2022-10-17, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag sa ju det. Så länge jag vill ha sex kan han utgå från att jag samtycker till sex. Jag brukar i alla fall utgå ifrån att han samtycker till det sex som han vill ha.

Så han och domstolen ska vara tankeläsare och veta vad du ville även om du inte uttryckte det?

Citat:
Utgå från att du är i Sverige. En tjej ringer och vill boka in sig hos dig för att ha sex. Hur ska hon veta om du samtycker eller inte? Babblar du hela sexakten alltså?

Du fick svar på det, läs för sjutton innan du frågar!
Citera
2022-10-17, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Våldtäktsfantasi är synonymt med BDSM-"rape play" fantasi.

Nej det är inte samma sak.
Citera
2022-10-17, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Nej det är inte samma sak.

Jo, det är exakt precis vad det är. Läs din egen källa.
Citera
2022-10-17, 22:59
Avslutad
Citat:
Ja det är olika saker men båda är våldtäkt enligt lagen.
När kvinnorna säger att de fantiserar om våldtäkt så betyder inte detta att de fantiserar om alla sorters våldtäkter, även om många olika varianter finns förstås.
Nej, det är inte våldtäkt enligt lagen, det är en fantasi om att ha sex med en snygg inbrottstjuv på ett sätt som man väljer själv.
Citera
2022-10-17, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jo, det är exakt precis vad det är. Läs din egen källa.

Vilken källa avser du som säger att BDSM är våldtäkt?
Citera
2022-10-17, 23:00
Medlem
Citat:
Nej, det är inte våldtäkt enligt lagen, det är en fantasi om att ha sex med en snygg inbrottstjuv på ett sätt som man väljer själv.

Så om han är snygg är det inte våldtäkt?
Citera
2022-10-17, 23:00
Avslutad
Citat:
Så han och domstolen ska vara tankeläsare och veta vad du ville även om du inte uttryckte det?

Du fick svar på det, läs för sjutton innan du frågar!
Du babblar sönder sexakten alltså, annars fattar hon inte att du vill.

Fattar hon att du vill där du bor eller babblar du sönder sexakten där också för att hon ska fatta att du är med på galoppen?
Citera
2022-10-17, 23:02
Medlem
Citat:
Du babblar sönder sexakten alltså, annars fattar hon inte att du vill.

Fattar hon att du vill där du bor eller babblar du sönder sexakten där också för att hon ska fatta att du är med på galoppen?

Domstolen måste kunna avgöra om samtycke fanns, vad är deras kriterier för att avgöra om ditt tidigare avgivna samtycke fortfarande gäller?
Citera
2022-10-17, 23:03
Avslutad
Citat:
Så om han är snygg är det inte våldtäkt?
Det är inte våldtäkt eftersom det är en fantasi.
Citera
2022-10-17, 23:04
Medlem
Citat:
Det är inte våldtäkt eftersom det är en fantasi.

Det är en fantasi om en våldtäkt som sagt, ingen har sagt att det är en våldtäkt, än.
Citera
2022-10-17, 23:05
Avslutad
Citat:
Domstolen måste kunna avgöra om samtycke fanns, vad är deras kriterier för att avgöra om ditt tidigare avgivna samtycke fortfarande gäller?
De får väl fråga mig. Säger jag att jag samtycker så är det det som gäller. Även om du och polisen säger att jag inte alls samtyckt.
Citera
2022-10-17, 23:08
Medlem
Citat:
De får väl fråga mig. Säger jag att jag samtycker så är det det som gäller. Även om du och polisen säger att jag inte alls samtyckt.

Så domstolen ska fråga dig och ditt svar i domstolen avgör om mannen är skyldig eller inte?
Det är alltså inte objektivt möjligt att veta om det fanns samtycke baserat på vad som hände under sexet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in