2022-10-17, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Same shit gäller för Ukraina/ Ryssland. Azerbajdzjan nej

Jag är inte Azeri eller rysk, dessa väst-propaganda maskinerna kan inte tänka sig att någon som inte är från Ryssland står upp för sanningen.
Citera
2022-10-17, 23:37
Medlem
Snapcounts avatar
Hur går det med den ryska propagandan för hemmafronten ?

Skabb-Olga & co. Det är ju ngn journalist som håller ett koll på deras "visdom" som presenteras på tv. Var ett par dagar sedan som ngt nytt presenterades i tråden om dessa filurer..
Citera
2022-10-17, 23:37
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Jaså! Är det hederligt att mörda befolkningen som tillhör de som lånade ut en del av sitt område? Fantastisk logik. Men allt för att kunna kalla ryssarna för orcher, jag förstår!

Du kan ju fråga någon Krim tatar vad de tycker om Ryssland och vad etniska rensning och deportion är för något
Citera
2022-10-17, 23:38
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Har du mentala problem? Jag svarade någon annan som hävdade att dessa områden inte har röstat med Ryssland och det stämmer inte, vilket jag skickade källor för.

Då borde Ukraina inte ha bombat ryssar i donbass sedan 2014 och kanske inte hota med Nato.. bara en tanke.

Hallå, hur många ukrainare har dödats av Ukrainska styrkor, hur många av rysk/separatisk milis?

Hur många civila av vardera härkomst? Vet du det?

Edit: exakt vad innebär ”hota med Nato”?
Senast redigerad av Clay Allison 2022-10-17 kl. 23:40.
Citera
2022-10-17, 23:39
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Jag är inte Azeri eller rysk, dessa väst-propaganda maskinerna kan inte tänka sig att någon som inte är från Ryssland står upp för sanningen.
Du menar att du står för sanningen, drar du den bara ur luften då, eller har du några källor du använder?
Citera
2022-10-17, 23:40
Medlem
Månsans avatar
Hahaha, ryssarna är så fantastiskt, otroligt kassa. Vidden av inkompetensen anade nog väldigt få. Deras vassaste vapen är alltså i nuläget iranska drönare med knattrande mopedmotor som segar sig fram i slow motion? Hur fan är det möjligt? Starta krig utan att ha ordentlig utrustning!

Sverige kan snarast slänga den där Nato-ansökan i papperskorgen. Helt onödig. Ryssarna har i alla krig varit ganska värdelösa på slagfältet men klarat sig tack vare överlägsen eldkraft. Idag fortfarande lika värdelösa men utan eldkraft, endast vinglande drönare med moppemotorer. Folk skjuter ju för fan ner dem med handeldvapen.
Citera
2022-10-17, 23:41
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Kollla själv

https://www.bbc.com/news/world-europe-26387353
https://www.understandingwar.org/backgrounder/putin-will-likely-punish-kyiv-not-holding-elections-russian-controlled-eastern-ukraine

Ok. Jag läste lite närmare nu.

Det är lite knepigt att veta hur alla skulle rösta i en folkomröstning baserat på vilket parti som de röstar på, eftersom det är flera saker som avgör vilket parti man röstar på. Ett pro-ryskt politiskt parti kan ju ha vissa punkter som tilltalar många, rent allmänpolitiskt. Jag läste bl.a följande:

Citat:
The Kremlin used an information operation exploiting COVID-19 to increase support for Ukraine’s pro-Russian opposition party in the run-up to the elections. Ukraine’s principal pro-Russian politician— Viktor Medvedchuk, a key Putin ally in Ukraine—linked the election of the pro-Russian opposition party with quick access to a viable COVID-19 vaccine. Putin met Medvedchuk on October 6 and claimed that Kyiv's current leadership is undermining the possibility of the Kremlin distributing the Russian COVID-19 vaccine in Ukraine. Medvedchuk also used his media holdings in Ukraine before the fall 2020 elections during fall to promote disinformation claiming EU vaccine tests for Ukrainian citizens could be unsafe.

The Kremlin intensified information operations aimed at degrading support for Zelensky and his SoP Party. Medvedchuk reinvigorated efforts to accuse Zelensky of failing to end the war in Donbas, one of Zelensky’s key 2019 election promises, in fall 2020. Kremlin and pro-Russian Ukrainian media exploited the optics of the deteriorating ceasefire in Donbas and the canceled prisoner swap to enhance these efforts. These campaigns—along with Zelensky’s own scandals and reform backsliding—likely suppressed Ukrainian turnout, which dropped significantly since the last local elections in 2015.

En sak som slår mig är att Moskva verkar lägga sig i väldigt mycket i Ukrainas inrikespolitik. Deras egna val borde vara en 100% intern angelägenhet, utan påverkan av Moskva, men så är det inte.
Citera
2022-10-17, 23:45
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
https://www.vox.com/2015/3/23/8279397/kolomoisky-oligarch-ukraine-militia
Igor Kolomoisky som finansierar Azov, - kolla upp hans etnicitet. Det låter galet, jag vet.

Jag struntar i dina foliehattsteorier, ryssen är fienden som alltid.
Citera
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Jaså! Är det hederligt att mörda befolkningen som tillhör de som lånade ut en del av sitt område? Fantastisk logik. Men allt för att kunna kalla ryssarna för orcher, jag förstår!

1) Området lånades ej ut
2) Befolkningen har ej mördats
3) Vi kallar ryssar orcher för att de beter sig som sådana, efter den olagliga invasionen av sitt grannland
Citera
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Du lever ju i en fantasivärld.
Västvärlden gör det USA sägar, det är därför Europa förstör sig själva genom att sanktionera Ryssland.

Annars blir du en fiende till USA som Iran och blir sanktionerad till stenåldern.. men lev du i din fantasivärld.
Västvärlden inbegriper USA. Hur kan du missat det?
Citera
2022-10-17, 23:46
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ryssar skulle inte känna igen sanningen om den så bet dem i arslet. Uppfödda på lögner är tyvärr 2/3 av befolkningen mer än lovligt passiviserad. Vi skiter fullkomligt om du är “Azer” eller Ryss. Du är i varje fall inte svensk, för då hade du känt till vem som är din fiende.
Citera
2022-10-17, 23:47
Medlem
Citat:

Folk är i trans, i grunden vill de flesta att Ryssland ska besegras. Vilket dem flesta inkl jag hoppas och tror på. Men att man höjer Ukraina till något dem inte är, eller förvrider vissa diskussioner är fel kan jag tycka. Men blir lätt så om laget man ogillar möter en underdog och håller på att förlora matchen. Men ja tråden har spårat ur
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in