt problem som måste lösas, fattar du inte det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Varför dödar Ukraina rysktalande invånare? Har du för lågt IQ för att erkänna detta?

Majoriteten av alla jag känner i Ukraina talar ryska även om några swappat till ukrainska efter invasionen. Ingen har blivit dödad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in