2022-10-17, 23:23
Medlem
bjasskrovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Intressant. Tack för du delar med dig. Har du någonting mer att dela om honom som person, hans intressen, tidigare relationer, etc som såklart inte röjer dig?

Jag har inte umgåtts med honom de senaste åren men lite kan jag väl förmedla.

Han separerade väl från den kvinna (H.E) som han har två barn med för en ca 5-6 år sedan, oklart varför. De bodde i ett hus i Ljustorp Åsäng där det bland annat var ett garage som brann ner 2014. Har efter det varit i lag med åtminstonde en annan kvinna under en längre period om ca 2 års tid, dock ej längre.

Har två bröder varav jag enbart känner till den yngre som är en skötsam och bra kille.

Fritidsintressen har väl varit biljard och förr om åren skytte med armborst. Har dock ej vapenlicens och håller ej på med jakt vad jag vet.

Hans far och en kvinna (ej hans mor) var med i en brand i ett fritidshus i Storvattnet Kramfors under 2016 där deras far vart svårt brännskadad och kvinnan avled. https://sverigesradio.se/artikel/6487429

Känner inte igen det här med att han skulle vara glad i spriten, aldrig något jag har kännt till. Kan närmast beskriva honom som en nykterist då jag tror att jag aldrig sett honom påverkad. Men det kan väl ha förändrats de senaste åren

I sommras var han med i en olycka i en vedkap som jag fått det förklarat för mig och vart då av med ett finger. Han saknade sedan tidigare redan ett finger från en annan olycka.
Bild finns här men VARNING EJ FÖR KÄNNSLIGA!
Citera
2022-10-17, 23:26
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
En förklaring kan ju också vara att han helt enkelt har berättat vad som har hänt. Eller i alla fall gett en version av händelseförloppet där han medger att han bragt henne om livet. Utifrån hur han beskrivits av vissa i tråden verkar det t.o.m. ganska sannolikt att det skulle kunna vara så. Sannolikt är dock inte samma sak som säkert.

Enligt media har A.K.s försvarsadvokat sagt att A.K. förnekar brott.
Citera
2022-10-17, 23:26
Medlem
Detta är så pass överjävligt från start till slut att läsa.
Så fruktansvärt hemskt !
Att denna idiot fått tillgång till att styra en annans människas liv i en utsatt position är ju helt förjävligt.
Blir han dömd hoppas jag han hamnar på klass 1 där han får röra sig fritt, då får han det tufft !
Lider med hennes familj & anhöriga, hoppas Polisen är på rätt spår nu & får han dömd, om inte hoppas jag samhället tar hand om detta avskrap.
Fy fan ! Usch.
Mina tankar går till familjen.
Citera
2022-10-17, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slibzen
Hört att a.k’s fritidshus tidigare brunnit upp och blivit uppbyggt igen. Kanske av tidigare ägare eller om det kanske gått som arv i familjen?

Hans personnummer tyder även på att han är född på Sollefteå bb om det funkade på samma sätt förr?

Någon som vet får gärna bekräfta.

Edit nån i huset ska ha brunnit inne då. Kanske en förälder till a?

Ja deras pappa brann inne i stugan 😢
Citera
2022-10-17, 23:30
Medlem
Citat:
En förklaring kan ju också vara att han helt enkelt har berättat vad som har hänt. Eller i alla fall gett en version av händelseförloppet där han medger att han bragt henne om livet. Utifrån hur han beskrivits av vissa i tråden verkar det t.o.m. ganska sannolikt att det skulle kunna vara så. Sannolikt är dock inte samma sak som säkert.

Det skulle dock inte förvåna åtminstone mig om det skulle ligga till på ett ungefär som ovan.
Kanske inte att han erkänt. Men snurrat till det i polisens förhör och råkat göra bort sig.
Citera
2022-10-17, 23:31
Avslutad
Citat:
Jag läste idag att han nekar
Citera
2022-10-17, 23:31
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjasskrov
Jag har inte umgåtts med honom de senaste åren men lite kan jag väl förmedla.

