2022-10-17, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
https://www.flashback.org/sok/?so=weight&query=zigge&t=3287002&sp=1

Som av en händelse har den gruppen rekat med hunden Zigge idag inför en kommande planerad dykaktivitet!!
Jag är själv med i gruppen men kommer dock inte att delta i detta sök.

Vi skulle fått hit en "likhund" el hundar med erfarenhet av liksök och som hittat ett. För hundarna här är väl inte erfarna likhundar?

Edit. Tyckte ngn påstod att vi inte har likhundar i Sverige
Senast redigerad av kalabalik13 2022-10-17 kl. 22:52.
Citera
2022-10-17, 22:53
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Jodå. Men visst är väl Zigge en likhund och som är i tjänst ännu ?

Japp och husse är alive and kicking.

Det enda man har hitta hittills är en strumpa och ett tecken på marken.

https://imgur.com/a/rq0Q1yY

https://nyheter24.se/nyheter/959254-upphittad-strumpa-tillhor-forsvunne-mattias-har-kant-sig-jagad
Senast redigerad av Fibonaccital 2022-10-17 kl. 22:56.
Citera
2022-10-17, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Skulle skicka meddelande men gick inte för du ha för få inlägg, så då sket det sig. Och kan inte ställa frågan här för de bryrwe nog emot ngn regel då. Men har ni fått ngn som helst ny info av polisen? Inga nya fynd el så?

Såg att du ville skriva. Alltså ja ha pratat med vännen F. Du fick gärna höra av dig till henne på fejjan så kan hon berätta mer som ja inte ens tänker nämna här längre pga vissa
Citera
2022-10-17, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kramfsi
Såg att du ville skriva. Alltså ja ha pratat med vännen F. Du fick gärna höra av dig till henne på fejjan så kan hon berätta mer som ja inte ens tänker nämna här längre pga vissa

Messenger menar du? Skriver imorrn isf
Citera
2022-10-17, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Japp och husse är alive and kicking.

Det enda man har hitta hittills är en strumpa och ett tecken på marken.

https://imgur.com/a/rq0Q1yY

https://nyheter24.se/nyheter/959254-upphittad-strumpa-tillhor-forsvunne-mattias-har-kant-sig-jagad

Det är dock fortfarande så att flera hundar i det fallet har markerat på samma ställe i ån. Men där är det snarare virvlar och strömmar i ån som ställt till det och gjort så att liket inte hittats ännu. Än att flera hundar har markerat fel.

(Ja så var vi då där igen med att blanda in ett helt annat fall. Men likhund tycks alltså finnas i landet )
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-10-17 kl. 23:05.
Citera
2022-10-17, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Messenger menar du? Skriver imorrn isf

Ja precis. Förlåt menade messenger. F sa via fejjan så de är hennes fel att ja skrev de 😂
Citera
2022-10-17, 23:09
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kramfsi

Låt inte ett par nollor här inne vilka tycker de är lite förmer än andra och leker Bror Duktig styra dej. Du har inget fel gjort, du ska ha all cred i världen!
Citera
2022-10-17, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjasskrov
Jag har kännt A*lan sedan ca 15 år tillbaka och är rätt chockad över det man hör om nu. Jag känner honom som en lugn, snäll, glad och omtänksam person som inte vill någon illa. Visst, det är inte den vassaste kniven i lådan som vi talar om här men det känns väldigt främmande att han skulle kunna ha utfört något sådant här. Men, men... skenet kan ju bedra..

Hur som helst är jag helt övertygad om att A*lan inte är den som kan hålla ihop det under de förhör som han nu genomgår, är han skyldig till detta så kommer polisen också att få det ur honom, 100%!

Det är nått jag håller med om, är han skyldig kommer han ganska snart kuva och börja prata. Jag känner ju honom som du, men som sagt skenet kan bedra hur konstigt det än tycks vara
Citera
2022-10-17, 23:12
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Eftersom det har uppgraderas till sannolika skäl för människorov och mord Så är det väl så att dom har hittat något som gjort att det är uppgraderat.Vad dom hittat vet vi ju inte.

En förklaring kan ju också vara att han helt enkelt har berättat vad som har hänt. Eller i alla fall gett en version av händelseförloppet där han medger att han bragt henne om livet. Utifrån hur han beskrivits av vissa i tråden verkar det t.o.m. ganska sannolikt att det skulle kunna vara så. Sannolikt är dock inte samma sak som säkert.
Citera
2022-10-17, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Även om det är mindre troligt, så tycker jag man ska "ta in" att det faktiskt finns en chans att hon lever ännu. Han kan faktiskt vara tillfångatagen någonstans i närheten på den misstänktes ägor, hållas gömd. Hon kan även ligga skadad någonstans. Finns även en minimal chans att hon håller sig undan av fri vilja, den misstänkte behöver inte ens ha med hennes försvinnande att göra. Även om det tyvärr pekar på annat. Har de två haft en relation fram till nyligen, är det ju inte konstigt om hon lämnat fysiska spår efter sig i hans hem/stuga eller däromkring, stora som mikroskopiska. Tycker dock man kan försöka ha det i skallen. Om inte annat för det anhörigas skull.

Det känns som polisen i princip vet att hon inte lever.
Citera
2022-10-17, 23:15
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Det är dock fortfarande så att flera hundar i det fallet har markerat på samma ställe i ån. Men där är det snarare virvlar och strömmar i ån som ställt till det och gjort så att liket inte hittats ännu. Än att flera hundar har markerat fel.

(Ja så var vi då där igen med att blanda in ett helt annat fall. Men likhund tycks alltså finnas i landet )

Det följer ju vattnets strömmar och även luften.

Men med Kim Walls fallet så slog det fel på ett antal hundra meter.
Men de hittade hela henne efter att tag. Dock ej mobilen och kameran.

Jag hoppas, hoppas nu att vi hittar hela L. och nitar svinet som gjorde det till 100%.
Han ska inte komma undan.
Den enda likhunden som jag känner till i Sverige just nu är Zigge.
Det tar långt tid att träna upp dem.

Hoppas att polisen hämtar Zigge så att de får jobba några dagar på vissa områden.
Det kostar förstås. Husse och vovve ska har resor, boende och bra mat under tiden.
Plus en liten peng förstås.
Citera
2022-10-17, 23:18
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Är det misstänkta brottsoffret en transing?
Absolut inte, tyckte hon var fin med stora rattar. Jävla idiot att gå å döda henne..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in