Han separerade väl från den kvinna (H.E) som han har två barn med för en ca 5-6 år sedan, oklart varför. De bodde i ett hus i Ljustorp Åsäng där det bland annat var ett garage som brann ner 2014. Har efter det varit i lag med åtminstonde en annan kvinna under en längre period om ca 2 års tid, dock ej längre.

Har två bröder varav jag enbart känner till den yngre som är en skötsam och bra kille.

Fritidsintressen har väl varit biljard och förr om åren skytte med armborst. Har dock ej vapenlicens och håller ej på med jakt vad jag vet.

Hans far och en kvinna (ej hans mor) var med i en brand i ett fritidshus i Storvattnet Kramfors under 2016 där deras far vart svårt brännskadad och kvinnan avled. https://sverigesradio.se/artikel/6487429

Känner inte igen det här med att han skulle vara glad i spriten, aldrig något jag har kännt till. Kan närmast beskriva honom som en nykterist då jag tror att jag aldrig sett honom påverkad. Men det kan väl ha förändrats de senaste åren

I sommras var han med i en olycka i en vedkap som jag fått det förklarat för mig och vart då av med ett finger. Han saknade sedan tidigare redan ett finger från en annan olycka.
Bild finns här men VARNING EJ FÖR KÄNNSLIGA!

Borde det inte finnas någon Flashbacktråd om den branden?

Mycket konstigt som händer där vid stugan tydligen......
Citera
2022-10-17, 23:32
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.s.a.
Mord är planerat, medan dråp sker i affekt. Det händer att anklagelsen nedgraderas från mord till dråp under utredningens gång och ibland tvärtom. Vi får se vart utredningen leder.

Det här finns anledning att bemöta varje gång det kommer upp eftersom det är en betydelsefull sak att ha koll på när man följer krimtrådar avseende (misstänkta) mord/dråp.

NEJ - brottsrubriceringen Mord förutsätter INTE planering.

Det är en samlad bedömning av omständigheterna runt brottet som avgör brottsrubriceringen till slut. Ett dödande i affekt utan någon som helst föregående planering eller avsikt kan mycket väl rubriceras som mord. Det är faktiskt t.o.m. så - vilket framgår tydligt om man läser Brottsbalken - att utgångspunkten är att uppsåtligt dödande ska betraktas som mord. Det är bara om det "med hänsyn till de omständigheter som föranlett gärningen eller eljest att anse som mindre grovt" som det kan bli fråga om dråp.

Om det ligger planering i någon form bakom ett brott där någon dödas med uppsåt blir det väl oftast rubricerat som mord. Men även här förekommer undantag. Det finns t.ex. ett känt rättsfall från 80-talet som brukar kallas "Hammarmordet". En man slog ihjäl sin dotters make med en hammare. Den dödade var en extremt brutal och kontrollerande man som misshandlade kvinnan och i sin förtvivlan såg familjen till slut ingen annan utväg. Trots att dödandet var planlagt och utfördes på ett tämligen brutalt sätt gjorde de extremt tragiska omständigheterna att gärningsmannen endast dömdes för dråp till ett lågt fängelsestraff (4 år).
Citera
2022-10-17, 23:33
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Jag läste idag att han nekar

Okej, har du källa?
Citera
2022-10-17, 23:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Borde det inte finnas någon Flashbacktråd om den branden?

Mycket konstigt som händer där vid stugan tydligen......

Får riktigt dåliga vibbar av denne AK.
Fy fan.
Citera
2022-10-17, 23:36
Medlem
Stod tidigare i dag på www.st.nu att han nekade, tyvärr låst artikel.
Citera
2022-10-17, 23:37
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Okej, har du källa?

jag tror det var Expressen, sedan fick advokaten yppandeförbud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in